Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

  1. #16
    Forumlid Snadrem's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    37

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik vind de London het enige zadel van Barefoot wat niet fijn rijdt (persoonlijke mening), en ik heb aardig wat modelletjes gereden De stal waar ik werkte was Barefoot dealer, dus we hadden geregeld testzadels etc. Naar wat ik me kan herinneren vonden andere ruiters het wel weer een fijn zadel, maar die waren dan ook een stuk kleiner. Ik ben ongeveer 1.76 m, maatje 40.

    Wat ik niet fijn vond aan het zadel, was gewoon de gehele zit. Normaliter zat ik lekker ontspannen op een barefoot, op de london werd je op de een of andere manier toch in een erg onprettige houding gedwongen. Daarnaast vond ik hem erg breed, een stuk breder dan andere barefootzadels.

    Ik raad altijd aan om - als je dan toch echt een dressuurzadel wil, en ook boomloos wil blijven - naar iets anders te kijken dan barefoot. Ik vind de zadels van barefoot heerlijk zitten en wil er zelf ook graag ooit weer een, maar ik vind ze niet geschikt als puur dressuurzadel.
    Wait and see, it was really meant to be. So plain to see.

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Dank jullie wel voor jullie reacties !
    Wel erg verschillende meningen....

    Whoopie , ik kan wel testen, maa rin 1 week zie ik echt niet of een barefoot helemaal goed is voor mijn paard. Hij ging met de barefoot zonder vps pas na een jaar ofzo slechter lopen.... Een ander zadel erop en het probleem was toen over.
    Testen voor mezelf kan natuurlijk wel in die ene week, alleen mijn paard gaat voor qua goed passen etc.
    Mijn huidige zadel past mijn paard prima ( dus ik denk dat ik het maar gewoon houd ), alleen ik zit er niet goed op.


  3. #18
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Natuurlijk is het heel belangrijk dat het goed past op je paard, maar ik vind het ook belangrijk dat je er zelf correct op kunt zitten.
    Anders werk je je paard nog onnodig tegen
    A lot of people talk to horses, not many listen

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Hoi Zayna, je hebt helemaal gelijk. ik heb ook echt het idee dat ik mijn paard tegenwerk/afrem door mijn houding. Is alleen nog de vraag of het echt alleen mijn houding is of ook het zadel.

  5. #20
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Maris wil je perse een boomloos zadel? Ik heb er toen ook heel veel getest maar jammer genoeg pasten ze niet goed op Whoopie of ik zat er niet goed in.
    En de dressuurversie van startrek, Evelien hier heeft die ook gehad (of nog steeds?).
    Op bokt staat ook veel info in vaste topics mbt boomloze zadels
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #21
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Nee hoor, ik wil niet perse een boomloos zadel ! Ik wil een zadel wat goed past voor mijn paard en mij !

  7. #22
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Mijn ervaring met de barefoot london.

    Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar een London die ik tweedehands bijna nieuw kocht. Zelf heb ik ook snel last van een stoelzit, op de London, 0.0. De beugelophanging is ook iets verder naar achter dan de andere zadels waar ik mee heb gereden.

    Het eerste paard waar ik de London op had had ook ingevallen plekken bij de schoft door een slecht passend zadel. Toen ik overstapte op de London(met de pommel voor hoge schoft) is ze in 3 maanden helemaal bijgekomen, haar bouw was wel ook al een hoge schoft.
    Ze liep heel ruim onder de London en ik had helemaal niet het idee dat ik m'n benen niet goed kon verplaatsen voor hulpen en dergelijke. Dat ging prima.

    Ik ben zelf 1,78 lang en heb ook broekmaat 40 meestal. Ik ben in het afgelopen jaar wat aangekomen en ik merk dat ik minder goed in het zadel pas, zit meer achterop het zadel. Mijn bouw is eigenlijk zo dat ik niet een dikke kont heb dus ik denk dat als je een lang iemand ben met een wat vrouwelijker figuur(bredere heupen enzo) je beter voor een maat 2 kunt gaan.

    Als laatste vind ik de kwaliteit van het zadel heel erg goed, mooi leer. En door de verwisselbare pommel kan je hem ook goed aanpassen aan verschillende paarden. Voor Easy heb ik de standaard pommel erin, voor Kim had ik de extra hoge door haar hoge schoft.

    Ik moet er nog bijvermelden dat ik nog de barefoot zonder vps heb.
    Ik rijd niet intensief dressuur(met kim ong. 3 keer in de week met Easy alleen buitenritjes) Heb altijd een mooie droge ruggengraat gehad en daarnaast egaal zweet. Nu ik iets meer achterop het zadel kom merk ik dat de haren aan de achterkant van het zadel steeds wat door elkaar liggen. Dus ik denk dat voor jouw lengte en broekmaat je wel naar een maat 2 moet.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

  8. #23
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Dank je wel voor je reactie !

  9. #24
    *nieuw* onlijntje's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2011
    Locatie
    Geertruidenberg
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik heb dressuur lessen gehad op een London en ik vond het een super dressuur zadel. Ik kreeg les van iemand die de ISPH heeft gedaan, dus die weet ook echt wel of het een goed zadel is of niet. Ik ben zelf klein van stuk, maar je kunt inderdaad gewoon een grotere maat nemen. Als je bang bent dat je paard last krijgt van zijn rug moet je een zadelpad er bij bestellen, daar zitten drukverdelende kussens in die ervoor zorgen dat de schoft vrij blijft. Ik rij ook op een Cheyenne en een Arizona en ik vind ze allemaal heel fijn zitten.
    Als ik jou was zou ik het gewoon proberen met een testzadel.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •