Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Playday van het Noorden te Ruinen

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Playday van het Noorden te Ruinen

Van maandag 18 tot woensdag 20 juli hadden we de eerste (?) meerdaagse playday in het Noorden. Deze werd gehouden in Ruinen waar de verzorgpaarden van Sandra staan. De accomodatie met droge (!) weilanden en buitenbak was super en het weer de eerste dag ook, zij het een beetje heet.
    Ik kwam naar deze playday met Fitna (Pais) samen en helaas wat later dan gepland wegens problemen met de trailer waarmee ik jullie niet verder zal vervelen. Toen wij aankwamen waren er al best veel mensen en zijn we gezellig met elkaar in de wei met de paarden bezig gegaan. Sommigen deden grondwerk en anderen gingen rijden. Gelukkig was er plek zat dus dat was verder prima. Zelf voelde ik me eerst nog wat opgelaten omdat ik met Pjelk nog maar net met Parelli begonnen ben en we bij aankomst slechts vier van de seven games konden. Ter plaatse probeerden we de circling game ook eens na goed naar anderen te hebben gekeken. Dat ging nog niet zo vlekkeloos. Ik gaf Pjelk namelijk niet erg duidelijk aan waar die heen moest en ook was hij van mening dat hij wel weer kon stoppen als ik niet meer naar hem keek of hem aandreef Maar gelukkig kreeg ik van Els een paar goede tips waarna het al een stuk beter ging. Daarmee ik ook de verdere dagen verder kon oefenen.
    `sMiddags gingen we de omgeving eens te paard bekijken en die was echt prachtig! We zaten zo`n beetje direct op de hei vanaf de stal en daar waren ontzettend lange brede zandpaden. Helaas waren er niet heel veel paarden maar toch vormden we een leuke groep; Eveline met Shafai, Fitna (Pais) met Borus, Sandra met Sweety, Lies (memphis) op Memphis en Sanne (Lies`nichtje, haar forumnaam weet ik niet) op Sandra`s verzorgpaard Galant en ik reed op Pjelk mee. Het was behoorlijk warm maar ondanks dat hadden de paarden er wel zin in en probeerden steeds heel sneaky of ze niet toch een stukje in draf mochten . Dat hebben we dan wel een paar stukjes gedaan maar niet te gek om de paarden toch goed bij ons te kunnen houden.

Dinsdag werd een heel rustige dag. Toen waren er namelijk alleen nog Sandra, Fitna, Eveline en ik. De opkomst viel, ondanks dat veel mensen zich aangemeld hadden dus wel een beetje tegen! Jammer, want het had ons leuk geleken veel nieuwe mensen van het forum te leren kennen. Ondanks dat hebben we ons goed vermaakt met grondwerk en een Liberty track . Vooral dat laatste was leuk al bleek het wel ontzettend lastig de paarden allemaal in dezelfde gang te houden en ze mooi gelijktijdig van hand te laten veranderen.
    `s Middags gingen we trailerladen oefenen met de trailer van Eveline. Dat was erg leuk om eens te doen want die had een voorlader en dat geeft toch weer een extra dimensie. En vooral lijkt het me daarmee motiverender voor een paard om in de trailer te stappen als hij weet dat hij niet alleen aan de achter, maar ook aan de voorkant er uit kwan.
    Eveline begon door het goede voorbeeld te geven met Shafai. Die kende zijn eigen trailer natuurlijk op zijn duimpje en ook zijn hij en Eveline al best ver met Parelli dus was het geen probleem voor hem een paar keer de trailer door te lopen.
    Ook Borus vond de trailer absoluut niet eng. Hij liep er zo in en wilde zelfs nog wel even in de opening van de voorlader poseren voor een foto om vervolgens weer rustig verder te wandelen .
    Pjelk had er, zoals ik al verwachtte, meer moeite mee. Ik heb een tijdlang ontzettend veel problemen met hem gehad met het trailerladen. Hij was dan absoluut niet meer leftbrained (rightbrained?) en wilde alles behalve meewerken of opletten. Vaak duurde het zelfs een uur voordat hij er in stond . Met veel oefenen met de trailer en andere enge dingen heb ik dit weten te reduceren tot tien minuten maar echt makkelijk gaat het nog niet. Zo ook dit keer. De laadklep ging nog maar verder absoluut niet. Toen nam Eveline hem even van mij over en pakte hem wat strenger aan. Zij kon hem vervolgens vanaf de zijkant van de klep de trailer in sturen! Daarna was Pjelk veel cooperatiever en lukte het mij vervolgens zelf ook om hem zo een paar keer door de trailer te laten lopen. Ik ga thuis maar weer fanatiek verder met Parelli en ook de video van trailerloading kijken en oefenen om te zorgen dat dit steeds zo vlot blijft gaan.
    Toen probeerde Sandra het nog met Sweety die bij haar weten niet veel in de trailer was geweest. Eerst ging dat best goed totdat Sweety met een vaartje van de voorlader rende en daar zo van schrok dat ze er vervolgens niet graag meer in wilde. Gelukkig kon Sandra de oefening goed eindigen door haar wel netjes op de klep te laten lopen.
    `smiddags maakten we nog een buitenritje en `savonds bekeken we een paar DVD`s

Woensdag bleek het heel vies weer met ontzttend veel regen. Misschien dat er daarom ook geen mensen meer kwamen kijken. Wel was Onno, Evelines vriend, de avond van tevoren nog gekomen en hij deed ook wat grondwerk met Shafai. Na wat spelen met de paarden wilden Sandra en Eveline wat freestyle oefeningen van de tournament gaan doen. Fitna en ik konden dat niet omdat we zover nog lang niet zijn en dus stelde Fitna voor samen een rit te maken. Van Sandra konden we een kaart mee krijgen en zo trokken we de hei op. De heenweg deden we heel rustig aan maar de terugweg, toen het in de verte ook nog leek te gaan onweren, kregen we toch zin in een iets hogere versnelling. We deden dus een pittige galop met de beide Fjorden naast elkaar. Die hadden dikke lol samen want wat is er nu leuker als je toch al overenergie hebt en het regent om een raceje te houden met een soortgenoot waaraan je bovendien nog eens erg gewaagd bent qua snelheid ? Zij haalden dan ook alles uit de kast totdat het ging hozen en we maar weer terug gingen naar stap om even later als twee verzopen katjes thuis te komen. Maar wat was het leuk!
    Toen kwam mijn vader alweer bijna om ons te halen en moesten we onze spullen verzamelen. Pjelk en Borus wandelden beide zeer braaf de trailer in (dankzij de trailerlaadtraining van dinsdag?) en zo konden we dan naar huis.
    Bedankt Sandra, voor het organiseren van deze playday ! Ik (en ik waarschijnlijk niet alleen ) heb het erg leuk gehad n veel geleerd. Wat mij betreft was dit wel voor herhaling vatbaar!

Tis wel weer een lang verslag geworden, maar ja, met drie dagen valt er ook veel te vertellen!
    Foto`s heb ik zelf niet maar er zijn wel een aantal genomen. Hopelijk worden die nog geplaatst.

Re: Playday van het Noorden te Ruinen

Foto's komen eraan!!! Ook ik heb erg genoten maandag, mooi weer en een super gezellige club. Ben het helemaal met je eens Mellien dat dit zeker voor herhaling vatbaar is!!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door poemelie
    Foto's komen eraan!!! Ook ik heb erg genoten maandag, mooi weer en een super gezellige club. Ben het helemaal met je eens Mellien dat dit zeker voor herhaling vatbaar is!!

Jaaaah! Fotootjes!!!! Ben benieuwd
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dankjewel voor je uitgebreide verslag Mellien! Leuk om te horen wat jullie zoal gedaan hebben, en dat jullie zoveel plezier gehad hebben.
    Jammer dat het voor mij te ver weg was (en dat Atli momenteel niet helemaal in conditie is), anders had ik er zeker wel bij willen zijn!

Klinkt hartstikke leuk en savvy en gezellig!

May the horse be with you!

Tof!! Super leuk verhaal.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik moet ook echt nog verslag schrijven, maar voor mn vakantie echt geen tijd meer...

Het was iig heel erg leuk, en Savvy Zelfs 2 Savvy buitenritten kunnen maken
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb ook erg genoten van mn allereerste playday(s)! Borus was, zoals verwacht, met de buitenritten een echte FJORD! Hij schoot een keer nogal onverwacht een weiland in, kwam 1 keer zelfs in het prikkeldraad terecht met zn gedram en was óf te sloom, óf te snel. Maar gelukkig is alles verder relax verlopen en vond ik het geweldig om met borus voor het eerst op de hei/in het bos te zijn, en in een groep te rijden! Het gecross met mellien op de laatste dag was erg leuk, maar wat minder savvy daar ik hem niet hield.

Het grondwerk vond ik ook een leuke uitdaging omdat ik dat meestal in de bak doe als er niemand is, dus heel rustige (saaie) omgeving. Verder heb ik er enorm veel inspiratie door opgedaan want eindelijk begin ik me in te lezen in level 2 en heb ik er weer helemaal zin in om wat intensiever met het programma bezig te zijn.

Ik vond het erg jammer dat er zo weinig mensen waren maar het was leuk om op maandag wat nieuwe gezichten te zien!
    Ik heb wat leuke foto's van dinsdag en woensdag maar we zijn net verhuist en het overzetten van het internetabbonement is te laat geregeld, waardoor we nog minstens een week zonder internet zitten thuis. Ik kan vanaf mn werk de foto's niet plaatsen, of ik zou het op de cd'tje moeten zetten en meenemen.... maar dat kan dan ook pas volgend weekend dus jullie wachten maar even
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ja, het was echt de moeite waard !
    ikzelf kon me maar 1 dag vrij maken, maar beter 1 dag wel dan 3 dagen helemaal niet in dit geval !!!
    ik was bek-af toen ik thuis kwam, de dag was al om 6.15 uur begonnen, want we ( sanne en ik ) wilden op tijd vertrekken om niets te missen en dus moest er van te voren nog het een-en-ander geregeld worden. maar we haalden de planning en reden om 8.15 uur bij ons van het erf.
    we waren dus (dit bleek achteraf) wel erg vroeg aanwezig, maar konden daarom nog een beetje meehelpen met boodschappen doen en uitgebreid kennismaken met o.a. sandra en laura ( de laatste volgens mij nog niet op het forum, maar al wel enthousiast over PN)
    de dag was goed gevuld met grondwerken, grondwerken en grondwerken.
    pppfffff, wat kun je daar toch lang mee bezig zijn zonder je ook maar 1 ogenblik te vervelen !!
    als toetje maakten we een lange buitenrit.
    super omgeving, helaas ook super veel dazen.
    Bedankt sandra, voor alle moeite die je hebt genomen om deze dag te organiseren.
    Bedankt deelnemers, voor jullie enthousiasme,steun en goede tips.
    de laatste zin uit dit verslag wil ik eigenlijk graag in neonletters schrijven, maar helaas dat gaat niet, dus dan maar in rood, hoofdletters en vet:
    MEMPHIS IS HET BESTE, LIEFSTE EN DAPPERSTE PAARD VAN DE WERELD !!!!!!!!!! THANK YOU FOR YOUR TRUST, KINDNESS EN TEACHING ME TO BE SAVVY !!!
    mijn paard heeft een mening.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Leuke verslagen, klinkt als erg gezellig daar in het verre noorden

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Inderdaad, de daagjes waren supergezellig en leerzaam. Ook voor sweety want zij is andere paarden helemaal niet gewend. Maandag had ze er ook nog wel wat moeite mee (45 GETELDE desingagements ten spijt), maar dinsdag en woensdag kon ik wel heel relaxed en savvy met haar rijden.
    Om borus hebben we vooral heel hard kunnen lachen. Wat een maf beest heb jij zeg, fitna! Onno heeft bijna zijn level 1 gehaald, en mellien heeft heel wat kunnen leren deze dagen denk ik.
    Lies, je hebt helemaal gelijk, wat je laatste zin betreft. Maar dat heb je ook aan jezelf te danken hoor!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Tja mn paard rent zo nu en dan door een openstaand hek een leeg weiland binnen, is dat raar???
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

*nieuw* touch's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

hey hallo!
    Een beetje laat misschien,maar ik wil ook nog even kwijt dat het echt een geweldig leuke dag was! Jammer dat wij(lies en ik) niet 3 dagen konden blijven, maar lies heeft gelijk, liever 1 dag wel dan 3 dagen niet. Ik vond het heel erg jammer dat ik mijn eigen lieve paardje niet mee kon nemen. Hij is niet helemaal 100%, maar gelukkig gaat hij woensdag in behandeling. Ik hoop dat ik hem de volgende playday('s) wel mee kan nemen, alleen..eh...van een trailer heeft hij nog nooit gehoord!! moet wel lukken hij is altijd erg braaf en bijna nergens bang voor.
    Gelukkig kon ik wel mee op buitenrit, echt super hoor dat ik Galant mocht lenen! Het was zonde geweest als ik het gemist had, ik ben jaloers op jou mooie omgeving, sandra!!!Echt heerlijk rijden daar...
    Mellien nog een complimentje voor jou, wat heb je de dag(en) goed beschreven, zo heb ik het ook beleefd(maandag dan), je leert veel en we hebben genoten!

groetjes sanne en touch,

ik zie jullie op de volgende playday!!!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Nou proberen we al de hele middag foto's te uploaden op "mijn album". Helaas gaat dat zo langzaam, dat we nu maar even kappen. Maar de rest komt er nog aan.

Er zitten supermooie bij van Mellien, Fitna, Eveline, Sandra, Lies en Sanne
    http://www.mijnalbum.nl/Album=8PRHGBI7

Groetjes, Els en Poemelie (Eef ).
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ohhh, dat belooft wat! Ik heb ook nog een hele serie, misschien kan ik die er vanavond of morgen op zetten als ik naar mn vriendje ga.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten