Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: weiland in de buurt van utrecht!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

weiland in de buurt van utrecht!

ik ben (nog steeds...) aan het kijken wat de opties zijn om tas in de buurt van utrecht te stallen.
    ik zou haar het liefst 24/7 op het land hebben. Ik heb hier in de buurt een beetje rond gekeken, maar hier is alles heel duur en ze staan allemaal 24/7 op stal....

Weet iemand iets, misschien iets verder weg, tot ongeveer 20 minuten met de auto van utrecht??

Ze staat nu s'winters overdag op het land, we hebben goede uitrijmogelijkheden en een hele goede bak, en de prijs is redelijk, dus ik wil er niet al te veel op achteruit gaan het is alleen heel erg ver weg voor mij en ik blijf elk weekend verplicht naar m'n ouders heen en weer reizen. Daarbij wordt tas nu alleen zaterdag en zondag gereden, ik zou heel graag wat meer tijd voor haar hebben.
    staat iemand misschien op een leuk plekje of kent iemand iets?????
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

Re: weiland in de buurt van utrecht!

nee, ik heb toevallig pas gehoord dat in de totale omgeving van zowel utrecht als leiden echt helemaal geen plek meer is ... dusseh, jullie moeten gewoon bij sunny en mij blijven!! Bovendien kan Sunny toch niet in d'r eentje in het moeras eh weiland staan!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

nee, ik heb toevallig pas gehoord dat in de totale omgeving van zowel utrecht als leiden echt helemaal geen plek meer is ...
    Ik sta in Baarn met Doon, ongeveer 25 minuten vanaf Utrecht. Valt dus nog best mee nietwaar? 24/7 weidegang, mooi gebied, de bak is alleen beetje klein en nat. Maar elke stal heeft zo zijn nadelen nietwaar?

Volgens mij is er ook rond Utrecht een natural manege. Ik weet niet of ze daar de hele buiten staan maar dat kun je navragen. Hoe het heet en waar het precies ligt, dat weet ik niet maar misschien kun je het op internet vinden.

Ik hoop dat je een goede plek kunt vinden!

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

hoe duur is die wei dan? schuilstal? wordt er gevoerd of moet je dat zelf doen? ik ga baarn even opzoeken!

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

o da's bij lage vuursche in de buurt, zeker mooi gebied!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

150 euro per maand, 2 weien hebben schuilstal, volgens mij mag je je voorkeur uitspreken. Bijna alle paarden die daar staan zijn IJslanders, ( niet allemaal hoor! ) en die eigenaren vinden een schuilstal niet zozeer nodig. Dus volgens mij houdt hij wel enigszins rekening met het verzoek om een schuilstal. Ik zal het nog even navragen.

In de ochtend wordt hooi of kuil gevoerd, ligt eraan wat je wil dat er gevoerd wordt. Hij is absoluut NIET zuinig , haalt alles van zijn eigen land dus het liefst gooit hij het hele land vol met hooi/kuil . Als je daar bezwaar tegen hebt kun je dat even melden ( heb ik ook gedaan met een te dikke Doon en hij begreep het volkomen ). Krachtvoer moet je zelf voeren en er staat altijd een voorraad hooi/kuil naast het land dus als je bij wilt voeren vindt hij dat prima. Hij vult het bij als hij ziet dat het opraakt.

Nadeel is de bak, niet zo groot, aardig mul en snel nat. Hij sleept het wel vaker omdat wij dat hebben gevraagd dus tegenwoordig is het nog wel te doen als het 2 dagen niet geregend heeft. Maar toch vervelend..., we hebben niet zo erg vaak IP games kunnen oefenen .

Als je meer wilt weten, laat het maar horen

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

klinkt goed, jammer van de bak... kan je wel goed buitenrijden?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

kan je wel goed buitenrijden?
    Ja , heel goed. Je zit aan/in het bos van Groeneveld. Daar kun je rijden. Als je even doorrijdt zit je al snel op de Lage Vuursche. Je kan ook de andere kant uit, dan ben je in een kwartiertje/half uurtje op de hei. Het bluk en de Bussemer hei ( vlgs mij schrijf je het zo ). De Bussemer hei is echt groot maar voordat je daar bent ben je wel even onderweg.

Maar genoeg uitrijmogelijkheden dus .

Hallo,

In bunnik is een pension stal waar nog plek vrij is. Vanaf maart tot mei ( afhankelijk vh weer) overdag buiten , snachts op stal en vanaf mei ( als snachts warmer is) hele dagen buiten. In de winter is het in overleg mogelijk om ze over dag op het land te zetten. 150 euro/maand. Longeerbak, 2 buitenbakken.

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

dat klinkt best redelijk, Bunnik is voor mij ook heel goed bereikbaar met de fiets. Waar ligt het precies in bunnik?

Is discotheek brothers bekend of A12 afslag bunnik?Kan iemand mij de adressen geven van de boven genoemde stallen?

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

uuuh, nee niet echt, weet alleen dat bunnik heel dichtbij is vanaf de uithof en vanaf het stadion. Ik ben verder niet zo bekent daar. Maar ik zal het eens op gaan zoeken.

vanaf het stadion kan ik het uit leggen met de fiets. Je kunt op de kruising tussen de flats links richting tankstation (Esso volgens mij) je fiets die weg helemaal uit tot bij de T-splitsing (je ziet dan rechts de intratuin en links brug) Je gaat onder de brug door en gaat als maar recht door. Over de snelweg...weggetje oversteken...rechtdoor....dan kom je langs stel huizen en weiland/gras of maisland dan kun je na dat stuk land rechts...dan over het spoor..tunneltje onder door....dan niet rechts het zandpad op maar de volgende rechts...tureluurweg. voor telefoon nummer stuur maar ff pb.

He, vanaf Bunnik kun je toch helemaal niet zo goed buitenrijden ofwel?

Ik sta op een pensionstal in Groenekan/Maartensdijk en vanaf hier kan je ook heel makkelijk naar de bossen van Lage Vuursche. Zes maanden per jaar kunnen ze 24/7 op de wei in kuddes. Helaas in de winter alleen kleine paddocks. Hele gezellige stal waar ik niet weg wil maar ik krijg echt buikpijn van de wintermaanden. Ik zou het ook super vinden om een stal met winter-weidegang te vinden maar ik wil nog wel een rijbak hebben en goede uitrijmogelijkheden...
    Ik sta open voor suggesties, misschien kan ik ook het adres en telefoonnummer van die stal in Bunnik krijgen?

Ik denk er nu over om op mijn huidige stalling te blijven maar mijn 4 jarige ruin gewoon 2 maanden wintervakantie te geven in een weide-opfok...

Actief Forumlid wigchert's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Mijn vriendin staat met haar 2 paarden ook in Utrecht,
    ze heeft een stalletje gevonden midden in het bos.
    Haar 2 mannen staan 24 uur per dag het hele jaar door buiten, helemaal goed!!
    Als je nog steeds iets zoekt moet je me maar een PB sturen en dan kan ik wel voor je informeren.

Groetjes
    ...Wild SILVY West....is the BEST!!!

<!-- w -->http://www.ankespaardenparadijs.nl<!-- w -->

voor al uw voedingssupplementen en paarden artikelen. Nu ook Jolly speeltjes!!!

Let ook op de aanbiedingen die elke maand vernieuwd worden!!!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten