Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 44 van de 44

Topic: Sticks of zweep wat is het verschil

Re:Sticks of zweep wat is het verschil

Dat verwacht ik ook niet
    Maar je helpt mij hier ook niet egt mee dus geef ik aan waar je me wel mee kan helpen
    En anders help je mij niet maar door het continue te zegen word ik ook niet beter.
    En als jij mij niet professioneel vind ja dat is jouw probleem.
    Ik zie dat zelf niet zo.

Ik reken mensen niet op hun fouten af
    Ik probeer er door heen te kijken en.
    En heb ontdekt dat als je het beste in een mens / paard naar boven haalt er meer uit komt dan je te concentreren op de min punten
    Zo als mensen tegen wording in onze cultuur vaak doen

Met kritiek om gaan is inderdaad iets wat ik nog moeilijk vind
    Maar dat zegt niks over of ik wel of niet met paarden om kan gaan.
    Daar kan je pas over oordelen als jij het met jou eigen ogen ziet
    En jij zegt dat ik in de verdediging ga wat ook zo is
    Maar lees je berichten maar eens terug je doet het zelf ook or
    Ik zeg dat jij respect loos doet
    En gelijk schrijf jij het volgende Beste Bart, ik vind mijn reactie wel degelijk respectvol.
    En ik vind dat niet dat is mijn menig toch

En ik wil geen ruzie maken maar ik wil gewoon dat je ophoud hier mee wat ik al de hele tijd zeg
    Dit gaat nergens over en lijdt ook nergens meer toe
    We worden alleen maar boos op elkaar hier door en dat levert niks op wu kunnen elkaar beter bevriend houden
    Iedereen heeft mindere en goede kanten
    Die je van elkaar moet respecteren
    en ik zal het hier heel graag bij laten .
    Ik kijk wel wat ik doe en ik heb al gezegd dat ik mijn best doe
    en dat er binnen kort mijn website onderhanden genomen word
    Maar op het moment komt het er niet van dat zal ergens volgend maand worden en ij zal al Julie punten zeker benoemen
    En ik respecteer jou menig wel maar ik vraag mij af of jij mijn menig ook respecteert
    En word één van ons beter door deze discussie denk ik niet
    Dus laten wij er over op houden en niet meer door gaan over dit onderwerp
    Ik vind het nog al welles nietes
    bart oolders van Paardbart horsewispering, www.paardbart.nl

[s]Ik ben dyslectisch hulp is altijd welkom maar doe dat dan wel even in een persoonlijke bericht vind ik wel zo netjes[/s]

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Bart, stuur me per pb maar je site en mail adres. Ik wil best naar je teksten kijken voor je.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Bart, stuur me per pb maar je site en mail adres. Ik wil best naar je teksten kijken voor je.
    super super bedankt hier heb ik wat aan komt voor elkaar

En ik wil niemand kwetsen maar kan er zelf niet egt goed mee omgaan als mensen kritiek hebben
    Dus trek het je niet persoonlijk aan maar sommige dingen zijn gewoon erg converterend.
    Ik doe mijn best maar vind het gewoon mogelijk en je heb wel gelijk maar geloof mij het is niet maklijk voor mij

[s]Ik ben dyslectisch hulp is altijd welkom maar doe dat dan wel even in een persoonlijke bericht vind ik wel zo netjes[/s]

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Bart ik respecteer je mening wel degelijk. Ik heb alleen het gevoel dat je niet echt leest wat ik nu inhoudelijk schrijf over professioneel overkomen. Ik heb echt nergens gezegd dat je niet goed met paarden om zou kunnen gaan. Dat weet ik namelijk ook helemaal niet, ik zou je dan eerst eens in het echt bezig moeten zien.

Ik vind het jammer dat je je zo snel aangevallen voelt, want ik val je echt nergens aan. Ik probeer je alleen tips te geven, en je te laten zien hoe de buitenwereld naar je kijkt. Je hebt gelijk dat mensen beter naar de binnenkant zouden kunnen kijken, maar de buitenkant is nu eenmaal hetgeen als eerste gezien wordt. En als je professioneel met paarden om wilt gaan (er je werk van wilt maken, naar ik aanneem), dan is het belangrijk dat je ook zo overkomt. Ik heb nu het idee dat je niet zo goed ziet hoe je overkomt, of dat je vindt dat mensen daar maar doorheen moeten kijken. En dat is jammer!
    Dat is het echt het enige wat ik tegen je wilde zeggen. Ik wil je helemaal niet aanvallen en ik wil ook helemaal geen welles-nietes spelletjes met je spelen.

Ik snap dat het lastig is als je commentaar krijgt op je schrijven, vooral omdat je (naar ik begreep) daar in het verleden ook mee gepest bent. Maar geloof me, zo is het hier op het forum niet! Ik draai hier al een hele tijd mee (kijk maar naar mijn aantal postjes ) en kan je dus uit uitgebreide ervaring vertellen dat we hier zijn om elkaar te helpen, en niet om elkaar af te zeiken. Dus ik hoop dan ook dat je op het forum blijft, ook al komen opmerkingen soms hard aan. Bedenk je dan dat ze niet gezegd worden om je aan te vallen of om je af te zeiken of om je voor de gek te houden, maar om te proberen je ergens mee te helpen, of om je een andere kant ergens van te laten zien...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Bart ik respecteer je mening wel degelijk. Ik heb alleen het gevoel dat je niet echt leest wat ik nu inhoudelijk schrijf over professioneel overkomen. Ik heb echt nergens gezegd dat je niet goed met paarden om zou kunnen gaan. Dat weet ik namelijk ook helemaal niet, ik zou je dan eerst eens in het echt bezig moeten zien.

Ik vind het jammer dat je je zo snel aangevallen voelt, want ik val je echt nergens aan. Ik probeer je alleen tips te geven, en je te laten zien hoe de buitenwereld naar je kijkt. Je hebt gelijk dat mensen beter naar de binnenkant zouden kunnen kijken, maar de buitenkant is nu eenmaal hetgeen als eerste gezien wordt. En als je professioneel met paarden om wilt gaan (er je werk van wilt maken, naar ik aanneem), dan is het belangrijk dat je ook zo overkomt. Ik heb nu het idee dat je niet zo goed ziet hoe je overkomt, of dat je vindt dat mensen daar maar doorheen moeten kijken. En dat is jammer!
    Dat is het echt het enige wat ik tegen je wilde zeggen. Ik wil je helemaal niet aanvallen en ik wil ook helemaal geen welles-nietes spelletjes met je spelen.

Ik snap dat het lastig is als je commentaar krijgt op je schrijven, vooral omdat je (naar ik begreep) daar in het verleden ook mee gepest bent. Maar geloof me, zo is het hier op het forum niet! Ik draai hier al een hele tijd mee (kijk maar naar mijn aantal postjes ) en kan je dus uit uitgebreide ervaring vertellen dat we hier zijn om elkaar te helpen, en niet om elkaar af te zeiken. Dus ik hoop dan ook dat je op het forum blijft, ook al komen opmerkingen soms hard aan. Bedenk je dan dat ze niet gezegd worden om je aan te vallen of om je af te zeiken of om je voor de gek te houden, maar om te proberen je ergens mee te helpen, of om je een andere kant ergens van te laten zien...
    Ja je hebt heelmaal gelijk en ik doe er ook wel iets mee oor
    maar dat had ik ook al gezegd en ik wil ook heel graag wat leren maar ik erger mij soms aan bepaalde dingen uit de boos buiten wereld en heb daar gewoon een sterke menig in
    en ben daar ook heel vel op
    Ik denk dan daar moeten we toch boven kunne staan
    Maar je hebt gelijk als de meeste mensen daar niet boven staan help het je niet en wort je er op af gerekend

Ik hoop ook niet dat je door mij te veel in het nou gezet voelt net als jij mij probeert te overtuigen probeer ik dat ook

Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    59

Lieve mensen toch. Laten we dit toch even rusten.

Marja: Mensen met dyslectie kunnen ook problemen hebben om het geschreven woord zo te lezen als het bedoeld wordt. Nuances zijn dan vaak moeilijk te onderscheiden. Zeker als je zelfvetrouwen al een mega-knauw heeft gekregen door een bepaalde behandeling op een ander forum. Misschien is het fijner om deze manier van hulp, want dat is tenslotte wat je hier aanbiedt, even te laten rusten. Dan kan Bart het even laten bezinken.

Bart: Er zijn hier op het forum meerdere mensen met dyslectie, in verschillende gradaties. De meesten daarvan vinden het juist fijn als we ze helpen door fouten te verbeteren. Zij zien dat als een leerproces en wij vinden het fijn om mensen te helpen met leren. Ik begrijp uit jou reacties dat jij dit niet als prettig ervaart. Dat mag, dat is jouw gevoelswereld. Ga nu niet denken dat hier ook maar iemand iets heeft geplaatst wat kwetsend bedoeld was. Probeer gewoon in elke reactie het positieve te zien. Dit maakt het forum een stuk toegankelijker voor je.
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Weet je Bart, ik heb de ballen verstand van dyslectie (en wist dus ook niet dat mensen met dyslectie, zoals Dusi schrijft, het soms ook moeilijk vinden om het geschreven woord juist te interpreteren). Van Asperger weet ik een beetje (met name door de boeken van Temple Grandin), maar ja, echt veel ervan weten doe ik niet. Dus het kan best zijn dat ik soms in jouw ogen bot of respectloos overkom. Dat spijt me dan.
    Weet dan in elk geval dat ik het wel goed bedoel.
    En ik vind het ook fijn dat je toch op mij blijft reageren, ook al ben je niet altijd even blij met wat ik schrijf.
    Dus... laten we erover ophouden, we hebben allebei ons standpunt wel duidelijk gemaakt denk ik.

Terug naar de paarden!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Weet je Bart, ik heb de ballen verstand van dyslectie (en wist dus ook niet dat mensen met dyslectie, zoals Dusi schrijft, het soms ook moeilijk vinden om het geschreven woord juist te interpreteren). Van Asperger weet ik een beetje (met name door de boeken van Temple Grandin), maar ja, echt veel ervan weten doe ik niet. Dus het kan best zijn dat ik soms in jouw ogen bot of respectloos overkom. Dat spijt me dan.
    Weet dan in elk geval dat ik het wel goed bedoel.
    En ik vind het ook fijn dat je toch op mij blijft reageren, ook al ben je niet altijd even blij met wat ik schrijf.
    Dus... laten we erover ophouden, we hebben allebei ons standpunt wel duidelijk gemaakt denk ik.

Terug naar de paarden!
    Ja, mijn sorry ook ik vatte het misschien ook almaal wel wat te negatief op
    Maar blij dat je het niet zo bedoelt en als ik alles nog even terug lees kan ik er ook wel wat positiefs uithalen oor maar kan ook niet van iedereen verwachten dat ze al die boeken lessen soms moet ik mij gewoon aan Pasen of ik dat nu wil of niet
    En misschien is zoon discussie wel even een eye-opener voor mij ook al is het niet leuk

Forumlid Snadrem's Avatar
    Aangemeld
    May 2011

Het kan zeker een eye-opener zijn, maar het kan ook overdreven worden. Ik denk dat één duidelijk bericht meer dan voldoende was geweest voor Bart, zeker aangezien hij zelf aangeeft dat hij op andere fora al niet meer komt vanwege dit soort dingen.

Verschillende vrienden van mij hebben dyslexie, die verbeter ik bij hoge uitzondering eens. Wel bied ik altijd aan om teksten voor bijvoorbeeld websites of andere belangrijke dingen even na te kijken. Spelfouten maken we allemaal, maar als ze pijn doen aan je ogen is het wel fijn als je even geholpen wordt door iemand die het wel ziet. Bart, sterkte met je dyslexie, het zal niet gemakkelijk zijn aangezien je op internet puur afhankelijk bent van je schrijfstijl. Het zal iets zijn waar je altijd tegenaan zal blijven lopen als je ergens nieuw komt of als je nieuwe mensen leert kennen. Probeer voor jezelf een manier te vinden om daar mee om te gaan, en steek de rest in je rugzak voor later

Ik ben zelf niet zo van het werken met stick en heb goede ervaringen met leadropes. Of gewoon puur een longeerlijn, vind ik eigenlijk ook al goed genoeg. Alleen als je je echt puur wilt gaan verdiepen in een bepaalde discipline waarin een stick of leadrope min of meer verplicht is, dan zal je er toch mee moeten leren werken. Ik vind het zelf prettiger om van verschillende disciplines te gebruiken wat werkt voor mij en mijn paarden, en iet om één ding trouw te gaan volgen. Iedereen heeft toch zijn eigen interpretatie van een methode.

Succes met je bedrijf!
    Wait and see, it was really meant to be. So plain to see.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Snadrem
    Het kan zeker een eye-opener zijn, maar het kan ook overdreven worden. Ik denk dat één duidelijk bericht meer dan voldoende was geweest voor Bart, zeker aangezien hij zelf aangeeft dat hij op andere fora al niet meer komt vanwege dit soort dingen.

Verschillende vrienden van mij hebben dyslexie, die verbeter ik bij hoge uitzondering eens. Wel bied ik altijd aan om teksten voor bijvoorbeeld websites of andere belangrijke dingen even na te kijken. Spelfouten maken we allemaal, maar als ze pijn doen aan je ogen is het wel fijn als je even geholpen wordt door iemand die het wel ziet. Bart, sterkte met je dyslexie, het zal niet gemakkelijk zijn aangezien je op internet puur afhankelijk bent van je schrijfstijl. Het zal iets zijn waar je altijd tegenaan zal blijven lopen als je ergens nieuw komt of als je nieuwe mensen leert kennen. Probeer voor jezelf een manier te vinden om daar mee om te gaan, en steek de rest in je rugzak voor later

Ik ben zelf niet zo van het werken met stick en heb goede ervaringen met leadropes. Of gewoon puur een longeerlijn, vind ik eigenlijk ook al goed genoeg. Alleen als je je echt puur wilt gaan verdiepen in een bepaalde discipline waarin een stick of leadrope min of meer verplicht is, dan zal je er toch mee moeten leren werken. Ik vind het zelf prettiger om van verschillende disciplines te gebruiken wat werkt voor mij en mijn paarden, en iet om één ding trouw te gaan volgen. Iedereen heeft toch zijn eigen interpretatie van een methode.

Succes met je bedrijf!
    Ik werk zelf eijglijk nooit met stick ik heb er geen maar gebruik bijna alleen maar de leadrope en som een longeerlijn
    Maar dat komt denk ik ook om dat ik de richting van Emiel foest en Monty Roberts doe en blijf net als jij niet eenkennig bij één techniek hangen ga morgen naar een cursus van de techniek van Pieter baalbergen om weer een nieuwe techniek er bij te leren

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik kom even me melden, ik heb deze discussie (over dyslexie) gevolgd en heb bewondering voor het feit dat Bart tóch is blijven hangen, ondanks dat hij zich aangevallen VOELDE. That's all

Ow nee, toch niet.
    Ik wilde eigenlijk even iets aanhalen over het gebruik van leadrope.
    Ik ben van nature nogal lui en slordig, dus die stick laat ik nog weleens ergens slingeren. Indien nodig gebruik ik dan het uiteinde van de leadrope. Deze heeft (van parelli dan) niet voor niets een leertje, dat zal toch ergens voor bedoeld zijn
    However, het ergste nadeel van de leadrope vind ik dat een leadrope "na-slingert". Je geeft een hulp dmv zwaaien, je paard reageert, je laat je hand zakken, maar het touw beweegt nog na. Bijna alle paarden hebben last van deze vertraging in het "stopmoment", ookal zie je deze frustratie niet bij elk paard even duidelijk. De stick heeft deze vertraging niet. Hand zakken is plof, stick op de grond, weg druk.

Ik neem aan dat je de leadrope gebruikt zoals Monty hem gebruikt? Dus je paard aansporen door te lopen of om te draaien door het touw te gooien. Stel nu dat je paard al reageert op het moment dat je het touw loslaat. Dus NET op het moment dat het touw je hand verlaat, doet wat je vraagt. Je touw gaat nu gewoon verder en je paard krijgt een seconde later pas de beloning wat betreft het touw dat stopt met drijven. Je timing is dan dus duidelijk te laat. Met een stick kun je het stopmoment vele malen exacter timen. Je tilt je stick op, zwaait eventueel even met het touwtje aan het uiteinde, en zodra je paard reageert laat je de stick op de grond rusten. Je hebt hierdoor meer controle over wanneer je je hulp stopt.

Nu weet ik niet precies of Monty eigenlijk ook zo heel bewust bezig is met het paard gevoelig maken op je lichaamstaal als Parelli. Parelli hamert heel erg op druk opvoeren tot je paard reageren, druk laten vallen bij de eerste poging. Van wat ik heb gezien bij Emiel Voest in elk geval, houdt deze de beweging juist vast om het paard te ondersteunen. Het is alleen voor mij een raadsel waarom je dat zou willen...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Ik kom even me melden, ik heb deze discussie (over dyslexie) gevolgd en heb bewondering voor het feit dat Bart tóch is blijven hangen, ondanks dat hij zich aangevallen VOELDE. That's all

Ow nee, toch niet.
    Ik wilde eigenlijk even iets aanhalen over het gebruik van leadrope.
    Ik ben van nature nogal lui en slordig, dus die stick laat ik nog weleens ergens slingeren. Indien nodig gebruik ik dan het uiteinde van de leadrope. Deze heeft (van parelli dan) niet voor niets een leertje, dat zal toch ergens voor bedoeld zijn
    However, het ergste nadeel van de leadrope vind ik dat een leadrope "na-slingert". Je geeft een hulp dmv zwaaien, je paard reageert, je laat je hand zakken, maar het touw beweegt nog na. Bijna alle paarden hebben last van deze vertraging in het "stopmoment", ookal zie je deze frustratie niet bij elk paard even duidelijk. De stick heeft deze vertraging niet. Hand zakken is plof, stick op de grond, weg druk.

Ik neem aan dat je de leadrope gebruikt zoals Monty hem gebruikt? Dus je paard aansporen door te lopen of om te draaien door het touw te gooien. Stel nu dat je paard al reageert op het moment dat je het touw loslaat. Dus NET op het moment dat het touw je hand verlaat, doet wat je vraagt. Je touw gaat nu gewoon verder en je paard krijgt een seconde later pas de beloning wat betreft het touw dat stopt met drijven. Je timing is dan dus duidelijk te laat. Met een stick kun je het stopmoment vele malen exacter timen. Je tilt je stick op, zwaait eventueel even met het touwtje aan het uiteinde, en zodra je paard reageert laat je de stick op de grond rusten. Je hebt hierdoor meer controle over wanneer je je hulp stopt.

Nu weet ik niet precies of Monty eigenlijk ook zo heel bewust bezig is met het paard gevoelig maken op je lichaamstaal als Parelli. Parelli hamert heel erg op druk opvoeren tot je paard reageren, druk laten vallen bij de eerste poging. Van wat ik heb gezien bij Emiel Voest in elk geval, houdt deze de beweging juist vast om het paard te ondersteunen. Het is alleen voor mij een raadsel waarom je dat zou willen...
    Ik snap hoe je het bedoelt
    Maar echte paarden man / vrouw denkt zelf eerst naar voor hij iets klakkeloos aan neemt doe jij ook zie ik aan je vraag
    Zo doende heb ik ook voor dit punt naar gedagt
    Ik vraag mijn paard eerst op lichaamstaal
    Geen reactie
    En dan pas de lijn draaien
    Zo weet ik zeker dat als het paard al op mijn lichaam taal reageer ik niet onnodig een hulp geef en dat het dan juist af rechts werkt
    Als je problemen hebt met dat het touw snel in de knoop raakt heb ik daar een oplossing voor ik heb die van mij op de eqwitana een beurs in Duitsland gekocht en die is van dikker touw waroor hij minder snel knoopt om dat hij zwaarder is
    Maar dit helpt niet altijd
    Als laatste dat van Emiel foest ik denk niet dat een paard daar steun aan vind ik denk eerder juist dwang voelt maar dat is een kwestie van menig want bewijzen doen we het niet

sorry, nog even off topic ik ben vijf dagen weg geweest, en lees de hele discussie nu pas. ik zag je onderschrift, en weet niet sinds wanneer het er onder staat (ik kon er nergens iets over vinden), maar wou toch even zeggen dat ik het heel goed vindt Bart! Volgensmij ga je veeeeel verder komen met deze instelling

oke

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten