Vandaag gaf ik een demootje parelli met sweety voor een vriendin van mij. Kwaryjes vielen voor haar van alle kanten en ze was helemaal enthousiast. Nieuwe parellier gekweekt???
Afijn, wat zij niet zag, en ik wel (hihi), was dat sweety niet alleen vrij explosief wegspurtte bij de circling, maar dat ik hierbij het gevoel kreeg dat ze niet echt leftbrained meer was.
Ik heb afgelopen week intensief gewerkt aan de send bij de circlinggame. Het resultaat is dat ze nu als een debiel, met een steigersprongetje wegspurt op fase 1.Al struikelend over haar eigen benen galoppeert ze vervolgens aan de 12ft leadrope in een glad weilandje makkelijk 3 of 4 rondjes. De bringback lukt ook op fase 1, maar ook dat gaat alles behalve gecontroleerd. Ze springt de lucht in, draait een kwartslag en staat snuivend naar me te kijken alsof ik haar keihard heb geslagen met de CS. Terwijl ik dat naar mijn weten nog NOOIT heb gedaan.
Ze komt heel makkelijk naar me toe en ze heeft zachte ogen als ze bij me is, maar haar hals is helemaal gespannen en soms trillen de psieren zelfs een beetje. Om haar te kalmeren heb ik vandaag maar even haar hoofd naar de grond gevraagd. Dat hielp wel.
Maar is het nu wel goed? Is dat impulsieve vertrekken bij de send, dat rare gespring bij de bringback wel de bedoeling bij de circlinggame?
Ik kan wel heel rustig haar wegsturen, maar dan staat ze weer na een half rondje achter me stil. Als ik haar dan wat strenger doorstuur galoppeerd ze met fase 1 weer als een debiel in de rondte.
Wat is nu wijsheid???
Bladwijzers