Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: bokken bij galop

bokken bij galop

Hoi allemaal

Ik zit met een dubio. Ik vind het heel leuk om samen met clay(mn paardje LB EX)te rennen. Of ook wel dat hij "de zelfde gang aanneemt als ik"
    Stap, draf, stop gaat eigenlijk wel aardig goed en volgens mij vindt hij het ook wel leuk. Maar dan komt de galop...
    Aaargh.. dan gaat hij bokken en jawel mijn kant op. ( je begrijpt wel dat ik dit dus niet meer echt "naast" hem oefen )

Hij "zou" me kunnen raken, maar dat doet hij niet... Is dit nu spelen, dominantie, of heel iets anders dat ik zelf niet kan vinden.

(tevens heeft hij dit ook wel eens tijdens de circling game gedaan tijdens dat ik hem de galop vroeg hij werd zelfs wel eens een beetje RB en soms zat hij mij ook gewoon uit te testen , maar dat is voor mij op veilige afstand en ben ik er dan niet echt van onder de indruk. Maar als je dan de tijdens het samen rennen in ene op ooghoogte ziet dat er een steentje in zn hoef zit en een snelle windvlaag langs mn oren vliegt.. krijg ik toch een beetje nare kriebels..

Hulp Hulp gevraagd

Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Dagboek Berichten
    5

Re:bokken bij galop

ik ben ook heel benieuwd.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Het klinkt zo als een weinig subtiele manier om duidelijk te maken dat hij het moeilijk of niet leuk vindt... Maar over de oplossing kunnen anderen zich beter uitlaten denk ik
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Ja dat dacht ik eerst ook, maar ergens denk ik ook weer dat hij t voor de lol doet :s

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Misschien wil je er eens een filmpje van maken?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Hihi.. ga het eens proberen! (en ver uit zone 4 )

misschien überhaupt wel een goeie (om het te filmen!) dan kan ik zelf ook zien of ik iets fout doe

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Zolang hij het doet tijdens de circlinggame, dan zou ik sowieso niet in stick to me galop vragen.
    Daarnaast zou het zinnig kunnen zijn om eens na te gaan hoe hij is draf. Neemt hij een drijvende positie in/houding aan. probeert hij je met zijn schouder weg te duwen? Vaak kun je heftige uitspattingen vooraf wel aan zien komen als je let op kleine signalen.
    Daarnaast: wat doe je als je aangaloppeert". Wellicht doe je teveel, gebruik je je stick op een gekke manier.
    Waar is je paard tijdens stick to me? Bokken is sowieso NIET goed, maar in principe zou je paard met zijn neus bij je elleboog moeten zijn, dus zijn die achterbenen dan weinig gevaarlijk.

Als hij ook bokt op de circle dan is het niet gek dat hij dat ook doet met stick to me.
    Verder is het volgens mij voor sommige paarden ook heel inspannend om zo verzameld te galloperen naast je.
    Dat die bok meer een ontlading van de spanning is? Maar goed, dat weet jij zelf het beste.

Bladwijzers

Forum Rechten