Misschien is hier ergens een (gedrags)kundige die weet wat het betekent als je, net voordat je/terwijl je afstapt van je (lieve) merrie, van die merriehinnikjes krijgt?
Ik heb eigenlijk geen idee wat het betekent of kan betekenen...
Misschien is hier ergens een (gedrags)kundige die weet wat het betekent als je, net voordat je/terwijl je afstapt van je (lieve) merrie, van die merriehinnikjes krijgt?
Ik heb eigenlijk geen idee wat het betekent of kan betekenen...
May the horse be with you!
Ik heb geen idee, maar het zou wel leuk voelen als dat betekende: 'Blijf nou zitten, ik vind het zo leuk met jou'
![]()
Is er niet een kriebelplekje waar extra druk oid op komt tijdens afstappen? Zoals achter de schoft bv?
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Ik heb geen merrie, dus ook geen merrie hinnekjes. Maar ben wel benieuwd naar het antwoord, heb nl. in de afgelopen 3 weken, ook 2x superlieve hinnekjes gehad tijdens het spelen![]()
![]()
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
Ik krijg ze hier ook wel. Maar dat is altijd heel duidelijk een verzoek om het restaurant te openen![]()
Haha dat is het bij Maroush ook Hester
Ze hinnikt meestal als ze weet dat ze iets heel knaps heeft gedaan en ik daar enthousiast op reageer, omdat er daarna dan meestal iets uit m'n zak tevoorschijn wordt getoverd![]()
Daar moest ik aan denken! Myra kan soms ook hinniken als mijn hand in mijn zak gaat of als ze verwacht dat dat zal gaan gebeuren!Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
![]()
Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.
Geen idee met merries.
Max (ruin met veel hengstenmanieren) liet altijd een diepe zucht als ik van hem afstapte. Heb me ook lang afgevraagd wat het was. Dacht eerst van oei misschien is het heel zwaar voor hem om met me rond te dragen. Maar dat was het duidelijk niet want als hij iets ongemakkelijk vond, toonde hij het heel heftig en hij stapte ook heel vrolijk trots rond met me. Denk eerste zo van "oef dat was knap van ons" of misschien zo "oef was toch stiekum een beetje spannend".
"Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)
Maken merries niet toevallig zo'n geluid als de hengst van ze afstaptOorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
![]()
Sophie maakt vaak heel veel geluidjes,
Als we kunstjes doen, dan maakt ze vaak hele diepe hinnekjes, en als ik in de wei kom altijd heel hard en gebruik ze haar hele hoofd
En nicky is en blijft een veulen hinnek.
zou het niet weeeeeten....maar mijn mannen geven die hinnekjes ook wat al gezegd werd snel het restaurant openen
alleen niet onder het zadel....soms wel met grondwerken dan geeft hij soms een klein soort van brom hinnekje zoals een echte man doet :lol:
Maar dan alleen als hij het echt naar zijn zin heeft.
Ik zou niet weten wat ze bedoelt Karianne
Sultan doet altijd een schattig brom-hinnikje als hij weet dat hij beter zijn best doet in een oefening dan anders. Dan vind hij dat hij een koekje verdient![]()
A lot of people talk to horses, not many listen
Geen idee eigenlijk
Ik heb wel merries, maar daar is denk ik wat mis meeOorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
Summer is nog nooit erg vocaal geweest en Caitlin lijkt alleen standje oren-eraf-tetterend-luid te hebben
![]()
Athena maakt wel van die "whieeee!!"geluidjes, maar nooit onder het zadel, meer als ze een van de mannen aanhaald om daarna af te wijzen![]()
"De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
Gandhi
De merrie hinnikjes van Lisenka beperken zich tot de hengstigheid, dan zijn alle paarden liehievvvvv (bb). Heel soms maakt ze een zacht geluid als ik met de voerbak aankom. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar 'jouw' merrie hinnikjes.
Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.
ik weet het ook niet die van mijn maakt ook idd z,n brom-hinnekje van nou wil dat snoepje hoor![]()
Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.
Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.
Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!
Bladwijzers