Hi everybody
Voor Casindy ben ik op zoek naar een kort (ca. 55 is de max denk ik), zeer breed (ergens tussen 36 en 40 gok ik) dressuurzadel. Ik ken de Massimo en de Trekker zadels al, maar ik vraag me af of ik niets over het hoofd zie. Het liefst heb ik een boomzadel, maar boomloos of 'semi-boomloos' mag ook, MITS het zadel echt stevig blijft liggen op zo'n breed paard. De XL/XXL maten van Thorowgood en Wintec bv. zijn al te smal en ook te lang.
Alvast thanks!
Groetjes, Rianne

Antwoord met Citaat
Die laatste kende ik nog niet, thanks
Ook zijn Wintec & Thorowgood (en bijna alle bekende merken) te lang voor haar rug.
die heeft van Wintec de Witte boom maar je hebt tegenwoordig idd de Wintec Wide, die hebben een roze en paarse boom geloof ik.

Ja, met die schommelende maat zit ik ook een beetje. Ik kan natuurlijk shims gebruiken tot ik een ons weeg
Maar erg handig is het niet. Zit er ook over te denken om misschien gewoon een heel dikke bbp (van Voest ofzo
) te kopen, met pad eronder ofzo. Dressuur vind ik erg leuk, maar ik vraag me af of we daar voorlopig (serieus) aan toe komen. Hmm... Goed puntje om over na te denken voor ik veel geld in een (boom)zadel stop op Spekkie.

Bladwijzers