Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Peesbeschermers tijdens het springen.

Peesbeschermers tijdens het springen.

Zouden jullie peesbeschermers omdoen tijdens het springen of springschoenen ?
    Zo ja ? waarom

Zo nee waarom niet ?

Nicky die heeft nu aan beide voorbenen een gevoelig plekje. een van stuk hout van vorig week en andere van vorig jaar zomer.

Ik heb wel vaak gehoord dat ze wel snel broeien.
    Sophie had ze toen maar die let met springen net iets meer op dan dat nicky dat nu op moment doet.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

Peesbeschermers gebruikte ik bij springen hoger dan een cm of 60 wel. Daaronder noem ik het altijd huppeltjes, dus gebruik ik het niet. Maar mijn vorige pony Taran was altijd heel enthousiast met springen.
    Maybel heeft ze nog nooit om gehad. Die heeft alleen nog maximaal 80cm aan de hand gesprongen. Ze doet het prima zonder, dus geen reden voor peesbeschermers.
    Springschoenen heeft ze wel een hele periode om gehad. Bij alles wat ik met haar deed. Ze trapten ze ijzers er om de haverklap en met haar probleemhoeven toen was dat niet handig. Nu in combi met een rustigere pony en fijne hoefsmid is dat niet meer nodig.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Kan je misschien achterhalen waarom ze zo "slordig" springt? En als je daar dan iets aan oefent om het te verbeteren hoef je geen bescherming te gebruiken. Het klopt dat alle beschermingsmiddelen bij de benen zorgen voor hoge warmte productie en daardoor meer kans op blessures.
    Dit is heel duidelijk aangetoond bij diverse onderzoeken.
    Misschien kan de hoefsmid iets voor je betekenen? Of moet je iets langer wat lager springen zodat ze snapt hoe ze het beste de sprong kan nemen met hulp van jouw natuurlijk. Bijv. meer rust bij het naar de sprong toe oid.

Een springschoen geeft wel de meeste ruimte voor afkoeling, maar deze kunnen wel weer leiden tot zandschuurplekken omdat ze veel losser zitten en dus bewegen/draaien. Het hangt er een beetje vanaf hoe hoog de "aan tik" plekjes zitten of deze springschoenen nut hebben.

Nicky heeft nog moeite met inschatten soms ze is nog jong.
    En slechte ondergrond heeft ook veel invloed. Maar ze is wel erg druk en vliegerig vaak (is ze eigenlijk altijd)
    Maar met springen komt er zoiets extra's bij en ze weigerd ook nog wel is. En als ik huppeltjes maak zoals dat zo mooi word gezegd, dan springt ze dus niet maar dan gaat ze in een stevige drafpas erover .

Ik ben er zelf af gestuiterd en daardoor iets minder stoer geworden
    Maak me iets sneller zorgen tegenwoordig.

Was meer gewoon een vraag zeg maar.

ik snap het ben ook geen held hoor zeker niet met springen. Als je mij voor een spring parcoursje zet ga ik echt niet.
    Kom ik een omgevallen boompje tegen in het bos waar ik niet omheen kan ga ik er zo overheen.
    En waarom????...tsja.....

Zo te horen is het gewoon van tijdelijke aard. Toch maar niet te veel zorgen maken toch??? Lekker samen genieten

Nouwja, nicky heeft nogal rare gewoontes.

ze springt bv altijd mis als er een balk onder ligt, is het een enkele balk springt ze het hem bijna altijd.
    Een kruisje ook meestal wel. Maar ben bang met weigeren dat ze balk tegen haar benen aankrijgt. Misschein maak ik me wel teveel zorgen hoor.

Een boom ongeacht hoe hoog (hoogste was 50 cm) springt ze altijd.
    Dus crossen kunnen we beter dan gewoon springen.

Door mijn eigen val ben ik gewoon iets minder stoer geworden en als nicky dan weigerd denk ik oh oke, komt andere keer wel weer terwijl i anders had gezegd hup gaan

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik heb met springen altijd beschermers om. Die ene keer dat hij wel zijn eigen pees raakt is net een keer teveel. Dat hoeft niet altijd te liggen aan hoe het springen over het algemeen gaat, maar kan ook een inschattingsfoutje zijn van ruiter of paard of een struikeltje na de hindernis. Als je niet dagelijks beschermers gebruikt met rijden hoef je je om te warme benen geen zorgen te maken. Daar zal ze geen schade van ondervinden. Je hebt tegenwoordig ook beschermers die nog enigzins ventileren, dus dan zou je daar naar kunnen kijken.

Ik merk dat voor pony's er vreselijk weinig keuze is in peesbeschemers, of van die hopeloos oer lelijke dingen

Voor ponys is het vaak drama...vooral shetty's :lol:
    Hoe lang ik al niet heb moeten zoeken voor een passend tuig....pffff....na veel mixen is het wel gelukt hoor, maar toch.
    Het geeft soms wel frustratie....neem nou regendekens...die tijd gaat straks weer komen. Ben weer toe aan een nieuwe of ik moet de huidige aan gaan passen, lees knippen en plakken

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Als je op cross-beschermers zoekt is er volgens mij wel een en ander te vinden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Voor ponys is het vaak drama...vooral shetty's :lol:
    Hoe lang ik al niet heb moeten zoeken voor een passend tuig....pffff....na veel mixen is het wel gelukt hoor, maar toch.
    Het geeft soms wel frustratie....neem nou regendekens...die tijd gaat straks weer komen. Ben weer toe aan een nieuwe of ik moet de huidige aan gaan passen, lees knippen en plakken
    Klopt, maar soms heb je ook mazzl, teminste ik heb maat 155 voor sophie en nicky.
    En ik had daardoor vorig jaar gewoon een super gave rhinno voor de helft van het geld

Fellor. Ik wil wel is bij de divoza ga kijken.
    Ik heb van Br wat gezien de wat duurdere merken om zomaar te zeggen.
    En nog ergens voor junior ook van bekend merk.

Ik heb op internet wel al beetje gekeken, MP is helemaal niets.

Bij het springen met mijn vorige verzorgpaard deed ik altijd springschoenen en peesbeschermers om.
    De peesbeschermers waren er ook grotendeels voor omdat ze zichzelf aantikte met achterhoef op voorbeen.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Bij Wonder deed ik met vrij springen ook peeskappen en springschoenen om, maar ze trok ze er zelf weer vanaf :P nu, doe ik het niet meer.
    misschien als we echt hoog gaan springen wel weer peeskappen, aangezien ik het wel eng vind met de pezen.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Oke, nicky vond het eerst ook niks. Daarna vond ze het prima.

Ik baal dat er weinig te krijgen is in pony.
    Ben ook wel erg hoor. Vind dat er dan ook iets moois omheen moet zetten

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

jouw pony's hebben denk wel kleinere benen dan die van mij he? anders heb ik wel wat voor je liggen.

om tijdelijk evt. te gebruiken.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten