Heeft iemand hier ervaring met hengsten of ruinen die niet kunnen uitschachten?
Takoda plast al zolang ik hem heb (vanaf 6maanden) zonder uit te schachten. Eerst besteedde ik er weinig aandacht aan, maar het valt me meer en meer op dat het altijd zo is. Ik heb een jaar terug al eens een DA ernaar laten kijken, maar die zei dat hij nog wel zou gaan uischachten en dat ik me niet druk moest maken. De urine loopt via zijn buik en dan naar de grond. Het wordt nogal een zootje aan zijn buik. Ik dacht lange tijd dat hij altijd in de modder ging liggen, maar nu het overal droog is, gebeurt het nog. Dus het is enkel dat plassen dat het veroorzaakt. Hij lijkt wel helemaal geen last of pijn te hebben. Ik mag aan zijn buik komen en ook aan zijn koker. Alleen wassen mag dus niet, helemaal niet nog.
Bestaat het dat hij niet kan uitschachten of kiest hij ervoor om dit niet te doen?
Kan ik de tijd nemen om wassen rustig op te bouwen of moet ik voor zijn eigen goed toch dit forceren? Ik heb een paar maanden terug aan mijn huidige DA advies gevraagd over castreren en ook dit probleem aangekaard. Ze zei toen dat ze er naar konden kijken tijdens de castratie. Alleen zijn zijn testikels nog steeds niet ingedaald, dus het moet nu sowieso hele tijd wachten nog.
Bladwijzers