Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Uitleg gevraagd: hoe ziet een normale ademhaling eruit?

  1. #16
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Uitleg gevraagd: hoe ziet een normale ademhaling eruit?

    Overigens is Kate laatst weer nagekeken (de beste man moest even de gebitten nakijken, vandaar) en kon hij niets horen en zien aan Kate! Verder heeft hij bloed getapt, omdat ik graag alles uit wilde sluiten. De VA doet een gehele check op haar bloed, maar verwacht eigenlijk niets te vinden. Kate's pufferigheid komt waarschijnlijk door de benauwde warmte in combinatie met haar overgewicht...
    Ze kwam namelijk baggervet aan en in 9 maanden tijd heb ik het meeste er wel vanaf, maar die laatste kilo's zitten zo vast...
    Iemand tips ?
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  2. #17
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Uitleg gevraagd: hoe ziet een normale ademhaling eruit?

    Je kan haar gedeeltelijk op wat wij "vogeltjeshooi" noemen zetten. Dat is hooi gemaakt van uitgebloeit gras waar nauwelijks voedingsstoffen inzitten, maar wel maag en darmvulling geeft. Ze vinden het vaak lekker en eten het graag, ook als ze in de wei staan. Daardoor eten ze wat minder gewoon gras. Misschien een idee?

  3. #18
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Uitleg gevraagd: hoe ziet een normale ademhaling eruit?

    Wij hebben voor onze "droge" koeien (koe die geen melk geeft ivm dracht) graszaadhooi van prima kwaliteit liggen. Vorig jaar was het erg stoffig en durfde ik het niet aan Son te geven, dit jaar krijgen ze het wel. Kate eet het graag, dus als ze de wei opgaan, krijgen ze voor de nacht graszaadhooi. Ik ga het nu ook maar voeren voor ze het land opgaan, dan zitten de buikjes alvast vol. Verder gaat Kate 2 maal per dag aan het "werk", dat is voor haar een keer wandelen aan de hand en een keer rijden, gedurende 20 minuten of in geval van wandelen aan de hand, langer. Dan moet ze toch ook ooit eens die laatste kilo's kwijtraken?
    Trouwens heb ik liever dat ze er wat langer over doet, als dat het zo vreselijk snel gaat met afvallen...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  4. #19
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Uitleg gevraagd: hoe ziet een normale ademhaling eruit?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Trouwens heb ik liever dat ze er wat langer over doet, als dat het zo vreselijk snel gaat met afvallen...
    Heel verstandig want het is lettelijk levensgevaarlijk je paard te snel te laten afvallen. Omdat ze te plotseling te weinig eten krijgen gaan ze vet mobiliseren om te verbranden. Hierdoor kan dat vet in het bloed terecht komen en ze kunnen dan een vetembolie krijgen en die is meestal fataal.....(dat is dus als mensen het rantsoen gaan minimaliseren hoor, niet zoals jij nu met minder voedzaam maar wel volumerijk voedsel aan de gang gaat, don't worry!!). Ik kan me voorstellen dat ze als ze wat klio's kwijt is, ook minder last van het hijgen zal hebben!

  5. #20
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Uitleg gevraagd: hoe ziet een normale ademhaling eruit?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    De VA doet een gehele check op haar bloed, maar verwacht eigenl niets te vinden. Kate's pufferigheid komt waarschijnlijk door de benauwde warmte in combinatie met haar overgewicht...
    Ze kwam namelijk baggervet aan en in 9 maanden tijd heb ik het meeste er wel vanaf, maar die laatste kilo's zitten zo vast...
    Iemand tips ?
    Mooi dat het bij Kate waarschijnlijk alleen aan de warmte en overgewicht lag! ook Pjlek heb ik niet meer een knijpachtige beweging zien maken (waarschijnlijk ook door de hitte). Wel heb ik vanwege het hoesten voor de zekerheid toch de VA gebeld. Het bleek allemaal wel mee te vallen met Pjelk. Hij is verkouden waarvoor hij Ekypulmil krijgt en ook moet ie een weekje stilstaan. daarna moet het alweer beter met hem gaan.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •