Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Hartog Balance muesli

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Hartog Balance muesli

Ik heb eindelijk iets gevonden dat Timber wil eten. Een stalgenootje van mij had Hartog Balance kruidenmuesli en dat vind ze erg lekker nou vroeg ik me alleen af of iemand het kent of er ervaring mee heeft nou ja dat soort dingen....

Op het eerste gezicht ziet het er mooi uit met luzerne er tussendoor en het is low proteïne high fiber staat op de zak (en die high fibre lijkt me wel weer goed). Maar ja dat klinkt altijd heel mooi maar of het dan ook zo is

Dus kent iemand dit spul?
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Re: Hartog Balance muesli

High fiber is vooral fijn als je paard weinig hooi/gras krijgt. Het is tenslotte niks anders dan "veel vezels"

Ik heb in mijn experimenteerfase ook een tijdje lang Hartog gevoerd. Het is, net zoals al die andere producten, helemaal niet verkeerd hoor en als je paard het lekker vindt, nou dan geef je het toch? Er zit wel behoorlijk wat 'suiker' in.
    Er zijn echt wel betere producten dan Hartog, Pavo enz. maar als je paard het niet lust, tja..

Mijn favorieten blijven St. Hippolyt of Dodson&Horrell. Dat zijn toch qua samenstelling de beste en meest uitgebalanceerde paardenvoeders met natuurlijke, en onbewerkte grondstoffen. Duurder dan de andere voertjes maar je voert er ook minder van.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Bruut 'staat' al tijden 's winters op de Hartog Balance en doet het er goed op.
    Ik ben er dus tevreden over. Geloof direkt dat er 'beter' (als in zuiverder, uitgebalanceerder etc.) voer bestaat trouwens. Maar het feit dat Bruut het er goed op doet èn dat het goed verkrijgbaar is hier èn dat het betaalbaar is, maakt dat ik tot op heden nog niet overgestapt ben naar wat anders.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Zo op het eerste gezicht lijkt me dit geen verkeerd voer, alhoewel het dan wel laag in eiwit mag zijn en veel structuur bevat, bevat het aan de andere kant wél weer 37% aan suikers en zetmeel . Even verder gluren leert me dat deze suikers afkomstig zijn uit met name granen en melasse. Dus dat is wel iets om even bij stil te staan als je paard bijvoorbeeld heftig reageert op suikers en zetmeel uit granen. Wel is het havervrij, het gaat met name om de granen gerst en tarwe en daarnaast mais.

Overigens voer ik nu Safe&Sound, ideaal voor hypere Wick en gevoelige Kate .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Jossie: hoe lang voer je safe & sound al? Zie je resultaten? Is het een Muesli of een brok?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Jossie: hoe lang voer je safe & sound al? Zie je resultaten? Is het een Muesli of een brok?
    Ik voer nu een maand de S&S, daarvoor stonden de dames beiden op de Equine Sensitive van Dodson. Daarop deden ze het fantastisch, maar de extra magnesium, selenium en vitamine E die daarin zit was mijns inziens niet zo enorm nodig voor ze. Bovendien krijgen ze een dusdanig kleine hoeveelheid (150gr per dag ), dat ik alsnog Kate extra vit E en seleen moest bijgeven. Vandaar de overstap naar S&S . Het is trouwens een vreemd voer om te zien, veel gehakseld grof materiaal (o.a. spelt en lucerne), waartussen hier en daar een vitamine brokje en nugget zit. De sensitive was alleen nugget, soort hondebrok zeg maar, waarop lang gekauwd werd, wat weer goed is voor de spijsvertering. Ik durf wel te zeggen dat de Sensitive de spijsvertering goed op dreef heeft geholpen, wat nu door de structuur van de S&S voortgezet wordt.
    Jasmijntje hier voert S&S al wel langer, zij kan je vast meer over de effecten vertellen . Ik ben in ieder geval tevreden!

Aangemeld
    May 2005

Bedankt voor de tips. Jou bevalt het dus goed Nienke! Het ziet er ook mooi uit moet ik eerlijk zeggen en het ruikt ook lekker.

Ik ga het dus eerst maar eens met de Hartog proberen dan maar als Timber weer te druk gaat worden hou ik de woorden van Jossie in mijn achterhoofd dat het toch wel eens door de suikers kan komen.

Op zich zou ik wel D&H willen proberen maar dat is inderdaad hier in de buurt lastig te krijgen en dan zou ik helemaal naar Zwaanshoek moeten gaan voor een zak om uit te proberen met als risico dat Timber het niet lust. Ranzijn is dichterbij en omdat ik het had kunnen proberen wist ik ook dat ze het at.

Maar ik hou de D&H ook in mijn achterhoofd want er is een kans dat ze over een paar weken weer zegt bekijk het maar dat mot ik nie .

Net ook weer wat een kieskeurig paard, ik had een paar boterhammen over omdat ik over moet op spelt- of mais brood dus ik dacht dat geef ik wel aan de paardjes (het ging niet om een heel brood ). De Alison boterhammen at mevroi wel en de witte bammetjes werden vakkundig weer uitgespuugd

Het is echt een rare snijboon dat paard van mij
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Kate is ook enorm kieskeurig hoor! Die at en eet zeer beslist geen gewone brok, de sensitive rook erg lekker en at ze wel. Dus kneep ik 'm ook of ze wel de S&S wilde eten, maar tot mijn grote verbazing at ze dat zo op! Blijkbaar ruikt en smaakt het tovh wel erg lekker .

Aangemeld
    May 2005

Misschien toch binnenkort dus even naar Zwaanshoek voor een zak D&H....vond vroeger al die Fiber P altijd zo lekker ruiken want die had Ranzijn in een grijs verleden wel.

Ik hou het zeker in mijn achterhoofd

Re:Hartog Balance muesli

Ik voer mijn paarden ook Hartog Balance en ben er erg over te spreken. Ik voer daarnaast de Hartog grasbalen en Hartog Luzerne. Ik vind het een fijne combinatie. De paarden doen het er goed op en ze vinden het lekker.
    www.stalvreedenburgh.nl ; compleet voor ruiter en paard

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re:Hartog Balance muesli

Dit is wel een héél oud topic...

Bladwijzers

Forum Rechten