Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Paard laten kraken?

Paard laten kraken?

Hallo forummers ik zit met een vraag!

Ik heb Smarty nu bijna een maand, heb al wat buitenritjes met haar gemaakt en gisteravond ben ik voor het eerst met haar naar de les geweest. Ik heb centered riding les van Monique Leblanc.
    Nu wist ik al dat ik rustig aan moest beginnen met Smarty, ze is 7jaar maar heeft nog maar weinig kilometers gemaakt, ze is licht westen ingereden dus los teugeltje, het oppakken van de teugels is nieuw voor haar en een reden om stil te gaan staan. Nageven is ook onbekend voor haar.
    Maar toen Monique haar gister zag lopen zei ze gelijk dat ze heel erg scheef in haar rug is (een wokkel??? in haar rug), en adviseerde er eens een paardenkraker naar te laten kijken.
    Luc Ratering was de kraker waar ze goede ervaringen mee had.

Nu vraag ik me af, omdat ik haar nog niet eens een maand heb, is het niet een beetje snel om haar gelijk te laten kraken, zijn er andere dingen die ik kan doen en zijn er mensen die Luc Ratering kennen en ervaringen met hem hebben?

Hoop dat mijn berichtje hier goed staat!
    Hoor graag jullie reacties!

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Re:Paard laten kraken?

www.lodash.nl, hier algemeen bekend.
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Karianne van www.lodash.nl is hier regelmatig in de buurt en is een AANRADER voor Smarty.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Ok, dus jullie hebben goede ervaringen met Karianne, ik heb net even haar site bekeken en dat ziet er inderdaad goed uit.
    Maar het kan dus geen kwaad om Smart te laten kraken? Kraken lijkt me best heftig, en omdat ik haar nog maar 3weken ken, ze best eenkennig is en ik soms het gevoel heb dat ze nog niet zeker weet dat ze mij kan vertrouwen, en dat ik het beste met haar voor heb, denken jullie dat ze de behandeling misschien als eng kan ervaren? En dat ik beter nog even kan wachten met de behandeling tot we elkaar wat beter kennen of is dat onzin??

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Karianne is heel lief en rustig naar de paarden toe! Denk niet dat je paard er heel erg van streek zal raken. Karianne neemt de tijd ervoor en zal zich ook aanpassen aan het paard.
    Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, persoonlijk denk ik dat je paard het wel als heel lekker kan ervaren als die gekraakt is.
    Heb ik bij me eigen paarden ook gemerkt, ik heb Karianne ook laten komen toen ik mijn ene paard net had en dat ging ook hartstikke goed.

Ik wil ook Karianne aanraden !! Ze maakt op een hele fijne manier contact met het paard en ik vindt haar zo kundig !
    Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent.

*nieuw* shiandy's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    62

Ik heb geen ervaring met haar, maar heb al verschillende andere ostoepaten en chiropraktors bij mn paard gehad en ondanks dat hij zeer eenkennig is was dat bij geen van de behandelingen te merken.
    Dus ik denk dat je paardje er alleen maar baat bij kan hebben.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Het is misschien juist wel goed nu je je paard net hebt. Je komt zo meer over haar gestel te weten en voor het paard is het vaak heel prettig om lekker los en recht gemaakt te worden.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik zou zeker juist op korte termijn iemand laten komen omdat je paard er echt last van kan hebben en er daarom negatieve patronen in kunnen slijten,stel je voor dat er wat wervels verkeerd zitten dan is het niet fijn als er iemand op je rug zit. Ik vindt het niet zo heftig over het algemeen, ik zie mijn paard altijd alleen maar opknappen na een behandeling en ze gaan beter lopen, afhankelijk natuurlijk van wat er aan de hand is.
    Karianne is idd fijn.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten