Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: niet kunnen uitschachten.

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Re:niet kunnen uitschachten.

Ondertussen nog eens raad gevraagd. We gingen deze keer stapje verder: ik kreeg een kalmeermiddel mee. En dat moest ik toedienen liefst gewoon in zijn mond, hoefde niet in de keel, want het wordt door de slijmvliezen opgenomen. Een bijwerking van het middel is dat ze uitschachten. Dierenarts zei: begin met 10cc en wacht dan 10min en geeft dan 10cc bij als het nodig is. Hij mag best suf kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Eerste 10: keek iets slomer, na 10min tweede dosis, ook slomer. Maar hij wou wel nog op gemak knabbelen aan het onbestaande gras, beetje wegwandelen als ik met washandje aan zijn buik aan de slag ging (dacht gelijk gebruik van maken als hij toch beetje gekalmeerd is). Ik heb nog 2x 10cc gegeven zo. Dus 40 in totaal. Ik wist ook niet hoeveel ik maximum mocht geven. Had misschien nog 1-2 keer extra kunnen doen met wat ik meegekregen had en dan was het op. Maar ik durfde niet nog bijgeven. In elk geval... helemaal niks gezien.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja... en nu dan?

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Nu is het even afwachten en sparen denk ik zo. Ik ga eens vragen of hij van 40cc echt al had moeten laten uitschachten? Vermoed van wel. Dan zou het betekenen dat hij dus geen penis heeft of heel mini die niet voorbij de voorhuid (=koker) komt. En dan ga ik hem wellicht laten opereren om te zorgen dat hij niet meer tegen zijn buik aanplast. Castreren zal wellicht ook helemaal overbodig zijn. Dierenarts had al heel sterk vermoeden dat hij geen testikels heeft en ook geen (volledige) penis. Enige rotte is dat hij helemaal niet kan ramen hoeveel de ingreep kost. Ik vroeg van dan maar heel ruwe schatting? Hij kon er echt niks van zeggen: het kon zijn dat ze enkel beetje voorhuid moeten wegnemen en dat het opgelost is, het kan zijn dat ze ingewikkeldere dingen moeten doen. Helemaal niks schatting. Dat is vrij rot om die beslissing te moeten nemen dan.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

hmmm chips wat moeilijk...

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Balen zeg! Het komt er dan op neer dat ze pas op de operatietafel kunnen zien hoe het probleem dan is/verholpen kan worden? Of zijn er nog andere onderzoeken mogelijk met bijv een scan of iets?

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Wordt zoiets ook door een verzekering betaald als de da het noodzakelijk vindt? Of heb je geen verzekering?
    Ik ben wel heel benieuwd wat er achter vandaan komt als hij geopereerd wordt.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ik heb geen verzekering. Weet niet zeker maar toen ik overal voor ging rondhoren, was de conclusie dat het bij ons amper gedaan wordt. Zo heel rijke mensen met extreem dure paarden verzekeren wel. Maar niet zo de gewone mens met recreatiepaarden. Zou dan veel te duur zijn. In Nederland is dat anders heb ik vernomen.

Maar inderdaad op de operatietafel zouden ze pas zien hoe het best opgelost kan worden.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Jeetje dat is wel rottig zeg!
    Ik kan me voorstellen dat het lastig beslissen is, als je totaal geen idee hebt van de kosten.
    Maar ja, als hij tegen zijn buik aan blijft plassen, dan geeft dat toch ook problemen? Gaat dat niet ontsteken, of op zijn minst flink irriteren?

In NL stelt de verzekering overigens ook niet zoveel voor hoor. De basisverzekering (die nog enigszins betaalbaar is) verzekert je paard tegen dood, diefstal en je krijgt een deel van de kosten van een operatie bij koliek of botbreuk, als die operatie levensreddend zou zijn. Uitgebreidere verzekeringen tegen medische kosten zijn niet te betalen voor gewone mensen met gewone paarden... Dus ook in NL had je dit niet vergoed gekregen ben ik bang.

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ik hoef het ook niet vergoed te krijgen, maar als ik zou weten hoeveel het ongeveer zou kosten, kan ik me erop voorbereiden. ik bedoel als ze zeggen: ow ja 4000 euro, wel dan zou het heel moeilijk zijn. Als ze zeggen 500 euro, dan liefst morgen op de tafel bij wijze van spreken.

Ja het is dat, de plas en haren klitten met zand,... Het kan niet lekker voelen voor hem. Er moet iets gebeuren.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Misschien bij een andere arts/kliniek eens navragen en vragen of ze een maximum bedrag kunnen noemen? Ze moeten heus wel weten wat het in het allerergste geval zou gaan kosten. Dan kan het alleen nog maar meevallen...

De dierenkliniek in Utrecht heeft mij inderdaad aangegeven dat zij per ingreep maximaal € 6500,- rekenen. Een heel bedrag natuurlijk, maar ik vond het heel fijn om een maximum te horen.
    Ik ben heel benieuwd wat er nu aan de hand is en in hoeverre er wat aan gedaan kan worden, al dan niet met operatie. Heb er geen ervaring mee en ook nog nooit van gehoord, behalve dan bij mensen waarbij de voorhuid te strak is, maar dat is een heel ander verhaal denk ik als bij een paard...

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken! Ik ga sowieso beetje sparen nu. Kom binnenkort met een van de honden wel weer bij de DA langs. Dan vraag ik zalf bij en vertel ik over het resultaat van dat kalmeermiddel. Ik ga inderdaad proberen te vragen of we iets kunnen regelen. Bijvoorbeeld dat ik tot 500-700 euro direct betaal en meerkosten in periodes kan betalen ofzo. Als het in de aard ligt van die 6500 euro max. bedrag, dan zal ik helaas toch erg realistisch moeten worden. Ik moet mezelf en de andere dieren ook blijven verzorgen, dus dat zou ik er helaas niet aan kunnen geven. En ik vrees voor Takoda dat niemand bereid gaat zijn zo een bedrag voor hem neer te tellen. Hij heeft geen papieren. Wel supertof paardje. Ik ga gewoon hard visualiseren dat het onder de 1000 euro blijft. Dan verklaart mijn vader mij maar voor gek, dat red ik wel.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

misschien is het handig om tot je een ingreep kunt laten doen, zijn buik in te smeren met vaseline? Dat beschermt de huid in elk geval tegen de zure urine denk ik zo.

Sterkte met zoeken en besluiten nemen, wat lastig zal dat zijn!

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Moeilijk zeg!

Kunnen ze in gent niet iets voor je betekenen op de universiteit? In het kader van leerobject zeg maar voor de studenten?

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ik mag hem regelmatig met die betnelan zalf blijven insmeren. Dat was een wondzalf die de huid beschermt en zit beetje antibacterieel ding in. Dank je allemaal voor de steun! Ik ga zeker wat rondvragen voor hem! Ik geef mijn kanjer niet zomaar op!

Bladwijzers

Forum Rechten