De meeste andere deelnemers zijn nog aan het kamperen of zitten niet op dit forum, dus ik schrijf even mijn eigen ervaringen, misschien dat de rest ook nog wat wil schrijven?
Eerst theorie, dat was erg nuttig, want wat nou precies de essentie van schouderbinnenwaarts is, en waarom wijken geen gymnastische oefening is, en dat travers en renvers elkaars spiegelbeeld zijn was voor mij nog geen gesneden koek, en voor enkele anderen volgens mij ook niet. Mooie duidelijke plaatjes erbij gekregen om boven ons bed te hangen.
Vervolgens hebben we een aantal oefeningen uitgelegd gekregen en geprobeerd te doen danwel gedaan die we naderhand thuis verder kunnen uitwerken. Ik vond Wim's uitleg goed, en duidelijk, wat niet wil zeggen dat alles ook lukte... maar Susan hgeeft toch werkelijk een paar stappies schoduerbinnenwaarts gedaan, en dat was volledig nieuw voor ons.
Wim's manier van werken vind ik heel prettig: rustig en vanuit de ontspanning van het paard. Dat viel bij Suus in eerste instantie nog even te bezien (hobbelhobbelhobbel) maar zelfs zij vergat op een gegeven moment uit pure concentratie dat ze eigelijk het liefst alleen maar achter Amber aan wilde en deed echt braaf haar best voor me.
We willen er zeker een vervolg aan geven! Waarschijnlijk neemt dan iedereen een priveles. Dan heb je meer 1 op 1 feedback op je pogingen de oefeningen beter te laten gaan. Als we genoeg lessers hebben kan Wim daar ook wel voor afzakken uit het verre Drente.
Ik vond het erg interessant en leuk om weer eens zoiets totaal anders te doen! Meer meer meer! En let maar op: over een jaar hebben alle lessers paarden met enorme spierballen! Zodat de paarden ons nog 30 jaar kunnen dragen! Want daar ging het uiteindelijk om. Ja, het was super! Ben wel bekaf nu![]()
Bladwijzers