Hoi,
Sinds dat Maris, Heasel heeft heb ik niet veel met haar gedaan. In ieder geval niets wat erg belastend of inspannend was. Vooral lekker grondwerk en korte buitenritjes.
Nou loopt ze de afgelopen maanden helemaal niet lekker in haar achterhand. Je voelt het helemaal niet als je op haar aan het rijden bent, alleen dat ze na een tijdje draven terug wil vallen naar de stap omdat het niet lekker zit.
Nu heb ik vorig weekend weer voor het eerst een les gegeven met haar, en daarbij zag ik dat ze dus echt niet goed loopt. In de stap zie je het niet, maar zodra ze gaat draven zet ze linksachter er heel stijf en kort onder en rechtsachter juist erg ver, alsof die een beetje doorschiet. Het is niet constant, ze heeft momenten dat je het amper ziet. En als je met haar het bos in gaat dan laat ze het zelfs amper merken en moet je haar inhouden dat ze niet gaat galoperen. Je voelt het dus ook echt maar amper. Ze voelt niet kreupel, alleen wat kort.
Nu liet ik haar over wat balkjes draven, daar tilt ze haar voetjes heel mooi en hoog op, maar zodra ze er overheen is geweest zakt ze echt door haar achterbenen heen.
Het is geen kreupelheid door echte pijn heb ik het idee, want ze ontlast geen van beide benen echt, maar het ziet er echt uit alsof er geen ruimte is vanuit de bekken is of iets in de richting
Nu heb ik wel vaker gehoord dat als een merrie een zware bevalling heeft gehad, met een groot veulen (wat Maris heeft gehad) er wel vaker iets vastschiet of iets niet goed gaat zitten.
Nu wil ik eigenlijk iets van een chiropractor of iets dergelijks laten komen, maar heb hier weinig ervaring mee.
Ik woon in Eersel, Noord Brabant.
Weet iemand waar ik specifiek naar kan kijken bij haar, bepaalde oefeningen? En weet iemand een betrouwbare, goede therapeut in mijn omgeving?
Alvast bedankt!
Liefs,
Marjolein
Bladwijzers