Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: geen volte in galop

geen volte in galop

hallo allemaal,
    ik heb een probleem...
    met mijn paard rij ik normaal gesproken lekker buiten en regelmatig ook in de binnen- of buitenbak. hij is een heel goed "opgevoed" paard. hij luistert heel goed na mijn stem en ik rij hem met een lange teugel. maar sinds een week of zo wil hij in de buitenbak in galop geen volte meer lopen. hij duwt dan zijn hoofd naar voren en ik heb geen enkele kans om hem de bocht om te krijgen. lukt het me toch dan valt hij terug in draf of "verstopt" zich achter een ander paard dat toevallig ook net in de bak is.
    goede tips van anderen zijn: eerder voorbereiden op de volte, neem de zweep, met het binnenbeen kloppen,... maar helaas werken deze tips niet.
    het rare is dat hij het tot nu altijd heetft gedaan (ook gewoon met een hand gereden een lange teugel)... heeft iemand een idee???

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:geen volte in galop

Hoi, als je paard normaal gesproken dit graag voor je wil doen dan zou ik eerder denken aan iets lichamelijks, feit dat hij zijn hoofd naar voren brengt kan ook duiden op willen ontlasten van zijn achterhand. Merk je ook dat je paard schever loopt dan normaal, dus niet zijn gewicht goed over alle vier benen kan verdelen?
    Laat je je paard wel eens behandelen door een chiropracticur of ostehopaath? Die kunnen o.a kijken of er wervels scheef zitten en dit corrigeren.

Succes.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

zijn rug is het niet - gelukkig. een meisje op stal is osteopaat en die heeft met hem laatst nog oefeningen gedaan ivm een praktijkopdracht (omdat hij zo een makkelijk paard is en alles met zich laat gebeuren).

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

En aan de leadrope/ longe, kan hij dan wel op de cirkel galopperen? Maakt het nog uit op welke hand hij loopt?

Heeft hij misschien last van zijn hoeven (gevoelig)? Dat is voor mijn paard een reden om niet te willen galopperen.

aan de leadrope loopt hij gewoon netjes en onder zadel gaat hij ook netjes in galop, maar zodra ik een volte wil rijden gaat hij de strijd aan en loopt rechtdoor....
    maar in de daad hij gaat liever rechts om. gisteren liet ik een rijinstructriese op hem rijden en ja hoor hij doet het precies zo als bij mij. neus naar voren en hoofd naar buiten draaien en rechtuit lopen. zij heeft hem uiteindelijk wel de bocht om gekregen, maar hoe, daar wil ik het nu niet over hebben...
    zij zegt dat hij me aan het uitdagen is, maar hoezo nu??? hij deed het altijd goed. weet even niet wat ik moet doen, want zo is het ook niet echt leuk.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik zou echt nog iemand anders naar zijn lijf laten kijken en/of je zadel na laten kijken, je paard probeert je zo duidelijk iets te vertellen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik ben het met whoopie eens!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

ik denk ook dat het ondertussen verstandiger is om nog een meening bij te halen. ik laat jullie zeker weten hoe verder!

Forumlid Snadrem's Avatar
    Aangemeld
    May 2011

Het is ook moeilijk te beoordelen vanachter de pc. Enerzijds kan ik me vinden in het uitproberen, het kan te maken hebben met de manier van rijden, maar het kan ook zeker te maken hebben met zijn lichaam. Rug, heup... noem maar op. Om dat eerst uit te sluiten zou ik er toch bijvoorbeeld een fysio bij halen. Blijkt daar nou ook uit dat er geen problemen zijn, dan weet je dat het ergens anders moet zoeken. Maar het zou niet eerlijk zijn om het paard eerst aan te pakken als dan later blijkt dat hij er niks aan kan doen.

Succes!
    Wait and see, it was really meant to be. So plain to see.

heb vanmiddag een afspraak gemaakt. fysio komt over een (!) week langs.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door guiness
    heb vanmiddag een afspraak gemaakt. fysio komt over een (!) week langs.
    Oh, dat is al heel snel
    Goed dat je een afspraak gemaakt hebt
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    61

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door guiness
    zijn rug is het niet - gelukkig. een meisje op stal is osteopaat en die heeft met hem laatst nog oefeningen gedaan ivm een praktijkopdracht (omdat hij zo een makkelijk paard is en alles met zich laat gebeuren).
    Misschien juist hierdoor!
    Ik zou hem ook laten onderzoeken, een paard gaat niet moedswillig ons dwars zitten. Hij probeert je zeker wat te vertellen.

Wanneer je hem op volte brengt, wil hij dan uitbreken en rechtdoor lopen?
    Zo ja, hou dan je buitenhand wat hoger en je buitenbeen iets achter de singel, zo grens je hem af en kan hij niet weglopen

bedankt voor je tip! ga het straks uitproberen!

slecht nieuws,
    fysio is nog niet geweest, maar de echte baas van het paard - ze durft hem niet meer te rijden en heeft hem zo een beetje aan mij overgedragen..., heeft van het weekend de beslissing genomen om mijn lieverd te verkopen... . nu vroeg ze heel aardig of ik hem wilde kopen, maar ik heb net het verhaal guiness achter de rug, dus ik ben er nog niet aan toe. jammer! en nu lijkt het er zelfs op dat hij al in juli gaat verhuizen naar duitsland. als de fysio geen bijzonderheden vindt, want die komt donderdag a.s.
    ik ben echt helemaal verbaasd, want afgelopen week had ik het nog met haar over hoe het verder moest en zij vertelde, dat ze een angsttraining samen met het paard heeft geboekt. en nu dit...
    weet even niet hoe verder.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten