Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: Afstand ringen kaptoom, dringend advies gevraagd

Afstand ringen kaptoom, dringend advies gevraagd

Ik heb dringend advies nodig , moet een kaptoom afwerken, maar kan niet verder doordat ik niet weet wat de juiste afstand van de ringen zijn. Zitten deze goed in het filmpje?
    https://www.youtube.com/watch?v=AyC_q6-ntBs[/video]

De ring dichtst bij de mondspleet is voor de sidepull, iemand zei me dat deze op de denkbeeldige lijn van de mondspleet moet zitten, of beter nog een heel klein beetje erachter (richting kin)zoals de ringen van het bit. Klopt dit?
    Ik zag enkele kaptooms en bij elke kaptoom zitten de ringen anders.
    Wie heeft er ervaring mee en kan me advies geven zodat ik kan verder werken?
    Thx!!!

Re:Afstand ringen kaptoom, dringend advies gevraagd

Het advies wat je gegeven is is in mijn ogen juist. De ringen aan de zijkant zitten het beste in het verlengde van de mondspleet. Zo heb je nl de beste drukverdeling als je volgens het sidepull systeem gaat rijden.
    Ook met longeren is het makkelijk omdat het dan "midden" op de zijkant van het hoofd zit.
    Verder naar beneden vind ik persoonlijk minder fijn werken. Dan krijg je een beetje een hang/trek beweging en krijg je bij zijdelingse inwerking dat het hoofdstel gaat schuiven. Nogmaals dat zijn mijn ideeen en ervaringen.

Dan maak je 1 ring in het midden, dus midden op de neus, deze is makkelijk tijdens longeren en je wilt het hoofd mooi lang en laag laten lopen.
    En voor een beetje stelling vragen heel prettig.

Daar tussen in, dus tussen de zijring en de ring midden op de neus plaats je nog een ring. Deze is weer makkelijk tijdens werken aan de hand en het maken van bepaalde houding stelling van het hoofd en nek.
    Ook kan je deze gebruiken tijdens het rijden zo heb je iets andere inwerking dan de ringen direct aan de zijkant.

Dit is mijn visie over de kaptoom en de ringen verdeling.

Bladwijzers

Forum Rechten