Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Gezonde beloning gezocht

  1. #1
    Actief Forumlid -Marijke-'s Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Luttelgeest
    Leeftijd
    26
    Berichten
    105

    Gezonde beloning gezocht

    Hallo allemaal!

    ik doe sinds kort met mijn Robin aan clickertraining, het gaat super maar er is een probleempje.
    Als beloning krijgt Robin nu van die paardenkoekjes en volgens mij zit daar super veel suiker in. en Robin is al niet de dunste...
    Dus weet iemand een gezonde belonig? ik zat zelf aan wortel te denken. En het is ook wel een beetje belangrijk dat Robin het lekker vindt.
    Maar Robin eet ongeveer alles dus dat is niet echt een probleem.
    Ik hoop dat jullie wat weten.
    Mijn blog over onze ' journey to partnership' --> http://marijkeshorsejourney.blogspot.nl/

  2. #2
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Volgens mij zitten er in wortels ook best wel wat (natuurlijke) suikers?

    Krijgt Robin ook krachtvoer of muesli oid? Dan zou je daar ook wat vanaf kunnen halen, en gebruiken als beloning?
    Ik haal een handje biks uit het dagelijkse avondrantsoen van paardlief. Dit gebruik ik dan als de voedselbeloning van die dag.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  3. #3
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Ik knip met de nijptang de paardensnoepjes (die in de vorm van grote bikskorrels) in drie of vier stukjes.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  4. #4
    Actief Forumlid -Marijke-'s Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Luttelgeest
    Leeftijd
    26
    Berichten
    105

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Volgens mij zitten er in wortels ook best wel wat (natuurlijke) suikers?

    Krijgt Robin ook krachtvoer of muesli oid? Dan zou je daar ook wat vanaf kunnen halen, en gebruiken als beloning?
    Ik haal een handje biks uit het dagelijkse avondrantsoen van paardlief. Dit gebruik ik dan als de voedselbeloning van die dag.
    hij krijgt pavo summerfit koeken maar daar kan je vrij lastig iets van afhalen
    Mijn blog over onze ' journey to partnership' --> http://marijkeshorsejourney.blogspot.nl/

  5. #5
    Actief Forumlid -Marijke-'s Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Luttelgeest
    Leeftijd
    26
    Berichten
    105

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik knip met de nijptang de paardensnoepjes (die in de vorm van grote bikskorrels) in drie of vier stukjes.
    Mijn paardenkoekjes zijn nogal hard. Ik zal het proberen. Ik ben benieuwd
    Mijn blog over onze ' journey to partnership' --> http://marijkeshorsejourney.blogspot.nl/

  6. #6
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door -Marijke-
    hij krijgt pavo summerfit koeken maar daar kan je vrij lastig iets van afhalen
    Die kan je toch juist heel makkelijk in kleine stukjes breken? Of anders kan je misschien kijken of je Equi-bites ergens kan kopen, die zijn volgens mij ook redelijk gezond (en evt. een vervanger voor de summerfit koeken).


  7. #7
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door -Marijke-
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik knip met de nijptang de paardensnoepjes (die in de vorm van grote bikskorrels) in drie of vier stukjes.
    Mijn paardenkoekjes zijn nogal hard. Ik zal het proberen. Ik ben benieuwd
    Vandaar de nijptang
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  8. #8
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.815

    Re:Gezonde beloning gezocht

    inderdaad gewoon wat biksjes of muesli wat hij anders als 'maaltijd' krijgt

    edit: sorry ik lees nu dat je pavo koeken voert.. dan vind ik de tip van Saar een goeie
    A lot of people talk to horses, not many listen

  9. #9
    Actief Forumlid -Marijke-'s Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Luttelgeest
    Leeftijd
    26
    Berichten
    105

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Die kan je toch juist heel makkelijk in kleine stukjes breken? Of anders kan je misschien kijken of je Equi-bites ergens kan kopen, die zijn volgens mij ook redelijk gezond (en evt. een vervanger voor de summerfit koeken).
    in stukjes breken gaat best makkelijk maar in kleine stukjes gaat met mijn handen niet lukken. Ik ga het eens proberen met een nijptang Goh, van wie zou ik dat hebben?
    Mijn blog over onze ' journey to partnership' --> http://marijkeshorsejourney.blogspot.nl/

  10. #10
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Wat toevallig, ongeveer een maand geleden had ik een zelfde topic op Bokt, omdat ik tegen hetzelfde aanliep met hoefbevangenheid-afficionado Speedy. Plus dat hij verdacht wordt van lichte insulineresistentie, dus ik wilde iets als beloning dat minder belastend was voor zijn systeem dan de wortel + appel die ik daarvoor gebruikte.

    Uiteindelijk ben ik uitgekomen op weidebrok van Healthy Herbs. Dat ruikt enorm sterk naar gras en kruiden en Speedy vindt het heerlijk, terwijl er dus niets anders in zit dan gras en kruiden. Het bevat heel weinig suikers en de brokjes zijn niet zo enorm groot zoals veel paardensnoepjes, dus ik vind het ideaal voor beloningen.
    Bovendien kun je deze grasbrokjes ook droog voeren, terwijl dat bij andere merken absoluut niet kan (die wellen namelijk te sterk als ze met vocht in contact komen, dus je wilt liever dat dat buiten je paard gebeurt dan binnen ). Die van Healthy Herbs zijn wat dat betreft veilig, en wat ik ook fijn vond is dat je een proefverpakking van 8 kilo kunt krijgen, dus niet meteen met 25 kilo korrels zit opgescheept als je maar drie keer per weer een handje nodig hebt.

    Voor een training neem ik daar dus een handje van en doe er een handje zwarte zonnebloempitten doorheen (gezonde olieen en nauwelijks suikers, je moet alleen niet de normale zwart/witte hebben want die schil is te scherp) en daar kan ik dan een half uur tot 3 kwartier mee clickertrainen.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  11. #11
    Actief Forumlid -Marijke-'s Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Luttelgeest
    Leeftijd
    26
    Berichten
    105

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door xyzutu2
    Wat toevallig, ongeveer een maand geleden had ik een zelfde topic op Bokt, omdat ik tegen hetzelfde aanliep met hoefbevangenheid-afficionado Speedy. Plus dat hij verdacht wordt van lichte insulineresistentie, dus ik wilde iets als beloning dat minder belastend was voor zijn systeem dan de wortel + appel die ik daarvoor gebruikte.

    Uiteindelijk ben ik uitgekomen op weidebrok van Healthy Herbs. Dat ruikt enorm sterk naar gras en kruiden en Speedy vindt het heerlijk, terwijl er dus niets anders in zit dan gras en kruiden. Het bevat heel weinig suikers en de brokjes zijn niet zo enorm groot zoals veel paardensnoepjes, dus ik vind het ideaal voor beloningen.
    Bovendien kun je deze grasbrokjes ook droog voeren, terwijl dat bij andere merken absoluut niet kan (die wellen namelijk te sterk als ze met vocht in contact komen, dus je wilt liever dat dat buiten je paard gebeurt dan binnen ). Die van Healthy Herbs zijn wat dat betreft veilig, en wat ik ook fijn vond is dat je een proefverpakking van 8 kilo kunt krijgen, dus niet meteen met 25 kilo korrels zit opgescheept als je maar drie keer per weer een handje nodig hebt.

    Voor een training neem ik daar dus een handje van en doe er een handje zwarte zonnebloempitten doorheen (gezonde olieen en nauwelijks suikers, je moet alleen niet de normale zwart/witte hebben want die schil is te scherp) en daar kan ik dan een half uur tot 3 kwartier mee clickertrainen.

    Bedankt wat een goede tip! weet u/je ook een site waar ik ze kan bestellen? (nouja eigelijk waar mijn moeder ze kan bestellen )
    Mijn blog over onze ' journey to partnership' --> http://marijkeshorsejourney.blogspot.nl/

  12. #12
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re:Gezonde beloning gezocht

    http://www.voergezond.nl/

    Als je links in het rijtje met links kijkt, zie je Proefverpakking, en helemaal onderaan die pagina staat de weidebrok. Die moet je hebben, de andere hebben allemaal (iets) meer suiker. Wat ik ook wel fijn vond, is de prijs: van 6,50 voor 8 kilo ga ik niet dood.

    Trouwens, als je eerst wilt testen of je beest ze wel lust mag je me anders ook wel je adres pbén, dan stuur ik je een envelopje met brokjes op en kun je het eens proberen voordat je meteen 8 kilo hebt liggen. :lol: Een bokker stuurde mij ook een envelopje voor ik mijn eerste zak kocht, erg fijn!
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  13. #13
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Of gedroogde rozenbottels! http://shop.naturalhorsetrainer.nl/c...cle.pl?item=88
    Ik gebruik ze zelf ook en mijn paarden zijn er gek op.

  14. #14
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Gedroogde rozenbottels was ik ook tegengekomen tussen alle tips, maar toen ik het navroeg op de Insulin Resistance e-group hoorde ik dat daar ook weer veel suikers in zitten waardoor ze niet geschikt zijn als voedselbeloning voor IR paarden - bij andere paarden (de gewone dikkerds ) kan dat natuurlijk wel en ik geloof je meteen als je zegt dat ze dat lekker vinden! :lol:

    Zelf eet ik trouwens 's ochtends gedroogde cranberries door de yoghurt met noten, dat schijnen ook echte vitamine-C bommetjes te zijn (alleen voor voedselbeloningen nogal plakkerig ).
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  15. #15

    Re:Gezonde beloning gezocht

    Inderdaad (gedroogde) rozenbottels! Zijn heel gezond en makkelijk te geven. Volgens mij vallen ze qua suikers wel mee.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •