Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Tips voorbereiding trailerladen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Tips voorbereiding trailerladen.

Hallo

Willen jullie eens meedenken?
    In september gaan Whoopie en ik op Anna-"kamp" , echter dan moet whoopie op de trailer.
    De laatste keer ging het laden niet zo goed, omdat ik zelf geen trailer heb laad ik haar alleen als er iets staat te gebeuren.

Nu zit ik zelf na te denken hoe ik haar zo goed mogelijk kan voorbereiden op het trailerladen zef, waar ik zelf aan denk:
    -vooral grondwerk doen waarbij ik ik bepaal waar ze haar voeten zet, zorgen dat ik dat spel win zeg maar dus veel met objecten spelen.
    -Veel squeesch gaan doen, naast de muur en ik wil eens kijken of ik iets op kan 'bouwen" naast de schuur waar ze dan tussendoor moet lopen.
    -zorgen dat ik meer op afstand ga werken en daar ook controle heb dan win ik respect denk ik
    -en wat natuurlijk belangrijk is zorgen dat ik haar vertrouwen heb, dus veel approach en retrait met obstakels etc.

Bedankt voor het meedenken,
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Re:Tips voorbereiding trailerladen.

Je hebt volgens mij al aardig wat goede ideeën! Misschien kun je ergens een zeil ophangen, waar ze onderdoor moet lopen? Wat Pias lange tijd erg eng vond, was dat hij achteruit ergens af moest stappen. Misschien is dat ook een idee om te oefenen met Whoopie, dat ze met vertrouwen haar voeten een stukje lager kan neerzetten. Dus achteruit een blok af, of een hellinkje aflopen?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Zo dat is snel Liesbeth, ja dat zeil vindt ik een goed idee, had ik ook aan gedacht alleen hebben we niet zoveel mogelijkheden om dat op te hangen, maar daar moet ik eens over na gaan denken, ik denk dat ik maar eens een paar stalgenootjes ga vragen om daar mee te helpen.
    Dat achteruit oefenen is ook een goed idee, we hebben wel een heuvel in het bos waar ik wel met haar kan gaan oefenen. Dank je
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Een houten plaat neerleggen waar ze op moet staan en overheen moet lopen.
    Mbv twee staanders met balk ertussen en een zeil/deken eroverheen een "wandje" maken. Dit wandje kun je zo laag/hoog maken als je wilt. Als je er twee naast elkaar neerzet kun je ertussendoor lopen en stilstaan. De afstand ertussen steeds kleiner maken. Ook kun je de voor en achterkant afsluiten met tonnen, of je houten plaat. Het in een krappe ruimte staan nabootsen.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja dat zou idd mooi zijn alleen hebben we die materialen niet op stal.
    Mischien dat ik het kan oefenen in de binnenbak een stuk verderop, nadeel alleen is dat ze daar al niet zo op haar gemak is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forumlid Snadrem's Avatar
    Aangemeld
    May 2011

Hee Janneke, ik heb nog een paar van die enorme palen met betonnen voet staan aan de zijkant van stal. Met twee van die grote palen en een zeiltje zou je toch een mooi muurtje kunnen maken naast de stal. Als je ze alle vier gebruikt, dan zou je er nog een tunnel van kunnen maken ook (Was ook mijn idee om nog een keer te doen, maar ik wil Alanda eerst gewoon met de voeten op het zeil hebben).

Verder heeft Ingrid ook nog rubber matten gehaald bij Joost, misschien dat je er een paar van mag lenen als "ongebruikelijke ondergrond".
    Wait and see, it was really meant to be. So plain to see.

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

ik heb er met tristan eerst de trailer gebruikt voor een touch-it game aangezien hij het mega eng vond had tie hem al gauw door daarna ook het advies gekregen om er hooi of voer in te zetten maar weet niet hoe jou paard daar op reageerd, tristan is namelijk erg op voer gefocust dus het werkte erg goed en snel hij gaat erin en woord meteen beloont .
    na een paar dagen ging hij er uitzich zelf in hoop dat het je lukt
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

[quote]omdat ik zelf geen trailer heb laad ik haar alleen als er iets staat te gebeuren[/quote
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Bladwijzers

Forum Rechten