Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: UItrij-vliegendeken grote maat

  1. #1
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    UItrij-vliegendeken grote maat

    Omdat Lisenka helemaal gestoord wordt van de dazen als we aan het rijden zijn, wil ik een uitrij-vliegendeken. Spuiten met stinkspul helpt gewoon niet voldoende. Vandaag arriveerde de Amigo deken. Die ziet er prachtig uit, mooie stof, mooie vorm. Bij het passen bleek al na twee stappen dat ie naar achteren gleed, kierde tussen hals en borststuk en om de borst spant. Ik had juist voor deze deken gekozen omdat de regendeken van Amigo haar goed zit. Ik heb bij Divoza, EJ en paardendrogist gekeken. Lang niet alle uitrij-vliegendekens zijn leverbaar in de maat 215. Dat maakt het zoeken wat moeilijker.
    Zou ik een gewone vliegendeken onder het zadel kunnen leggen? Ik denk dat het schuur / drukplekken onder het zadel geeft. Heeft iemand tips/ ervaringen?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  2. #2
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Ik zou zo even niet weten waar je zo'n grote kan vinden (die zullen er vast zijn hoor).

    Maar, is een gat knippen in een passende deken niet een idee? Stukje boord om af te stikken zodat het niet in gaat scheuren zou voldoende moeten zijn.

  3. #3
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Dat zou wel een idee zijn. Al ben ik van de luie die het graag kant en klaar wil kopen. De meeste uitrij vliegen dekens hebben op de plaats van de ruiterbenen een uitsparing in de vorm. Ik weet niet of dat noodzakelijk is.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Is niet noodzakelijk hoor, zo'n speciale uitrij-deken. Ik heb enkel met een gewone vliegendeken gereden.
    Je kunt een normale vliegendeken tussen shabrak en zadel leggen tegen schuren (of over het zadel heen zelfs) (ook in amazonezit, hihi)
    En die uitsparingen zijn toch bedoeld om te voorkomen dat je sporen blijven hangen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Oh, hier zat ik laatst ook al aan te denken. Gentle is helemaal neurotisch van al die horzels. Ik blijf dit even volgen tot de gouden tip is langsgekomen !

  6. #6
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Ik ben ook de HH uitrijdeken tegen gekomen. Wel mooi in 1 stuk. Maar ik denk dat ie gaat trekken om de hals/ borst. Dat lijkt me niet zo ruim.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  7. #7
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Diesel en ik zijn beide erg blij met ons gewaad!



    Het is zo'n oude katoenen deken en losse hals met oren. Allemaal natuurlijk en lekker luchtig en bewegelijk wat juist zo fijn is want zo gaan de dazen ook niet zitten. Ik zou nog iets van een buikflap willen ontwerpen maar tot nu toe landen de dazen daar niet echt omdat de deken misschien vrij laag hangt?

  8. #8
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Diesel en ik zijn beide erg blij met ons gewaad!



    Het is zo'n oude katoenen deken en losse hals met oren. Allemaal natuurlijk en lekker luchtig en bewegelijk wat juist zo fijn is want zo gaan de dazen ook niet zitten. Ik zou nog iets van een buikflap willen ontwerpen maar tot nu toe landen de dazen daar niet echt omdat de deken misschien vrij laag hangt?
    Heb je ook nog een foto dat jij er ook bij onder zit.. (beeldvorming hihiihi) sorry..totally off topic natuurlijk! Ik kan me voorstellen dat Diesel liever binnen blijft
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  9. #9
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Helaas geen foto in bijpassend tenue en hij word wel vaker uitgemaakt voor kameel maar ach...scheelt ons niks!

  10. #10
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Ik rij ook met een gewone vliegendeken onder zadel. Nog nooit schuurplekken gehad erdoor. Nu rij ik max 3u, weet niet wat het doet als je een halve dag wegblijft.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  11. #11
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Ik heb de gewone Amigo vliegendeken geprobeerd, zowel onder als over het zadel. Onder het zadel ben ik toch bang voor schuurplekken. Over het zadel gaat ie trekken bij de borst. Nu heb ik de HH uitrijdeken. Ik vind deze ook niet mooi zitten. Zie foto( ik had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn)

    De hals kan ik beter vast zetten aan het kopstuk. De lengte is goed. De hals maak je onder vast met bandjes. Als je die wilt sluiten, gaat de deken trekken om de hals en borst. Niet trekken betekent open deken bij borst en onderkant hals. Dat zijn juist favoriete plekken voor de dazen. Op de foto heb ik het zweetblad over de deken gelegd. De stijgbeugels zitten er nog onder. Wat vinden jullie?


    Edit: spelfout verwijderd
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  12. #12

    Re:UItrij-vliegendeken grote maat

    Persoonlijk lijkt het mij niet zo prettig voor je paard.

    Hier ook dazen maar tot nu toe vanwege het niet zo mooie weer nog zonder deken kunnen wandelen/rijden.
    Ik kreeg laatst deze website door, http://www.fly-over.info/

    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •