Hallo,
Mijn 27-jarige paardje is linksachter al een hele tijd niet goed. Als hij in de bak loopt, zie je het nauwelijks, maar wanneer je zijn voet op wil tillen, heeft hij daar veel moeite mee.
Er is toen een osteopate bij geweest en zij zei dat er eigenlijk niet echt beperkingen in zijn (knie)gewricht zitten. Ze dacht meer dat het "angst" voor de pijn was.
Daarna heeft hij een periode gehad, die heel erg naar was, waarbij hij steeds ging liggen en niet meer op stond.
Daar heb ik toen mijn holistische dierenarts bij gehaald (die ook chiropracticer is). Ze vertelde dat zijn bekken scheef stond, waarbij er druk op de bekkennaad komt, en dat is pijnlijk.
Dit heeft ze op kunnen lossen. Hierna ging hij erg vooruit.
Er wordt steeds gezegd dat mijn paardje artrose in zijn linkerknie heeft, maar dat wil er niet zo goed in bij mij.
Ik snap wel dat hij heus wel artrose heeft, maar zelf blijf ik denken dat er ook nog iets anders is. Ik weet alleen niet wat !
Zijn klachten van zijn linkerachterbeen zijn vrij plotseling gekomen. Artrose ontstaat m.i. eerder sluimerend.
Daarnaast vind ik het best vreemd dat hij dat alleen aan zijn linkerachterbeen heeft, en niet bijv ook rechts. En het is ook zo dat hij na de behandeling van zijn bekken echt flink verbeterde.
Ik heb toen die DA/chiro nog een keer gevraagd of ze hem nog eens na wilde kijken, maar daar is verder niets uitgekomen.
Mijn eigen gevoel zegt steeds dat er misschien iets met een knieband ofzo is, die wellicht niet goed op zijn plaats zit. Of een bandje die niet goed over een katrolletje loopt ofzoiets.
Ik zou er graag nog eens naar willen laten kijken door iemand, maar ik weet niet zo goed wie of wat ik hiervoor moet hebben. Daarnaast hebben we het natuurlijk over een oude man, dus ik ben ook nogal huiverig voor al te drastische manipulaties. Weten jullie een therapie of iemand die mij hier wellicht mee kan helpen ? Zelf zit ik al aan Quantum Touch te denken, maar misschien weten jullie iets beters ??
Bladwijzers