Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Artrose ? Of toch wat anders ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Artrose ? Of toch wat anders ?

Hallo,

Mijn 27-jarige paardje is linksachter al een hele tijd niet goed. Als hij in de bak loopt, zie je het nauwelijks, maar wanneer je zijn voet op wil tillen, heeft hij daar veel moeite mee.
    Er is toen een osteopate bij geweest en zij zei dat er eigenlijk niet echt beperkingen in zijn (knie)gewricht zitten. Ze dacht meer dat het "angst" voor de pijn was.
    Daarna heeft hij een periode gehad, die heel erg naar was, waarbij hij steeds ging liggen en niet meer op stond.
    Daar heb ik toen mijn holistische dierenarts bij gehaald (die ook chiropracticer is). Ze vertelde dat zijn bekken scheef stond, waarbij er druk op de bekkennaad komt, en dat is pijnlijk.
    Dit heeft ze op kunnen lossen. Hierna ging hij erg vooruit.
    Er wordt steeds gezegd dat mijn paardje artrose in zijn linkerknie heeft, maar dat wil er niet zo goed in bij mij.
    Ik snap wel dat hij heus wel artrose heeft, maar zelf blijf ik denken dat er ook nog iets anders is. Ik weet alleen niet wat !

Zijn klachten van zijn linkerachterbeen zijn vrij plotseling gekomen. Artrose ontstaat m.i. eerder sluimerend.
    Daarnaast vind ik het best vreemd dat hij dat alleen aan zijn linkerachterbeen heeft, en niet bijv ook rechts. En het is ook zo dat hij na de behandeling van zijn bekken echt flink verbeterde.
    Ik heb toen die DA/chiro nog een keer gevraagd of ze hem nog eens na wilde kijken, maar daar is verder niets uitgekomen.

Mijn eigen gevoel zegt steeds dat er misschien iets met een knieband ofzo is, die wellicht niet goed op zijn plaats zit. Of een bandje die niet goed over een katrolletje loopt ofzoiets.

Ik zou er graag nog eens naar willen laten kijken door iemand, maar ik weet niet zo goed wie of wat ik hiervoor moet hebben. Daarnaast hebben we het natuurlijk over een oude man, dus ik ben ook nogal huiverig voor al te drastische manipulaties. Weten jullie een therapie of iemand die mij hier wellicht mee kan helpen ? Zelf zit ik al aan Quantum Touch te denken, maar misschien weten jullie iets beters ??

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re:Artrose ? Of toch wat anders ?

Karianne (cranio) wellicht iets?
    Ik snap je onderbuikgevoel. Je kent zelf je man het beste... succes met zoektocht!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

@Nienke07:Ik dacht dat Karianne ook chiropractor (schrijf je dat zo ?) is ? Of heb ik dat mis ? Ik zal even spieken in haar profiel of site. Cranio ken ik dan weer wel, maar ik dacht dat dat zich meer richt op andere dingen, en niet specifiek op het bewegingsapparaat ?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

K. Is inderdaad chiropractor, maar heeft ook cranio opleiding in Engeland gedaan en als ok me niet vergis ook acupunctuur. Cranio richt zich niet secifiek op bewegingsaparaat, maar behandelt wel blokkades in het lijf. Zou bij dit soort vage klachten wel degelijk kunnen helpen en is een milde behandeling. Vandaar mijn gedachte aan Karianne

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat vervelend voor 'm. De sprong is verder oke (denkend aan spat)?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

toevallig las ik op een ander forum dat iemand haar paard puur pees was gaan geven ( van puur natuur ) en dat dat ontzettend had geholpen voor de kniebanden van haar paard. Paard komt haar nu weer galoperend tegemoet ( ook ouder paard trouwens ).

Kon holistische da ( steffi ??) trouwens niet uittesten of hij artrose had ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

@Maris, de DA (niet Steffi, maar Sabine) heeft dat idd getest. Hij heeft uiteraard wel artrose, maar dat is niet hetgene waar hij echt last van heeft.
    Puur Pees, zal ik eens even opzoeken wat daar allemaal in zit ! Dank voor de tip.
    @Lila, de sprong is het volgens mij niet. Het zit echt hoger, in de knie.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Bollie heeft ook een tijdje last gehad van manken.
    Bij Bollie was het inderdaad ook de knieband, anders bekappen heeft hem veel geholpen.
    Eventueel bekapper eens laten kijken.
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten