Ik ben pas begonnen met werken met mijn paard in de NH richting. Ben de 7games van parelli aan het doen enzo..
Maar nou loop ik er tegen aan dat mijn paardje zich als een echte diva gedraagt..
Het begint al als er iemand op stal komt, dan trekt ze zichzelf helemaal in de krul en wil ze aandacht en lekker hapjes.
Als ik haar ga poetsen zit ze steeds vooruit-achteruit te stappen, erg vervelend. In de wei staat ze ook vaak wat afzijdig en als een paard naar haar toe komt kan ze eerst heel lief doen en dan opeens gemeen happen.
En ze heeft ontzettend moeite met halthouden, en dit is eigenlijk het probleem. Ik wil bezig met wijken voor druk, maar dat gaat het beste als ze eerst stilstaat natuurlijk. Ik kan haar wel stil zetten maar zodra ik niet meer pal voor haar sta begint ze rond te scharrelen en let ze niet meer op mij. Ik lees veel dat paarden welwillende dieren zijn en dat ze vaak iets niet doen omdat ze niet begrijpen wat wij willen? En dat je eigenlijk beter niet kunt straffen maar vooral goed gedrag belonen?
Nou heb ik het idee dat het haar geen biet interesseert of ik haar wel of niet braaf vind en dat ze liever gewoon haar eigen gangetje gaat...
Iemand tips voor mij? Want ik wil haar echt niet een dreun geven omdat ze niet stil wil staan, maar het is wel erg frustrerend en ik zou graag willen dat ze naar mij WIL luisteren en dat ik het niet af hoef te dwingen...
Alvast bedankt!
Bladwijzers