Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Tips voor beleren zeer dominant paard

Re:Tips voor beleren zeer dominant paard

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door xanne
    Als ik hier tips en advies mag vragen waarom vindt je mijn reactie dan raar?
    Je doet net alsof je hier niet geholpen wordt. Maar in mijn ogen is het beste advies altijd om er iemand bij te halen die er verstand van heeft. Eef (in dit geval) is ten eerste professional en ten tweede ziet ze jouw paard en jullie problemen in het echt. Zij is dan toch de meest aangewezen persoon om je te helpen? Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je paard doet wat ie doet, dat is via internet wat moeilijk in te schatten, toch?

Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Leeftijd
    47

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Ik denk dat er gewoon bedoelt wordt dat je voor zo'n ernstig probleem beter direct op kan lossen met je lesgeefster. Alhoewel er misschien wel iets over het hoofd is gezien (zelfs de beste ruiters maken fouten), dan is het fijn als er nog minstens 10 mensen zijn die zich proberen in te leven en tips kunnen geven Maar volgens mij weet en besef je dat allang

Misschien kun je het een keer op film zetten?
    Ja ik kan het misschien wel op film zetten.
    Ik weet zeker dat het niet gemakkelijk wordt en daarom ben ik deze weg op gegaan en voor parelli gekozen omdat mij dat voor haar de enige manier lijkt om tot een goed resultaat te komen en daarom heb ik vanaf moment 1 les genomen want met zo'n paard kan je niet permiteren om aan te gaan modderen.

Wat bedoel je met alhoewel er misschien iets over het hoofd is gezien?

Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Leeftijd
    47

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Als ik hier tips en advies mag vragen waarom vindt je mijn reactie dan raar?
    Je doet net alsof je hier niet geholpen wordt. Maar in mijn ogen is het beste advies altijd om er iemand bij te halen die er verstand van heeft. Eef (in dit geval) is ten eerste professional en ten tweede ziet ze jouw paard en jullie problemen in het echt. Zij is dan toch de meest aangewezen persoon om je te helpen? Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je paard doet wat ie doet, dat is via internet wat moeilijk in te schatten, toch?

Tuurlijk is eef de meest aangewezen persoon om mij te helpen daarom heb ik ook les van haar.

Ik doe niet net alsof ik niet geholpen wordt, ik krijg een opmerking dat ik het beter niet op een forum kan vragen.
    Als ik zo'n opmerking krijg reageer ik daar op, dat lijkt mij heel logisch want aan zo'n tip heb ik niet zoveel toch?

Ik begrijp de reactie van Hanneke wel.

NATUURLIJK is het slim om tips te vragen hier. Wie weet heeft iemand een gouden tip en zijn jullie daar perfect mee geholpen.

Wat Hanneke denk ik probeert te zeggen is: als je het aan Eef vraagt, terwijl ze er met haar neus boven op staat, dan weet je zeker dat er niks over het hoofd wordt gezien.

Als wij, als lezers, af moeten gaan op de tekst, maar het gedrag van het paard niet kunnen zien, dan bestaat de kans dat iemand jou een advies geeft wat je misschien juist helemaal niet op moet volgen omdat je paard daar geen baat bij heeft.

Jij schrijft bijvoorbeeld dat je paard helemaal niet bang is maar in de aanval gaat en dus dominant is. Ik denk nou juist dat je paard WEL bang is. Aanval is de beste manier van verdediging. Zulke heftige reacties komen niet uit de lucht vallen, daar zit iets achter/onder.

Succes er mee! Fijn dat Eef helpt!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Leeftijd
    47

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ik begrijp de reactie van Hanneke wel.

NATUURLIJK is het slim om tips te vragen hier. Wie weet heeft iemand een gouden tip en zijn jullie daar perfect mee geholpen.

Wat Hanneke denk ik probeert te zeggen is: als je het aan Eef vraagt, terwijl ze er met haar neus boven op staat, dan weet je zeker dat er niks over het hoofd wordt gezien.

Als wij, als lezers, af moeten gaan op de tekst, maar het gedrag van het paard niet kunnen zien, dan bestaat de kans dat iemand jou een advies geeft wat je misschien juist helemaal niet op moet volgen omdat je paard daar geen baat bij heeft.

Jij schrijft bijvoorbeeld dat je paard helemaal niet bang is maar in de aanval gaat en dus dominant is. Ik denk nou juist dat je paard WEL bang is. Aanval is de beste manier van verdediging. Zulke heftige reacties komen niet uit de lucht vallen, daar zit iets achter/onder.

Succes er mee! Fijn dat Eef helpt!

Ik snap het wel maar is niet een opmerking waar ik wat aan heb dat heb ik ook aangegeven, ook geef ik aan dat ik woensdag les had en dus er zeker over zal hebben.

Als men idd vraagt van maak een filmpje is dat inderdaad iets waar ik wat aan heb en ik zeker ga kijken of ik die mogelijkheid heb, dan zal ik die hier plaatsen.

Gister in de les was het voornamelijk dominantie en een stukje onzekerheid.
    Dat het er niet zomaar is klopt helemaal en heb ik volgens mij in mijn voorstel ronde vertelt dat zij geen makkelijke start heeft gehad en veel dierenartsen heeft gezien en mede daardoor geen hoge pet op heeft van mensen.
    Omdat ze dus zeer dominant is en slechte ervaring met mensen heeft gehad en zeer gevoelig op de buik is heb je een combinatie die dit probleem nu geeft.

Ik snap het wel maar is niet een opmerking waar ik wat aan heb dat heb ik ook aangegeven, ook geef ik aan dat ik woensdag les had en dus er zeker over zal hebben.
    Het gaat hier niet alleen om jou. Op het moment dat je de mening van een ander vraagt, gaat het ook over de ander. Hanneke schrijft dit omdat zij er van overtuigd is je hiermee te helpen. Dat je dat niet past, dat is prima.

Wellicht maar gewoon stoppen met het praten over het forum-proces en je lekker gaan bezig houden met de inhoud: het welzijn van je paard!

Succes!

www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    61

Als er bij mij iets niet lekker gaat dan ga ik daar over nadenken: wat zou het zijn, wat zie ik over het hoofd? Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik het verbeteren? Wat kan ik ondertussen doen? Soms ga ik er mee naar bed en sta er weer mee op .
    En dan duurt het soms lang voordat ik weer les hebt. Dus ga ik ondertussen op speurtocht naar ervaringen of tips: dingen waar aan ik nog niet gedacht heb.
    Daarom is een opmerking als: Misschien is hij wel niet dominant maar gewoon bang! Een goede opmerking waarvan ik misschien zou denken: Jeetje... daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht! Dan kan ik er met andere ogen eens naar kijken.
    Daar hoef ik geen filmpje over op te sturen, ik kan gewoon gaan observeren of hij misschien inderdaad bang is.
    En natuurlijk is les krijgen veel en veel beter maar alle informatie die me zou kunnen helpen is meegenomen toch?
    De meeste tijd sta je er toch alleen voor.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten