Dat laatste was ook mijn gedachte.
Krijg je bij Mansour eigenlijk prive-les of in een groep? Misschien kun je beter investeren in prive-lesjes met Neo of Katrien.
Dat laatste was ook mijn gedachte.
Krijg je bij Mansour eigenlijk prive-les of in een groep? Misschien kun je beter investeren in prive-lesjes met Neo of Katrien.
Thanks meiden voor het meedenken weer.
Sanne; ik heb groepsles bij Mansour, waarbij iedereen eigenlijk gewoon rijdt wat hij wil. Alleen wordt de gang aangegeven en kun je vervolgens kiezen of je daar in mee wilt gaan of bv liever blijft stappen of draven.
Wat betreft les op Katrien of Neo; Ik maak me al een paar weken zorgen om Katriens rug. Met Paulie, eigenaar valt daar moeilijk over te praten. Maar vandaag had ze weer zo'n enorm felle reactie (zie dagboek).
Ik ga toch nog eens het gesprek aan met Paulie, want uiteraard lijkt me lessen op Katrien supergaaf.
Neo vind ik nog te wisselvallig bij mij daarvoor. Hij kan zo snel schakelen in RBex gedrag.
Leven is het meervoud van lef.
Jammer dat met Neo of Katrien niet echt een optie is. Ik heb de laatste jaren zoveel meer geleerd in die paar privelessen in vergelijking met al die jaren manegeles![]()
Volgens mij geven ze de cursus in Reken alleen in het Duits.Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
Maar wat je kan proberen, is Vanda Oosterhuis benaderen.
Reken leert mensen razendsnel de beginselen van het rijden d.m.v. de BrunsBehr-methode (BB-methode)
( O.a. met dat houten paard, speciale oefeningen en de "leichte reitweise"; dus de BB-methode )
Vanuit dié basis kunnen mensen zich dan (desgewenst) verder bekwamen.
Vanda Oosterhuis is destijds opgeleid in Reken in die methode.
Ze is tevens Centered Riding (Level III) instructrice en geeft regelmatig les in Mansour.
Ik kan me voorstellen dat - bij voldoende belangstelling en een groepje - zij zo'n cursus daar kan organiseren.
Een volwassene begeleiden in de beginselen van het rijden, is mijns inziens -didactisch gezien- een speciale tak van sport.
De goede (en snelle) basis van de BB-methode, kan daarna naadloos aansluiten, bij de wekelijkse vervolglessen van je eigen CR instructrice
.
Mocht zo'n cursus er komen, dan ken ik iemand die zeker geinteresseerd is! (Alleen weet hij dat nog niet)
( Naast uiteraard Onno en nog andere wat aanhang op dit forum)
[quote="Vanda Oosterhuis op haar site [url]http://www.gevoelvoorpaarden.nl/over_vanda.htm"][/url]
Opleiding Vanda Oosterhuis
Dankzij Amma en Shirley ben ik meer gaan leren (nou ja, ik moest wel...) en in 1979 volgde ik in Duitsland mijn eerste cursus bij Linda tellington-Jones.
Ik had het geluk dat ik vervolgens in 1980 een intensieve opleiding van 4 weken (die maar een keer is gegeven) in Duitsland bij Linda Tellington-Jones kon volgen,
gevolgd door 3 maanden leren lesgeven in het FS-Reitzentrum in Reken, ook in Duitsland.
Het FS-Reitzentrum had een totaal nieuwe kijk op lesgeven en leren rijden
en had o.a. een heel speciale cursus voor volwassenen ontwikkeld, leren rijden in 10 dagen.
Hoewel ik deze cursus nooit in deze vorm in Nederland heb gegeven, leerde ik wel enorm veel over leuk en logisch les geven aan volwassenen. De opzet was om goed in balans in alle gangen buiten te kunnen rijden.
Twee jaar later ben ik nog een maand terug gegaan naar het FS-Reitzentrum om meer te leren over les geven aan gevorderden.[/quote"]
© E l s v a n d e r Z a n d e n ©
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind." Theodor "Dr. Seuss" Geisel
Thanx Els! Persoonlijk ben ik erg geintereseerd in zo'n cursus (afhankelijk van de kosten) in het nederlands. Mijn duits is erg slecht (kan de site al bijna niet ontcijferen haha, dus dat lijkt mij niet zo prettig.
Meer geintereseerden?
Thanks voor de uitgebreide toelichting. Ik ga me er eens in verdiepen. Vrees alleen zoals ik het snel even zag dat ik qua kosten nu moet afhaken. Anders hoor je zeker van me!
Leven is het meervoud van lef.
Nog een geïntereseerde
Bladwijzers