Oorspronkelijk Geplaatst door
xyzutu2
Wat toevallig, ongeveer een maand geleden had ik een zelfde topic op Bokt, omdat ik tegen hetzelfde aanliep met hoefbevangenheid-afficionado Speedy. Plus dat hij verdacht wordt van lichte insulineresistentie, dus ik wilde iets als beloning dat minder belastend was voor zijn systeem dan de wortel + appel die ik daarvoor gebruikte.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op weidebrok van Healthy Herbs. Dat ruikt enorm sterk naar gras en kruiden en Speedy vindt het heerlijk, terwijl er dus niets anders in zit dan gras en kruiden. Het bevat heel weinig suikers en de brokjes zijn niet zo enorm groot zoals veel paardensnoepjes, dus ik vind het ideaal voor beloningen.
Bovendien kun je deze grasbrokjes ook droog voeren, terwijl dat bij andere merken absoluut niet kan (die wellen namelijk te sterk als ze met vocht in contact komen, dus je wilt liever dat dat buiten je paard gebeurt dan binnen

). Die van Healthy Herbs zijn wat dat betreft veilig, en wat ik ook fijn vond is dat je een proefverpakking van 8 kilo kunt krijgen, dus niet meteen met 25 kilo korrels zit opgescheept als je maar drie keer per weer een handje nodig hebt.
Voor een training neem ik daar dus een handje van en doe er een handje zwarte zonnebloempitten doorheen (gezonde olieen en nauwelijks suikers, je moet alleen niet de normale zwart/witte hebben want die schil is te scherp) en daar kan ik dan een half uur tot 3 kwartier mee clickertrainen.
Bladwijzers