Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: belgische verdelers stoppen met barefoot!

  1. #1

    belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Deze mail kreeg ik eindelijk op mijn vraag of ze de "western rounded skirt" konden leveren..

    "Beste,

    Wij hebben beslist om te stoppen met het verdelen van Barefoot, omdat de kwaliteit niet meer is wat ze is geweest. Een klant heeft recht op service en op de beloofde 2 jaar fabrieksgarantie, en dat kunnen we helaas niet altijd waarmaken.

    Groetjes,
    Heidi"

    Dus opnieuw een mail naar Nederland met de vraag of ze nu wel kunnen leveren in België daar België stopt met Barefoot!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  2. #2

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Ik vind dit op z'n minst zorgwekkend. Wat is er mis met de kwaliteit dan?

    Trea

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Hé Trea, ik ben het alweer met je eens.
    Ik ben dan ook wel benieuwd naar wat er dan mis is met de kwaliteit, en waarom ze de garantie niet altijd waar kunnen maken. Dat zou ik toch wel graag willen weten vóór ik zo'n zadel aanschafte!

  4. #4

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Ja, dat was ook mijn onmiddellijke reactie... ik heb een heel erg klein sterk vermoeden dat er meer aan de hand is dan dit "excuus"...

    als ik mensen hoor vertellen over de barefoot is de kwaliteit juis heel erg goed en vindt men het een heerlijk zadel.

    Past niet altijd op elk paard maar dat beweert de nederlandse verdeler ook niet!
    Ook niet iedereen rijdt graag met dit zadel maar ook dat wordt niet beweerd door de nl verdeler...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  5. #5

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Ik heb nu een testzadel besteld bij die andere "belgische" barefoot site, maar dat zijn ook nederlanders, wel raar hoor, dan is er toch nog één belgische verdeler? (alé ja, tis dan wel een nederlandse maar toch ...)
    Mag Bianca dan wel terug naar belgië verzenden? Heeft iemand haar al een mailtje verstuurd om dit te vragen?

  6. #6

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    alhoewel dit me ook wel doet twijfelen, wat scheelt er dan met de zadels?

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haidi
    als ik mensen hoor vertellen over de barefoot is de kwaliteit juis heel erg goed en vindt men het een heerlijk zadel.
    Hmmm ik heb gisteren op andersmans barefoot gereden, en ik vond hem wel lekker zitten, maar ik vond het leer en de afwerking maar van matige kwaliteit. De eigenaresse vond dat zelf ook, en vond de afwerking en leerkwaliteit van haar Torsion beter. Maar ja, de barefoot is ook niet zo duur hè. Toch zou ik zelf liever voor een kwaliteitszadel gaan, dan maar wat meer geld uitgeven...

  8. #8

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    @Haidi: laat je iets weten als je antwoord hebt van de nederlandse site of ze nu ook nr belgië verzenden?
    groetjes

  9. #9

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Ik heb zelf een barefoot western en heb pasgeleden een torsion op proef gehad. Ik moet zeggen dat de afwerking van de torsion en mijn nieuwe barefoot géén verschil in zat. De proefzadels echter van barefoot die rondgaan, zijn de oude modellen, en ook zijn sommigen al flink afgeregd, zeker de gewone modellen. Dit is niet te vergelijken met de nieuwe zadels.
    Er zitten wat ontwerpverschillen in de twee merken, maar verder is er niet veel verschil. Tenminste niet zoveel dat het dÃ*t prijsverschil rechtvaardigd.
    Bij mijn westernzadel zit een physiopad en na een rit van 2 uur is de ruggengraad helemaal droog. Die wordt niet belast dankzij deze pad. Ik weet ook dat deze dikker is dan de gewone bontpad.

    Ik ben erg benieuwd naar het hoe en waarom van deze stelling. Ik dacht juist dat de barefoot (en ook de torsion trouwens) enorm haar best heeft gedaan om kwalitatief te groeien.

  10. #10

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Volgens mij hadden ze der gewoon niet genoeg tijd of zo voor, want als je der naar mailde duurde het altijd zo lang, waarschijnlijk werd het meer werk dan ze verwacht hadden. Als je dit naast je gewone job doet, denk ik wel dat je tot in de late uurtjes bezig bent, er kruipt heel wat tijd in. maar ja, dan moet je der natuurlijk ook niet mee beginnen hè.

  11. #11

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Ik heb deze link doorgestuurd naar Bianca van Boomloos rijden en hoop op een reactie.

  12. #12

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Heb vanochtend ook de mail doorgestuurd naar Bianca (die trouwens netjes haar mailtjes bekijkt) met de vermelding dat we nu wel wanhopig beginnen te worden en van het kastje naar de muur worden gestuurd...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  13. #13

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Kzal ook een mailtje sturen naar Bianca, hoe meer zielen, hoe meer vreugd

  14. #14
    Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel (B)
    Berichten
    256

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Ocharme die Bianca... als iedereen ploseling alarmkreten naar haar pb begint te sturen, laat die het mss ook afweten...
    Denk niet dat het "excuus" de enige reden is. Barefoot kan de vraag niet (meer) aan, vrees ik. Mss waren deze Belgische verdelers o.a. dit stilaan beu en dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de service.
    Mijn ervaring met leveranciers is dat ze aanvankelijk véél beloven, maar als puntje bij paaltje komt...
    Eén mogelijkheid om in de toekomst aan de vraag te kunnen voldoen, zou kunnen zijn om een ruime stock aan te leggen. Maar daar heb je natuurlijk het kapitaal voor nodig en een zelfstandige in bijberoep kan/wil dat niet altijd onmiddellijk ophoesten.
    Er is duidelijk meer aan de hand in Barefoot-land!
    Docendo discimus

  15. #15

    Re: belgische verdelers stoppen met barefoot!

    Nou ik heb het mailtje van Trea ontvangen , de rest van de berg moet ik nog doorheen dus die kunnen jullie nog verwachten hoor

    Eindelijk ook dit topic gevonden , was even zoeken , hihihi.

    Even uitleg.

    Barefoot bestond net , ik had een Torsion en was er niet helemaal tevreden over , ging dus maar weer op zoektocht op internet om te kijken voor iets anders qua zitting vooral. Kwam de Barefoot tegen , extra flapje aan achterkant van de seatsaver zag ik , was wel erg terughoudend vanwege de lage prijs , dus veel vragen gemaild en uiteindelijk besloten met samengeknepen billen (bang voor miskoop vanwege de lage prijs ) om er toch maar 1 te bestellen , Vriendin van mij wilde er ook meteen 1. Afijn zadel ontvangen , was prima , vanwege de vele vragen wist Barefoot dat ik wel ervaring had met boomloos , en ze stelden mij voor om Nederlandstalig contactpersoon te worden. Dus ik werd contactpersoon voor Nederland en België.

    Wilde nog niet echt gaan wederverkopen omdat ik de kwaliteit nog niet goedgenoeg vond om zelf de garantie van 2 jaar op me te willen nemen. Sinds vorig jaar is alle genoeg naar m'n zin ( qua aanpassingen die ik graag wilde , en kwaliteit in het algemeen) om echt in mijn eigen naam te gaan verkopen , en ben ik dus als echt bedrijfje begonnen.

    Ik krijg naarmate de zadels bekender worden , steeds meer mailtjes van anderen die ook de zadels graag willen gaan verkopen.
    1 Ervan was van Fred , de Belgische verdeler. Omdat het erg druk was met de testzadels en versturen naar België niet pratisch is elke keer qua kosten en tijd , vond ik het wel okee dat Fred lokaal daar ging verkopen aan zijn klanten (hoefsmid).
    Dus heb het doorgesproken met Barefoot en hij kon de zadels daar lokaal aan gaan bieden , kleinschalig. daarom gaf ik hem ook toestemming , ik gunde hem dat wel.

    Afijn hij had de toestemming nog niet binnen of hij lanceerde ineens de website en noemde zich Barefoot België. Hier was absoluut geen sprake van geweest dus ik voelde me knap belazerd !

    Begon net populariteit te winnen , m'n inspanningen om meer bekendheid te geven aan de zadels begonnen net vruchten af te werpen , en dan kwam hij ineens binnendringen !
    Hij ging ook nog in Nederland klanten lopen werven onder de mensen waar ik info en testzadels aan verstrekte...dat werd ik helemaal erg zat. Dus toen hebben we afgesproken dat ik me terug zou trekken uit België , als hij dan niet meer zou leveren naar Nederland. Ik dus niet meer naar België leveren. Dat gaat redelijk zo , ik krijg wel regelmatig klachten van mensen dat ze niet of pas na lange tijd terugmailen , weinig goede info geven...echt zonde. Ik heb nauwelijks contact met ze vanwege die nogal ongelukkige start....hoewel we geen ruzie hebben ofzo hoor , dat is ook zo zinloos

    Een tijdje geleden is er een ander Belgisch verkooppunt bij gekomen van iemand die bij mij een testzadel geprobeerd heeft : Natasja is begonnen met de verkoop toen. Leuke meid , die zag ik wel zitten als collega hoor , had er een goed gevoel bij dat ze een fijn aanspreekpunt voor klanten zou worden , en als collega ook wel prettig in de omgang , misschien wat samenwerken qua adverteren enzo !

    Haar site is : http://www.barefoot-saddle.be

    Maar Natasja haar man moets naar het buitenland voor zijn werk , en ze zijn nu dus ge-emigreerd...gaan naar de USA en Africa dus als Belgische verkoopster is ze alweer gestopt. Jammer wel !

    Na diep nadenekn en overwegen heeft een vriendin van haar besloten het over te nemen en de Belgische verdeling van de zadels voort te zetten via die site. Gladys is dat.
    Zij woont in Nederland maar mag van Barefoot en Natasja alleen in België verkopen.

    Ik heb de belofte nog staan om niet naar België te leveren dus daar hou ik me in principe aan.

    Maar ik heb eerlijk gezegd niks meer van Gladys gehoord verder , ik weet niet hoe dat er voorstaat nu op dit moment.

    En het nieuws dat Fred en Heidi zouden stoppen hoor ik dus net van Trea !

    Ik heb er van hunzelf niks van gehoord , en van Barefoot ook niet.... vraag me zelfs af of Barefoot het al wel weet , heb ze meteen even gemaild.

    Zij zullen het ook niet erg vinden als ze ermee stoppen denk ik.... komen teveel klachten over binnen qua bereikbaarheid en service.... zonde hoor.

    Ik weet dus niet hoe definitief het is , heb er totaal NIKS van gehoord.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •