Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: bang

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    bang

    Hoi,

    Ik ben nu bezig met level 2 grondwerk, MAAR Gam is bang voor een hoek in de bak.
    Nu is de bak waarin ik oefen klein, 15 bij 15, dus dat is heeeel onhandig !

    Vooral als het hard waait schijnen er spoken uit de struiken te komen. En ik weet werkelijk niet wat te doen. Met b.v. de circling game wil hij er liever niet langs, maar hij moet van me. Dan doet hij het wel, maar met zo'n noodgang dat hij al een paar keer onderuit is gegaan !!

    Verder neem ik hem elke keer mee naar die hoek en probeer hem te laten ontspannen. Hoofd naar beneden , veel game 1. Maar helaas het blijft eng. Jojo helpt ook niet. En ik moet echt uitkijken dat hij niet bovenop me springt, hij is zo in paniek dat hij niets meer ziet.

    En als hij ergens anders in mijn bakje is, dan probeert hij heel de tijd die ene hoek in de gaten te houden.
    Best moeilijk allemaal.

    Hebben jullie nog goede ideeen ?

    Ik ben trouwens ook aan het oefenen met het lopen over zeil en met een paraplu, dat gaat allemaal super ....... Alleen die hoek !!!

    Groetjes,

    Maris

  2. #2

    Re: bang

    ik zou squeeze doen. met die game heb jij een houding waar je iets mee kan bereiken en kan laten zien dat JIJ in elk geval niet bang bent. friendly in zon hoek is juist fout zou ik zeggen dan laat je alleen maar zien dat het eng is en dat het heel goed is dat hij bang is (braaf paard) je hebt hem dus eigenlijk steeds beloont.... hoe doe je dat met het zeil dan? dan gebruik je lijkt me toch ook gewoon squeeze? Jojo of circling is niet handig, dan moeten ze eerst angst vrij zijn. Bijvoorbeeld met de trailer begin je ook met de squeeze in level 1, in level 2 kan je hem er in senden vanaf de fender (begin van de circling- daar hebben ze al veeeeeel meer vertrouwen en eigen verantwoordelijkheid voor nodig) en pas in level 3 kan je hem in de trailer jojoen (hij moet dat enge ding ook achter zich vertrouwen!). squeeze is de beste in dit geval!!! beetje warrig verhaal misschien, hoop dat je er wat mee kan! succes!

  3. #3

    Re: bang

    Je kunt hem ook mimulus van Bach geven, werkt heel goed tegen "spoken" .

  4. #4
    Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Den-Helder
    Berichten
    171

    Re: bang

    probeer te zorgen dat hij daar rust krijgt, dan bedoel ik overal moet hij hard werken mar daar krijgt hij rust. En wilt hij er weer vandoor gaan zet hem dan aan het werk.
    Denk zelf ook niet o dat hoekje vind hij eng want dat voelen ze drommels goed aan. Hoe ontspannener jij bent ook rustiger je paard word, maar al jij van te voren al gaat denken o dat vind hij eng, dan zal hij het juist eng gaan vinden succes

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: bang

    Hoi,

    Squeeze in dat hoekje gaat echt niet !!!!! Ik zou niet weten hoe ik hem in die hoek moet krijgen ! Ja, in een wilde galop, maar dan kijkt hij echt niet waar hij loopt.
    En ik ga me zelf niet opofferen zodat hij tussen mij en de enge hoek kan doorlopen. dan lig ik eronder !
    Zo bang ik hij.

    Aan het werk zetten is op zich een goed idee. Maar, gekke vraag, hoe zet je een paard met grondwerk echt aan het werk ?

    Groetjes,

    Maris

  6. #6
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: bang

    dan squeeze je vanaf waar het wel gaat. Squeeze is iets wat alleen werkt als je het lang achter elkaar doet. Eerst zal hij er misschien langs scheuren, maar als jij er gewoon niet op let, en gewoon doorsqueezed, dan zal hij er steeds rustiger langs gaan, tot het in stap kan. Daarna ga je steeds iets dichterbij proberen. Zolang je zelf maar bezig blijft met squeezen en niet met zijn gedrag of het enge hoekje. hoe goed je cs in je hand, zodat je z'n hoofd weg kan driven als hij drijgt over je heen te rennen, maar het belangrijkste is gewoon opbouwen vanaf een stukje waar hij het nog niet eng vind.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •