Sinds een paar dagen is Elsa behoorlijk sloom/duf. De veearts heeft haar gister helemaal nagekeken, niets kunnen vinden. Hij heeft haar ook wat laten lopen, en dat zag er gewoon prima uit. Ik vraag me nu af of ik bloedonderzoek of iets moet/kan laten doen, of iets anders. Of ik ben een beetje overbezorg dat kan ook
Elsa is net 1 geworden (maart) en een tinker dame. Er is niet echt iets veranderd qua voeding (hooi, kuil, beetje brokjes) en er staan geen giftige of rare onkruiden in de wei. Ze is volledig geënt, ontwormd en drinkt en mest goed.
Gister lag ze (alweer) languit te slapen in de wei. Na een half uur / 45 minuten ben ik er heen gelopen, maar geen enkele reactie. Olivia had er ook al eens bijgestaan en gesnuffeld, ook geen reactie. Ik heb Elsa echt op haar hofd moeten tikken, en toen werd ze langzaam wakker. Ze leek iets verward, en bleef ook liggen. Uiteindelijk is ze toch opgestaan, en heeft ze even wat getsrekt/uitgerekt. Daarna is ze naar de shcuilstal gesjokt, heeft een slok water genomen en is ze bij Anna gaan staan.
Eergister en gister heeft ze ook haar hooi niet helemaal opgegeten, wat ze altijd wel deed (ook van deze baal). Ze staat er af en toe wel bij, neemt ook wel een hapje maar meer ook niet. Met een koekje is ze wel fanatieker, die eet ze wel.
De veearts kon niets vinden gister en adviseerde haar iets meer brok te geven. Ze krijgt nu alleen een handje als Olivia ook eet.
Heeft iemand een idee of dit nog normaal is voor een jaarling? Of wat er zou kunnen zijn?
Bladwijzers