Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Wat nodig voor de start

Wat nodig voor de start

Hoi ondanks dat er in een ander topic alle bestaande matrialen op een rijtje gezet werden, kom ik er nog geen wijs uit wat ik nu nodig heb om deel 1 t/m 4 officeel te kunnen halen...

Daar ik geen eigen paard heb en het ook niet echt breed heb is de stap om het kopen van de levels er nog steeds niet van gekomen....
    Echter het kriebelt al jaren.

Nu heb ik sins kort een super leuk paardje voor 3 dagen toegewezen gekregen.
    De eigenaar rijd recreatief en vind alles zolang ik lief voor dr ben prima...
    Nu is ze herstellende van een blessure en zit nu in een opbouwschema wat nog wat weekjes gaat duren tot ze weer alles kan wat ze voorheen ook kon. Was dus wat met dr aant lopen in de bak en ondanks dat ze onwijs lief is merkte ik dat er toch wat dingen beter konden, zo wilt ze bv niet achteruit. Toen kriebelde het me gelijk weer en ben dus weer eens gaan neuzen voor parelli.
    Ze is wel al wat ouder (1 maar zie er geen kwaad in om vooral lvl 1 en 2 met haar te gaan doen. Eventueel kunnen we de andere lvls dan ook doen.
    Nu is mn vraag wat het minimale is wat je nodig hebt op de basis goed erin te hebben. Buiten de matrialen als een leadrope en dergelijke natuurlijk.
    Als het even kan en dit hieronder compleet is denk ik er wel over dit alles in 1 x aan te schaffen

Nu zag ik ergens een pakketje te koop en vroeg me dus af of dit voldoende is of dat er dan dingen missen. In de advertentie staat het volgende:

De allernieuwste pathway levels van parelli samen in 1 pakket.

Get Started dvd

Level 1 On Line & Level 2 On Line + Freestyle ( samen 3 dvd's )
    level 1 en 2 boek

Level 3 On Line + Freestyle + Liberty ( samen 3 dvd's )
    level 3 boek

Level 4 On Line + Freestyle + Liberty + Finesse ( samen 4 dvd's )
    level 4 boek

Veder vraag ik me af of de get started dvd en het ABC van Paardentaal hier op de site overeen komen en of dit als het aller aller eerste begin ook al voldoende is om een start te maken.(1 van de 2 boekjes)

Hoop dat jullie me opweg kunnen helpen, misschien is het dan toch mogelijk om nu met dit paardje er toch eens aan te beginnen

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:Wat nodig voor de start

Zelfs met een 18-jarig paard kun je t/m Level 4 nog wel halen!

In principe heb je genoeg aan de 4 levels. Als aanvulling kun je het Liberty & Horsebehaviour pakket erbij kopen en de Patterns en eventueel de Succes Series, dan heb je alles helemaal compleet. Ikzelf heb geen van al het bovenstaande :lol: Level 1 t/m 3 heb ik eens geleend van een forumgenootje en verder heb ik voldoende aan de informatie op het forum, de Parellisavvyclub en les eens in de zoveel tijd. En zo vind ik het ook een prima optie voor een studentenbudget
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid MegaMag's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    1

Ik vind de get started dvd van Parelli en de Equi-Sense dvd (Het ABC van Paardentaal) twee uitstekende dvd's om mee te beginnen! Ik heb ze zelf ook allebei liggen.
    Ik denk dat je daarmee al wel even zoet bent en zeker niet teveel en te snel moet willen in het begin.
    Ik kijk bijvoorbeeld steeds een stukje van de Equi-sense en voer de opdrachtjes samen met iemand in de wei uit.. En soms gaan er weer een paar weken overheen..

En wat ik heel fijn vind is toch om af en toe les van iemand te nemen. Hier op het forum geven een aantal mensen les. Het heeft mij erg geholpen om écht te durven beginnen en te weten hoe je begint.

Succes!

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Je kan ook een maand gratis lid worden van de savvy club. Dan kan je daar level 1 bekijken en wat andere dvd's en daarmee beginnen. Dan heb je een beter beeld van wat je ervan vind en wat je nodig hebt en binnen welke tijd. Dat lijkt me het handigst als je nu zonder investering een beginnetje wil kunnen maken.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik zou ook rustig eerst beginnen met level 1 en 2 en dan later als je nog enthousiast bent kun je dan weer andere levels aanschaffen, de serie Liberty & Horsebehaviour vindt ik erg waardevol.
    Lid worden is idd een goede tip, dan kun je eerst aan de slag met level 1.
    succes alvast.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe. Maar zijn de delen die dikgedrukt staan voornamelijk dvd's voldoende?? of mis ik dan stukjes om het goed te kunnen afronden?

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik denk dat het heel moeilijk is om echt ergens te komen met puur en alleen de nieuwe levels omdat alles nogal algemeen is. Ik zou dan de oudere versie kopen met de boekjes en dvd materiaal e.d.
    Of in elk geval de liberty/horse behaviour serie kopen anders, wat sowieso een aanrader is, maar wel een behoorlijk fors bedrag.

dus als ik het goed begrijp zijn de nieuwe levels slechter ? en heb je niet genoeg aan lvl 1t/m4 en kun je beter de iets oudere lvls 1t/m3 kopen?

ik snap er niet veel meer van, in het ene topic word gezegt dat het oudere deel slechter is omdat er minder over paardengedrag en dergelijke in geschreven staat en nu is het weer toch beter want de nieuwe delen zijn nogal algemeen (Wat ik me er ook bij moet voorstellen)

Erg lastig... ik ben namelijk al tevreden met een kopie omdat voor mij het de komende jaren er niet in zal zitten zoveel geld voor de levels uit te geven..

EDIT:

Ik zoek en lees me gek aan dingen in de hoop veel zelf al uit te vogelen over het hoe en wat aan lesmatriaal.

Wat ik nu begrijp (verbeter me als ik het fout heb) bevatten de oudere levels met dvd's ook dingen van de pattern reeks (Die te vergelijken valt met de eerste 3 levels)..en is deze dus completer als je ALLEEN de levels wilt kopen.
    Maar net omdat er veel instaat is het onmogelijk overal dieper op in te gaan. Daarom heb je nu de levels en daarbuiten de pattern reeks, waar dus op elk onderwerp dieper ingegaan word en dus moet je wel meer aanschaffen in het begin maar heb je ook meer info omdat ze overal echt aandacht aan kunnen besteden.

Dan heb je nog de succes serie die ingaat op de paardentaal in 10 dvd's (weet niet of er ook boekjes bij zijn) hiermee kan je niet tot lvl 3 komen maar tot lvl 4.

Kortom oude deel is misschien goedkoper en daarmee kun je wel de levels officieel behalen MAAR de nieuwere levels + pattern + succes serie's is dan wel duurder maar geeft ook veel meer info over de onderwerpen en dus levert aan het einde waarschijnlijk het beste resultaat als basis dan de oudere 3 levels

De vrouw bied dus het volgende aan:

Get Started dvd
    Compleet lvl 1 t/m 4
    alle patterns bestaande uit : One Line, freestyle, Liberty, Finesse

enige dat dus bij haar ontbreekt is dus de succes serie.

Zit ik al een beetje goed? of zit ik er totaal naast

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Ingewikkeld he
    Ik denk dat als je gaat starten, je het meest hebt aan de get started dvd, de oude levels en de liberty en horse behavior dvd's.
    Van de levels hoef je echt niet meteen 1 tm 4 te kopen, ik zou als ik jou was gewoon eens beginnen met level 1 en eventueel 2 erbij.
    Ik vind zelf de patterns niet echt een must als je gaat beginnen..
    A lot of people talk to horses, not many listen

oke ..ja ik denk aan 1 t/m 4 incl de patterns en get started dvd omdat die vrouw ze in 1 koop voor een hele mooie prijs verkoopt

maar zit ik in princiepe wel goed met hoe ik alles nu begrijp of zit ik er alsnog totaal naast?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Er zijn inmiddels 3 levelpakketten uitgebracht.
    1999: met videobanden en boekjes in plastic hoes. Deze serie is vooral rechttoe rechtaan de oefeningen, met vrij weinig psychologie. het oefeningniveau is duidelijk een stuk hoger dan momenteel het geval is. Level 1 van toen is vrijwel level 2 van nu.
    de 2004?: met dvd's en boekjes in kartonnenverpakking. In deze serie wordt meer aandacht besteed aan de psyche van mens en paard door langdurige dvd-lessen met Stephanie Burns. Niveau van de oefeningen is iets omlaag gehaald. Maar ikzelf vond deze pakketten duidelijk de beste van allemaal, vanwege de uitgebreidheid. Echt eindeloos veel kijkmateriaal. In principe kun je met dit pakket prima uit de voeten. leuke toevoegingen zijn bijvoorbeeld de Horsenality-DVD van de successerie en eventueel de patterns, al moet je je daar niet al teveel van voorstellen.

De 2010: Heb ikzelf niet bekeken. Maar volgens mij hebben ze in deze serie de levels behoorlijk vereenvoudigd, informatie eruit gehaald, zodat de levels goedkoper in aanschaf zijn, maar je nu wel meer toevoegingen nodig hebt om aan een compleet plaatje te komen. Naar mijn idee is het met deze levels noodzakelijk om in elk geval lid te worden van parelli-connect (min 7,95/mnd) en is de horsenality-dvd een MUST omdat hier weinig aandacht aan wordt besteed op de levels.

mm oke erg bedankt... pff tis me nogal wat om te beslissen wat goed is en wat niet... misschien moet ik toch de nieuwe levels kopen, succes serie en de patterns en dan ff doorsparen voor de matrialen die ik hier ga kopen en t oudere level 1/m 3 pakket

ik zet hier weer wat omdat ik het onzin vind om een nieuw topic te openen.....
    Ondertussen heb ik t volgende binnen

nieuwe pathway lvl 1 t/m 4
    Patterns
    Succes serie
    en horse behaviour

wat ik vooral lastig vind is te weten waar ik moet beginnen en hoe te starten (zeker omdat ik geen geld heb voor lessen)
    heb dit gewoon heeel goedkoop en voor mij betaalbaar met t geld dat ik gespaard heb... (nu doorsparen voor de optoming enzo)
    maar goed elk begin is natuurlijk moeilijk, komt nog bij dat ik niet 7dagen in de week over een paard bezit en dat maakt t ook ietswat moeilijker...Nu ben ik erachter gekomen dat enkele dvd's niet werken dus ben nog aant wachten op respons van de gene van wie ik t gekocht heb in de hoop dat we tot een oplossing komen,daarna kan ik pas beginnen aangezien het ook de cd van lvl 1 bevat

Ik hoop echt dat ik nu wel t goede heb en ik hier enigsins mee uit de voeten kom...
    Maar MOET ik nu toch nog lid worden van de savy club? meer meer dvd's en toegang op de site? en wat koste dat ongeveer.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Allereerst zou ik beginnen met de level 1 dvd te kijken Dan kun je daar mee beginnen en wat je niet snapt of waar je juist meer inspiratie nodig hebt, kun je opzoeken op de andere dvd's (patterns, succes series, horse behaviour). Je hoeft niet per se lid te worden van de savvy club, er staat online wel een hoop vragen en antwoorden, maar om nou te zeggen dat je de savvy club echt nódig hebt: nee. Savvy club membership is op z'n goedkoopst zo'n 8,- per maand geloof ik.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Hier kan je een prima start mee maken hoor!

Ik zou gewoon lekker beginnen met kijken bij level 1.
    Je merkt vanzelf dat je meer en meer wilt kijken. Scheelt ook wel dat je daar met de nieuwe levels zo mee klaar bent want die dvd's zijn niet zo lang.

Level 2,3 en 4 zijn sowieso leuk om te kijken om te zien waar je naartoe werkt en wat er mogelijk is.

Als je aan de slag gaat met de oefeningen van level 1 zou ik ondertussen liberty en horsebehaviour gaan bekijken omdat daar heel erg veel over psyche word uitgelegd en het lezen van je paard(is hij onzeker, is hij bang, neemt ie je juist in het ootje en heb je het niet door).

Succes hoor! Gewoon beginnen met de oefeningen en dan kom je er vanzelf achter waar je meer over wilt weten!

Een savvyclub membership is in mijn mening niet noodzakelijk. Dat is gewoon facebook voor Parelli. Wel met extra videomateriaal maar je hebt voor nu echt zat om mee vooruit te kunnen!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten