Hallo,
Af en toe kom ik hier eens aanwaaien om wat bij te lezen, of als ik een vraag heb. Nu heb ik dus een vraag..
Het gaat over de pony in kwestie die ik nu al 2 jaar verzorg. een merrie. (of het een leuk paard is zijn de meningen over verdeeld, ik vind van wel, kan onwijs veel met haar, eigenaren vinden van niet..) Maar dat is iets anders.
We doen veel dingen als VD en grondwerk. maar ook leuke spelletjes als voetballen en wandelen. maar nu valt het me steeds meer op dat ze soms een 'block' heeft. ik kan het niet anders omschrijven, dat wat schrijvers ook wel eens hebben (writersblock). dan 'valt' ze even weg, en reageert ze nergens meer op,(ze staat dan gewoon stil) als ik haar dan even aantik is ze er weer. als ik haar dan aan het halster pak en een stap laat lopen is alles weer goed.
Nu weet ik niet waarom ze dit doet, laat staan hoe ik het op moet lossen. Het is een introvert paard. erg rustig. tegen het luie aan. Nu las ik ergens dat het ook angst kan zijn, maar ik zou niet weten waar ze dan bang voor is. Dus wie o wie weet wat dit zou kunnen zijn, en hoe we dit op kunnen lossen.
edit: Ik lees net dat het zou kunnen komen door te veel druk op haar te leggen, maar ze heeft het vooral als ik even niks van haar vraag omdat ik bijv. even een hek dicht moet doen, of iets moet pakken.
Bladwijzers