Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Aanschaffen bodyprotector

  1. #1
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Aanschaffen bodyprotector

    Omdat ik binnenkort buitenritten wil gaan maken wil ik graag zelf een bodyprotector aanschaffen. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer, en ben ik dringend op zoek naar enig advies.

    De BP is bedoeld voor (in de toekomst) langere buitenritten en af en toe een bak-rit. Mijn voorkeur gaat uit naar een zo comfortabel mogelijk exemplaar met vooral een hele goede pasvorm. Zelf ben ik nogal smal en redelijk lang bebouwd, en ik rij momenteel met een airbag-vest (vindt ik persoonlijk geen succes). Liest een bruin exemplaar, maar afhankelijk van de pasvorm ben ik daarin nog wel flexibel.

    Mijn budget is tot maximaal € 200.

    Heeft iemand ervaring met een bepaald merk of type?

  2. #2
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Hoi Hoi,

    Een lesklantje van mij heeft deze protector http://www.dochorse.be/Ruiter/ST%C3%9CBBENBODYPROTECTOR/product/detail(3356).aspx

    Super lichtgewicht en met een wat meebewegend spul van binnen, het heb zelf dus niet om gehad maar volgens haar zit hij super!
    Today is a perfect day to start living your dreams!

  3. #3
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Zelf ben ik niet zo heel gek van bodyprotectors die voor paardrijden zijn ontwikkeld, als ik een bodyprotector zou kopen zou ik er 1 voor motorsport kopen, die zijn echt gebouwd op veel druk moeten verdelen en harde klappen opvangen en zitten ook nog comfertabel, maar het staat wel een beetje raar op een paard

    Verder heb ik zo'n opblaasbare gezien, dat vond ik dan ook nog wel wat omdat die in rust vrij dun was in verhouding, maar dan moet je weer niet tevaak van je paard afvallen, anders moet je steeds die patroontjes met lucht verwisselen.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  4. #4

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Wij hebben een Jack Ellis Pro 2000 en zijn daar tevreden van. Kan zich goed aanpassen (is met velcro) en is (bij ons toch) met een afhaalbaar 'staartbeenflapje', wat wel handig is vind ik, op sommige zadels zit dit soms in de weg. Geen idee of ze in het bruin bestaan en welke prijs het was.

    Ik zou je wel aanraden om eentje met velcro te pakken en niet met ritssluiting, die kunnen zich veel minder aanpassen.
    Ons dagboekje: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=28967.msg558754#msg558754

  5. #5
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Thanx alvast voor de tips, zal de genoemde exemplaren eens door google gooien

    @Bowen; ik rij af en toe met de airbag-ding, op verzoek van mijn instructrice. Mij bevalt het niet, omdat het idd los zit/dun is. Het flapperd dan en er zitten allerlei stofjes en stukjes aan waarmee ik langs takken schuur enzo. Daarnaast zijn ze ruim 300 euris, en 15 euor per valpartij ben je kwijt aan die spuitbusjes idd. Hij zit ook aan je zadel vast, wat ik een zeer onprettig idee vind, het schijnt wel los te gaan bij een val maar toch.

    Zal eens kijken bij een motorzaak, raar eruit zien is geen punt. Hier loopt regelmatig een roze uitgedoste shetlander door de buurt, begeleidt door iemand in roze/bruine outfit met zo'n rare orange stok erbij

  6. #6

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Even een gekke vraag misschien, maar waarom moet je van je instructrice met een bodyprotector rijden?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  7. #7
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Mijn huisgenoot heeft ook een bodyprotector aangezien ze eventing rijd en het daar verplicht is.
    Beste kan je gaan passen in een winkel, want het hangt zo erg van je bouw af of iets lekker zit. Zij heeft een Ride Pro, met van die kleine blokjes. Ze vond kleine blokjes veel meer bewegingsvrijheid geven!
    Zo'n airbag vest is er toch voor om over je gewone bodyprotector te dragen?

  8. #8
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
    Thanx alvast voor de tips, zal de genoemde exemplaren eens door google gooien

    @Bowen; ik rij af en toe met de airbag-ding, op verzoek van mijn instructrice. Mij bevalt het niet, omdat het idd los zit/dun is. Het flapperd dan en er zitten allerlei stofjes en stukjes aan waarmee ik langs takken schuur enzo. Daarnaast zijn ze ruim 300 euris, en 15 euor per valpartij ben je kwijt aan die spuitbusjes idd. Hij zit ook aan je zadel vast, wat ik een zeer onprettig idee vind, het schijnt wel los te gaan bij een val maar toch.

    Zal eens kijken bij een motorzaak, raar eruit zien is geen punt. Hier loopt regelmatig een roze uitgedoste shetlander door de buurt, begeleidt door iemand in roze/bruine outfit met zo'n rare orange stok erbij
    Kijk dan bij een motorzaak waar ze ook spullen voor motorcross verkopen, die hebben mooie bodyprotectors, zijn niet van die schuim e.d., maar van wat harder matriaal, je kan ze met nekbescherming en zelfs schouer/arm bescherming krijgen, er zijn veel verschillende types.
    Er is weleens een motor bovenop mijn man gesprongen na een schans en dat heeft behalve even wat ademnood niets opgeleverd voor hem, nog geen blauwe plek.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  9. #9
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    De airbag-protector is te gebruiken in plaats van een gewone bodyprotector dacht ik. MAar dan is het minder stug, lichter en het schijnt sommige mensen een veilig gevoel te geven. Mijn instructrice heef tzo'n ding aangeschaft en wil hem graag uit (laten) proberen. Vandaar dat ik er af en toe mee rij, maar ik blijf het een onprettig ding vinden.

    Bedankt voor de tips!

  10. #10
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    207

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    zelf heb ik de how's racesafe.
    Door de kleine blokjes erg flexibel en licht, aangezien het ook voor de rensport word gebruikt.
    Daar ken ik het ook van en heb het zelf nu ook Ideaal ding
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

  11. #11
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    zelf heb ik de how's racesafe.
    Door de kleine blokjes erg flexibel en licht, aangezien het ook voor de rensport word gebruikt.
    Daar ken ik het ook van en heb het zelf nu ook Ideaal ding
    Die vind ik wel wat(heb even plaatje opgezocht)!
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  12. #12
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    207

    Re:Aanschaffen bodyprotector

    Het is niet makkelijk he, eentje vinden?
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •