Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Gevolgen van Andere bijrijders die op de Normal manier rijden, Meningen gevraagd

Re:Gevolgen van Andere bijrijders die op de Normal manier rijden, Meningen gevraagd

je mag voor zover ik weet pas aan het eind van level 2 rijden met een bit.dit wordt vaak genegeert,maar ze doen het niet vooor niets!Jammer maar ieders eigen keus.
    mijn paard vertrouwd op het bit,is vaak een smoes om dingen in het programma over te slaan.
    EDDY MODDE HEB IK HIEROVER GESPROKEN,HIJ ZEI DIT;ALS JE NIET ZONDER BIT DE STRAAT OP DURFT,GA DAN HELEMAAL NIET MËT BIT.EEN DOORDENKERTJE..
    ik heb er zelf voor gekozen niet meer te rijden,ben nu pas begonnen met passagieren,ook dit wordt vaak overgeslagen.
    mijn eerlijke mening is dan dat je er níet volledig voor gaat en aan de kant gooit wat belangrijk is,[hoor van mensen dat ze alles wat niet leuk is eruit gooien en vervolgens in 10 dagen klaar zijn om met bit te rijden...???????]
    ik zie duidelijk verschil bij mijn zéér l.br i.[ZIE BEHAVIOIUR DVD 4 /MICKEY]en ik moet nu niet een bit erin hangen,ze moet veel meer vertrouwen krijgen,en dat bereik je door haar een plan aan te biede,en niet van alles door elkaar te gooien.
    maar spreekt voor zich dat dit alleeen kan met een eigen paard..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Gevolgen van Andere bijrijders die op de Normal manier rijden, Meningen gevraagd

Ik vindt de onderverdeling "normals" en mensen die NH doen nogal kunstmatig eerlijk gezegd en wat je dan juist doet is hokjesdenken en je niet openstellen voor anderen.
    De paardenwereld is zo ongeloofelijk groot met zoveel visie,s op hoe jekunt rijden en om kunt gaan met je paard, ik vindt de klassieke dressuur bv een zeer waardevol iets en parelli blijkbaar ook want die zijn daar steeds meer mee bezig de laatste tijd. Ik zie Parelli ook niet als een dicipline maar voor mij is het meer een basismanier om met mijn paard om te gaan en dat ik het nodig heb zegt ook vooral iets aan mijn gebrek aan vaardigheden en niet noodzakelijk iets over anderen.

Momenteel rij ik mijn paard bijna niet, maar ik heb haar zowel freestyle als meer dressuurmatig gereden en mijn paard raakt daar echt niet van inverwarring merk ik, ik las gisteren nog een stukje van Linda in de savyclub waarbij ze het verschil uitlegd tussen freestyle rijden en finess en ze aangeeft dat het niet gaat om dat het ene fout is maar dat je het beide kunt gebruiken in verschillende omstandigheden en dat het afhankelijk is van je doel op dat moment.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anna2
    je mag voor zover ik weet pas aan het eind van level 2 rijden met een bit.dit wordt vaak genegeert,maar ze doen het niet vooor niets!Jammer maar ieders eigen keus.
    mijn paard vertrouwd op het bit,is vaak een smoes om dingen in het programma over te slaan.
    EDDY MODDE HEB IK HIEROVER GESPROKEN,HIJ ZEI DIT;ALS JE NIET ZONDER BIT DE STRAAT OP DURFT,GA DAN HELEMAAL NIET MËT BIT.EEN DOORDENKERTJE..
    ik heb er zelf voor gekozen niet meer te rijden,ben nu pas begonnen met passagieren,ook dit wordt vaak overgeslagen.
    mijn eerlijke mening is dan dat je er níet volledig voor gaat en aan de kant gooit wat belangrijk is,[hoor van mensen dat ze alles wat niet leuk is eruit gooien en vervolgens in 10 dagen klaar zijn om met bit te rijden...???????]
    ik zie duidelijk verschil bij mijn zéér l.br i.[ZIE BEHAVIOIUR DVD 4 /MICKEY]en ik moet nu niet een bit erin hangen,ze moet veel meer vertrouwen krijgen,en dat bereik je door haar een plan aan te biede,en niet van alles door elkaar te gooien.
    maar spreekt voor zich dat dit alleeen kan met een eigen paard..
    Alleerst hoef je niet in hoofdletters te schrijven, want ik ben niet doof .

Je doet hier allemaal aannames en veronderstellingen waardoor ik snap op welk punt in het programma jij zit. Geloof me, de "ik ga nu de wereld redden" fase gaat over en maakt meestal plaats voor een iets genuanceerde manier van denken en omgaan met verschillen. Ik zou willen dat ik zo zeker van mijn zaken bent als jij.

En ja, Eddy kan wel fijn zeggen maar Eddy werkt niet bij m'n verzekeringsmaatschappij. Level 1 leert je over veiligheid, volgens mij is het voor paard, ruiter en medeweggebruikers het veiligst om met bit buiten te rijden. Mijn definitie van rijden is; zitten op de rug van mijn paard. Dus passagieren hoort bij rijden. En als ik door de duinen passagier met bit of zonder bit, zolang ik mijn teugels niet oppak is er geen verschil. Alleen op de momenten dat het ertoe doet, kan ik iedereens veiligheid waarborgen, ook die van mijn paard.

En weer ontopic: als je denkt dat een paard zo stom is dat hij het verschil niet ziet tussen de ene mens en de andere, waarom zou je er dan nog energie in stoppen om ze iets te leren? Volgens mij weten ze heel goed verschillen tussen mensen en dus ook tussen methodes.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Eddy kan wel fijn zeggen maar Eddy werkt niet bij m'n verzekeringsmaatschappij. Level 1 leert je over veiligheid, volgens mij is het voor paard, ruiter en medeweggebruikers het veiligst om met bit buiten te rijden. Mijn definitie van rijden is; zitten op de rug van mijn paard. Dus passagieren hoort bij rijden. En als ik door de duinen passagier met bit of zonder bit, zolang ik mijn teugels niet oppak is er geen verschil. Alleen op de momenten dat het ertoe doet, kan ik iedereens veiligheid waarborgen, ook die van mijn paard.
    Wat heeft de verzekeringsmaatschappij hier mee te maken? Staat er ergens in jouw polis dat je met bit buiten moet rijden? Verder ben ik het geheel met Eddy eens: het bit is er niet voor de veiligheid, het is niet bedoeld als noodrem. En het is een illusie om te denken dat een bit in een noodsituatie je veiligheid waarborgt. Level 1 leert je inderdaad over veiligheid, maar niet dat je die veiligheid verkrijgt door middel van een bit.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Eddy kan wel fijn zeggen maar Eddy werkt niet bij m'n verzekeringsmaatschappij. Level 1 leert je over veiligheid, volgens mij is het voor paard, ruiter en medeweggebruikers het veiligst om met bit buiten te rijden. Mijn definitie van rijden is; zitten op de rug van mijn paard. Dus passagieren hoort bij rijden. En als ik door de duinen passagier met bit of zonder bit, zolang ik mijn teugels niet oppak is er geen verschil. Alleen op de momenten dat het ertoe doet, kan ik iedereens veiligheid waarborgen, ook die van mijn paard.
    Wat heeft de verzekeringsmaatschappij hier mee te maken? Staat er ergens in jouw polis dat je met bit buiten moet rijden? Verder ben ik het geheel met Eddy eens: het bit is er niet voor de veiligheid, het is niet bedoeld als noodrem. En het is een illusie om te denken dat een bit in een noodsituatie je veiligheid waarborgt. Level 1 leert je inderdaad over veiligheid, maar niet dat je die veiligheid verkrijgt door middel van een bit.
    Ik ben het tot op zekere hoogte met Eddy eens, ook met jou. Ik vraag me oprecht af wat er gebeurd mbt verzekeringen als er een ongeluk met veel schade is en het paard is bitloos of op neckrope gereden. Volgens de wet hoor ik mijn dier in het verkeer onder controle te hebben. Als de verzekeringsmaatschappij op dat moment beslist dat je bitloos geen controle heb, wat rest je dan? Zelf voor de kosten opdraaien?

Omdat iets kan, betekend nog niet dat je het hoeft uit te proberen

And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

wat een onzin,Saar,de wereld redden,hoe kom je erop??en nee,ik ben zeker niet doof en blind voor MIJN PAARD,S BEHOEFTES..met een beetje respect voor mens en dier kom je een heel eind..met afzeiken niet...
    ik wil alleen maar zeggen dat ik na mnd trainen,m,n paard nog altijd met dingen komt die verrassend zijn,en voor grote problemen kunnen zorgen op straat..zodoende rij ik niet buiten maar wandel veel..
    En ja,mijn vorige paard is mét bit aan de kletter gegaan,[resultaat,gebr heup]en mét bit is laatst een paard bij ons geschrokken van een hondje,resultaat,paard en auto in de kreukels..dus ik zou maar niet rekenen op dat bit..
    Ik zet nu geen 14 jarige op mijn paard,die inmiddels totaal andere gewoontes heeft leren kennen..
    ik denk dat je nog veel moet leren..als je vertrouwd op een bit..Linda zou zeggen..HET GAAT NIET OM HET BIT.........................................en dit met hoofdletters,ja.

overigens vergeet ik nog te zeggen dat mijn einddoel ook veilig buiten rijden is..maar omdat mijn paard sterk wisseld van l.naar r.brain of onzeker wordt,zet ik hier niemand op die 2 teugels als noodrem gebruikt..dan gaat ze er geheid vandoor..
    En,we hebben een merrie op stal die nu veel veiliger is op straat zónder bit..maar dit heeft wel 2 jaar geduurd..en als je je paard dat gunt...dan ben je een held...

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: jahoor, ik denk dat je gerust met 2 verschillende mensen en hun eigen methoden met één paard kan werken. Het paard weet het verschil wel.
    Ik heb een tijd lang een paard verzorgd, ikzelf deed hier "alleen" Parelli mee, de eigenaar reed dressuur. Laat ik het N woord niet gebruiken, maar zij wist niet veel van Parelli, ik wist niet veel van de KNHS regels bij de Z dressuur. Ik had veel plezier met het paard, (en ik hoop het paard met mij) en zij ook.
    Toen ik terug kwam van een week bij Eddy Modde was het paard de trailer amper uit of hij had zijn zadel en hoofdstel in voor een bosrit met de eigenaar. Natuurlijk kon ik haar wel over thresholds vertellen, ik kon haar niet dwingen om zijn thresholds te respecteren...
    Uiteindelijk was dit voor mij veel moeilijker dan voor het paard, hij kwam er wel overheen en wist echt wel wie er op zijn rug zat.

Zoveel mensen, zoveel methoden, laten we één ieder in zijn of haar waarde laten, ik houd er niet van als iemand mijn carrotstick afdoet met "onderdeel van de oranje zweefteefbrigade", ik denk dat een dressuur (of spring) ruiter er niet van houdt als iemand zijn of haar rijden afdoet met "bit dus ruk en pluk werk"
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

poeh haha wat een discussies zeg maar idd hanneke net wat je zegt iedereen in zijn waarden laten iedereen is anders en iedereen wil het beste voor hun paard je rijd waar je je veilig bij voelt ik denk dat Ana hier haar antwoord wel heb gevonden
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Mijn trekpaard is op touwhalster heel stug, terwijl ik haar met een dubbelgebroken bitje heel licht kan sturen. M'n andere trekpaardje is met bit niet te stoppen en rijdt ik op touwhalster.
    Mijn vriendin rijdt het "bitpaard" op haar "normal" manier, maar zonder sporen etc. We kunnen wel een andere mening hebben over het omgaan met paarden maar ze rijdt haar heel vriendelijk. M'n paard heeft ook veel steun aan haar.
    Denk dat het verschil normal en natural in veel gevallen niet zo groot hoeft te zijn. Het is meer mensen in hokjes plaatsen. Paarden zijn zo slim ze weten gauw genoeg wat ze bij jou wel mogen en bij een ander niet.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten