Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: verschil DA en waar?

  1. #1

    verschil DA en waar?

    Anders had ik een te lange titel maar wat is het verschil tussen een holistische DA en een homeopatische DA?

    Ten tweede waar vind ik dergelijke DA in de omgeving van Breda?

    En wat zijn jullie ervaringen?

    Zou graag dergelijke DA consulteren omdat de hormonenhuishouding van mijn oudste merrie overhoop ligt door het jarenlang toedienen van hormonen... en had graag bijkomende info geweten hierover...

    Eigen DA wist te vertellen dat het geen kwaad kon en dat ik het middel gewoon opnieuw kon toedienen...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: verschil DA en waar?

    Ik neem aan dat je een holistische DA zoekt dan ? Ik weet er helaas geen voor je daar in de buurt, maar om wat voor hormonen gaat het, en waarvoor zou ze die moeten hebben dan van je gewone DA?

  3. #3

    Re: verschil DA en waar?

    Ik weet niet echt wat ik zoek daarom dat ik het verschil vraag, natuurlijk...

    Mijn oudste heeft gedurende 17 jaar het hormonenmiddel Regumate gekregen om haar hengstigheid op te vangen. Zij heeft dit echter dag in dag uit gekregen...

    Sinds ik haar heb gekocht, 5 jaar terug, heeft ze het nooit meer gekregen. Stilaan zijn er problemen ontstaan als vreemden (trimmer, dierenarts,...) haar willen aanraken. Ze plast, piept en haalt uit! Daarom dat ze naar Eddy Modde is gegaan...

    Het piepen en uithalen, heeft ze niet meer gedaan en haar hoeven zijn dan ook terug in de normale stand maar ik vrees ervoor...

    Ze merkt heel erg duidelijk dat ze overdreven hengstig staat als je iemand anders dan ik, haar aanraakt!

    Volgens mijn DA kan ik beter het hormonenmiddel Regumate opnieuw geven... ik zoek liever een andere oplossing omdat ik denk dat dit middel ervoor gezorgd heeft dat haar hormonenhuishouding volledig verwart is geraakt...

    vandaar mijn toch wel dringende vraag...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  4. #4
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Re: verschil DA en waar?

    Hallo Haidi,

    Ik heb afgelopen maandag een consult met een Veterinaire Natuurgeneeskundige gehad voor Okidoki. Zij heeft haar opleiding bij de Silverlinde in Breda gevolgd. Mocht je haar gegevens willen dan kan je me altijd een PB sturen.

    Voor meer info over de Silverlinde zie http://www.silverlinde.com/site-nl/nl-start1.html

    Je kunt hier altijd je vraag naar toe mailen. Je krijgt de volgende dag al antwoord.

    Sterkte ermee!
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  5. #5
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: verschil DA en waar?

    Jeetje zo lang aan de medicijnen! Ze is nu ongeveer 17 + 5 en dan misschien begonnen toen ze 3 was, dus zo'n 25 jaartjes jong. Het onderdrukt de hengstigheid omdat dat idd bij sommige merries een enorm probleem kan geven in de omgang. Begrijp ik het goed als je zegt dat het pas de laatste tijd (maanden? weken? ) weer erger wordt? Wat is op dit moment voor jou het grootste probleem? Ze is nu al 5 jaar zonder (). Jij kan er mee omgaan lees ik, en sinds Eddy gaat het met de smid enzo ook goed. Waarom moet een ander aan haar zitten? Of heeft ze het al als ze bijvoorbeeld uit het land gehaald moet worden door de staleigenaar? (was trouwens een duur bedoening voor de oude eigenaren, want het is erg duur spul!)

  6. #6
    Forumlid Collane's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Nieuw Weerdinge
    Berichten
    50

    Re: verschil DA en waar?

    Hoi Haidi, een holistische da kan de vitaliteit van de organen en weefsels meten. Dit wordt gedaan d.m.v. een lecherantenne. De behandelingsmethodes zijn ook uitgebreider als bij Homeopathie. Op http://www.holistischdierenarts.nl kun je meer informatie vinden. Kijk maar eens bij behandelmethoden. Via deze site kun je misschien ook wel informatie krijgen over een holistische da bij jouw in de buurt. Mijn da is daar ook in de leer geweest.

    Ik heb er goede ervaringen mee.

    Succes!

    Groetjes Collane
    voor meer info en foto's :www.kruiskruidinfo.nl

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    wolvega
    Berichten
    626

    Re: verschil DA en waar?

    Ik ben zelf zeer te spreken over Rodinde Hoogenraad zij heeft drie punten in nederland waar zij praktijkpunten heeft ,Beers ,vinkenga ,Kootwijkerbroek. http://www.paardenkliniekvinkega.nl/biografie.html

  8. #8

    Re: verschil DA en waar?

    Hartelijk dank voor jullie antwoorden!!!!!

    Dat maakt men zoektocht heel wat makkelijker!

    @ lila: de paarden staan op onze eigen weilanden, hoor dus echte vreemden komen niet aan haar...

    Nu is ze 22 en op haar 17 toen ik haar kocht, is ze gestopt met het middel... Ikzelf heb nooit problemen met haar gehad. Vanaf het begin heeft ze bij de hoefsmid geplast maar dat was geen overkomelijk probleem. Heb wel verschillende hoefsmeden versleten tot ik iemand vond die er niet mee inzat dat ze plaste...

    In die tijd heeft ze 1 keer gepiept en uitgehaald toen een man haar op de achterhand streelde tijdens het voorbijlopen.

    Ongeveer een dikke 2,5 jaar geleden ben ik overgestapt naar Strasser, Raf Antheunis. Bij de eerste kennismaking dus gewoon ruiken aan zen hand, begon ze te piepen en met haar voorbeen te klauwen. Toen is het eigenlijk begonnen. Daarom dat Raf haar maar 1 keer achteraan heeft kunnen snijden. Na de 4de keer kon hij zelfs niet meer in een straal van 3 meter komen! Ook bij de DA heeft ze dit... heb er vele versleten, hoor!

    Door al dat gedoe en door de uitbreiding in de kudde (van 1 naar 5 in een korte periode) plus door het onderhoud dat we nu hebben aan de weilanden en loopstal, is er maar weinig tijd overgebleven om echt met haar bezig te zijn, is het vertrouwen tussen ons verminderd.

    Terwijl ik vroeger zonder nadenken onder haar lag om teken te verwijderen op haar uier, denkt is nu helaas 2 keer na alvorens ik haar achterhand of achterbenen aanraak... hoewel ze bij mij nog nooit heeft uitgehaald!

    Bij Eddy heeft ze ook heel erg gedaan, hoor! Ik denk dat Eddy aan haar het moeilijkste paardje heeft gehad! Maar uiteindelijk heeft ze bij hem slechts 1 keer kort geplast terwijl hij aan de achterhoeven bezig was... Tijdens het snijden stond ze wel al die tijd te "knipogen" zoals dat bij ons gezegd wordt... dit doet ze dus ook nooit bij mij...

    net als bv een touw rond haar achterbenen gooien en haar laten draaien, staat ze enorm hengstig en plast ze en schopt ze... dit doe ik elke dag bij haar en ik zie of merk niets anders op dan anders... gek.

    maar alvast dank voor de informatie!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  9. #9
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: verschil DA en waar?

    Heftig zeg! En merk je eigenlijk geen verschil in de periodes als ze wel of niet hengstig is? Ze lijkt zeg maar permament hengstig? Ik snap dat je die hormonen niet echt meer wilt geven, maar er is blijkbaar een veel te lage productie van progesteron. Dat zou je met bloedmonsters kunnen laten onderzoeken. Je moet daar meerdere van nemen omdat hormoonproductie enorm kan wisselen, dus om een goed beeld te krijgen heb je meerdere metingen nodig. Dan weet je een beetje hoe ze hormonaal ontregeld is en kan je daarop een behandeling instellen? Het kan zijn dat ze de regumate juist als aanvulling heeft gekregen omdat ze dat hormoon zelf niet voldoende aanmaakt?

  10. #10
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: verschil DA en waar?

    Er zijn ook homeopathische middelen om de hengstigheid te reguleren.
    Ik geloof dat de paardendrogist er ook iets voor verkoopt, moody mare heet het geloof ik. Daar heb ik al wel positieve verhalen over gehoord (zelf geen ervaring mee).
    Ik denk dat je er wel goed aan zou doen om er een holistisch DA bij te halen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je paard geen hormonen meer wilt geven, en ik denk dat er op een andere manier misschien ook wel wat aan te doen is.

  11. #11
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: verschil DA en waar?

    Het schijnt dat Steffi van der Laarse hier ook iets aan zou kunnen doen.
    http://www.steffivanderlaarse.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •