Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: paard komt niet meer na komst nieuwe ruin

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

paard komt niet meer na komst nieuwe ruin

hoi allemaal,

ik heb even een vraag misschien dat jullie hier ook wel eens mee temaken hebben gehad en het hebben kunnen oplossen.
    Sinds vorige week is er bij tristan een nieuwe ruin op het land gekomen.
    Tris is de alfa ruin en wilde natuurlijk meteen duidelijk maken dat hij de baas is logies natuurlijk aangezien ons weideroedel uit 3 ruinen 1 merrie bestaan beschermt tristan de merrie constant ook logies.
    Maar nu is ons probleem dat wat hij normaal wel doet niet meer wilt komen omdat hij het te druk heb zijn merrie te beschermen voor de nieuwe ruin.
    Je merkt aan hem dat hij wel wil maar niet kan aangezien de ruin zijn leiderschap nog niet heb kunnen accepteren en ook erg dominant is.
    We hebben het een paar keer zo gelaten want om nou een uur achter je paard aan te gaan( wel geprobeerd) word je ook niet vrolijk van maar willen het kunnen oplossen zodat hij wel weer komt wat hij altijd doet.

zodra de ruin uit het land is is er niets meer aan de hand en komt hij wel.

heeft iemand hier ervaring mee en het weten op te lossen
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Re:paard komt niet meer na komst nieuwe ruin

Ik zou zeggen, geef hem die tijd. Het is precies zoals jij omschrijft, hij moet zijn kudde verdedigen tegen die nieuweling. Dat is zijn taak als leider van de kudde. Hij heeft die tijd dus gewoon nu nodig. Je schrijft dat hij wel wil, en dat is heel fijn, want dat betekent dat het vanzelf wel goedkomt, zodra het leiderschap weer bevestigd is. Je zult dus even moeten afwachten en die tijd gebruiken met kijken naar dit kuddegedrag - interessant!

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik zou zeggen pak de kans om je leiderschap te bewijzen. Als hij weg loopt, wil hij graag lopen dus rennen maar. Wat ook kan werken is even Stacy op alcatraz zetten, dan is de reden van bescherming weg. En Stacy kan best een uurtje of twee op alcatraz, is alleen maar goed voor haar (quarter met regengoot op rug)

In het meest ideale geval neemt Billy de leiding over. Dat zou fijn zijn voor Tristan, want ondanks dat hij de baas is, is hij dat omdat in het land der blinden eenoog koning is. In een koppel met een goede, zekere leider heb je geen onrust. Ook niet als er een vreemd paard bij komt. Billy is veel rustiger en niet erg onder de indruk van Tristan (ofwel, hij prikt door de blabla heen en ziet de onzekerheid in hem).

Ik zou hem niet de tijd geven, want dit kan nog best lang gaan duren. Op het moment dat jij voet zet op het gras, ben jij leider en is er dus geen rangorde-gevecht mogelijk. Want dat accepteert de alpha niet
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

het is me al gelukt hoor met men carrot stick het land in 2 keer duidelijk gemaakt dat ik de baas ben en toen kwam die er aan gesjokt van oke ik snap het al bedankt voor de tips dames
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Bladwijzers

Forum Rechten