Hey allemaal! Heb een uitdaging (wie niet ..?)
Ik ben net bezig met een heel groen paardje...ze volgt en stopt keurig zonder halster etc. in z'n achteruit zonder moeite of pressie, komt op commando meteen terug(yoyo)porcupine etc..... laat zich gewillig op een volte brengen voor circling game...
En dan!
Ze stapt, stapt en stapt.
Ze is ABSOLUUT BOMBPROOF...heb nog nooit zo'n cool en relaxed paard meegemaakt...lippen likken met oefeningen:..
Eerste keer stick n string...geen reactie, ik begon heel voorzichtig maar zwaai ik uiteindelijk bijna een rodeolasso...ze knippert niet met dr ogen!
Eerste keer kontakt met grote speelbal, ze ging er meteen op af, raakte hem aan...ik kan om haar heen en tegen haar zijden aan stuiteren...geen reactie.
Leadrope uiteinde rondzwaaien... geen reactie.
Stemkommando's voor aanmoediging...nouja...geen reactie dus.
Ik heb haar getracht uit te dagen met allerlei spelletjes, catch the tiger...tikkertje, samen rennen met leadrope...maar dan ren ik dus alleen en kijkt ze me verbijsterd aan...
Ze is momenteel een duidelijke LB(i) een denker, snelle leerling, positief, volgzaam, braaf, knuffelig, vol vertrouwen en bomproef!
Zoals veel LBi werkt ze graag voor voedselbeloning, ik stel de beloning steeds wat langer uit en het gaat prima. En veel positieve aandacht en energie. Ze is niet speels, maar misschien komt dat nog...
Ter informatie; ze is 3 jaar, een paard uit super bloedlijn, met sportcertificaat, gezond en niet dik...En: Bombproof vind ik fantastisch, maar ze is echt veel te jong om dr hele leven alleen te stappen
Mijn vraag:
Wie heeft goede ideeen over hoe ik haar in draf of galop kan krijgen op een NH manier? Ze leert snel commando's en is niet koppig, ze begrijpt nu gewoon echt niet wat ik van haar vraag.![]()
Bladwijzers