Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Vraagje trailerladen

Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Leeftijd
    47

Vraagje trailerladen

Ik heb al allerlei filmpjes gekeken en ook de dvd van pat met trailerladen maar vraag me toch af gezien we een andere traler hebben dan pat wat ik moet doen als ze erin staat.

Ik kan nu dmv de circling game willie in de trailer laten lopen en stil laten staan, als ze straks wat langer kan staan wat doen ik dan met mijn leadrope?
    Ik heb een tweepaardstrailer.
    Op het moment dat ze erop staat neem ik aan dat ik dan de stang er achter moet doen en dan de leadrope over de kont en rug mee naar voren nemen en dan voor vast zetten en dan de klep sluiten?

Ben benieuwd of iemand me hier raad mee kan geven.

Ben wel onder de indruk gezien ik met willie best nog kort met parelli bezig ben en ze best bang was voor de trailer ze er nu zelf in loopt.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:Vraagje trailerladen

Ik zou, voor je de stang erin doet, even checken of je paard echt van plan is te blijven staan.
    Door even over de staart te aaien, en indien safe, achterlangs te lopen. Je kunt eventueel de stang simuleren met het touw. een leadrope op string aan 1 kant bevestigen en deze zelf aangespannen houden als ware het een stang, met het voordeel dat je deze makkelijk los kun laten indien nodig.
    Een andere test die je kunt doen is je paard 1 stapje terug te vragen en weer vooruit te vragen. Hiermee kun je kijken of je paard niet verstijft is, en of hij bij het 1e pasje achteruit niet direct de trailer uit wil stormen. Straks zit de stang erachter en als hij dan eruit wil stormen is er paniek in de tent.
    Slaagt je paard voor alle simulaties en is hij nog steeds relaxt in de trailer? (dus NIET RB-introvert!) dan kun je waarschijnlijk probleemloos de stang erachter hangen. Vervolgens loop je rustig naar voren en laat je je paard even een stapje achteruit doen zodat hij voelt dat de stang erachter zit.
    Afhankelijk van hoe goed dit gaat kun je de klep rustig dichtdoen. Eerst half, zodat je je paard nog kunt zien. Is je paard nog steeds ontspannen, dan kun je hem helemaal dichtdoen.

Als het trailerladen routine wordt kun je je paard inladen, touw over de rug gooien, stang erachter doen, en via het voorluik de leadrope verwijderen. Nu zou ik nog eventjes naar voren lopen via de achterkant, zeker met een 2paardstrailer is dan een fijn voordeel.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

De leadrope gooi je over de rug van je paard. Dan heb je je handen vrij om de achterstang vast te maken, naar voren te lopen en je paard vast te zetten.
    Zorg er wel voor dat je éérst buiten de trailer oefent in het van achteren de leadrope over haar rug heen gooien; je wilt natuurlijk niet dat ze daarvan schrikt als je dat doet als ze in de trailer staat.
    Succes!

(Uhmmmm tegelijk gepost met Sandra. )

Forumlid xanne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Leeftijd
    47

Dank je daar kan ik wel wat mee.
    Ik ga het zeker nog meer oefenen alleen ik zat een beetje met die leadrope waar ik die ga laten.
    Thanks.

Bladwijzers

Forum Rechten