Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 44

Topic: Sticks of zweep wat is het verschil

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re:Sticks of zweep wat is het verschil

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door paardbart
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door paardbart
    Op het moment gebruik ik een laterobe leadrope van Emiel voest en ik vind het geweldig
    Ps . Zal je mij niet willen verbeteren met mijn speling dat ik dyslectisch ben is voor mij all vervelend genoeg en worden zo als leadrope kent de speling controle helaas niet
    Bart, ik verbeter niet JOU, maar ik verbeter EEN WOORD.
    Heel vervelend dat je dyslectisch en autistisch bent, maar zo hebben we allemaal wel wat.

Een forum is een afspiegeling van de "gewone mensenwereld".
    Het is *jouw* droom, in DIE wereld naam te maken (met paarden). Toch?
    Of ga je jezelf richten, op de (beschermde) wereld van mensen met PGB's en rugzakjes?

Ik ben géén voorstander van stigmatiseren (dus stempeltjes op mensen drukken ).
    Dat wil ik niet . Dat gaat ten koste van de gelijkwaardigheid m.i.
    En geloof me, dat gaat voor jóu ook niet werken, als jij wilt werken met gewone paardeneigenaren

Met jouw droom zal je moeten groeien. En steeds meer los komen van jouw beschermde omgeving.
    En dat gaat jou zeker lukken!!! Je bent er serieus genoeg voor!

Een forum is een afspiegeling van de gewone wereld. Van mensen met dezelfde hobby.
    En zo krijg *jij* op dit forum de kans om beter te LEREN, hoe jij omgaat met dingen.
    Bijvoorbeeld:
    - omgaan met dat jouw TEKST af en toe verbeterd wordt,
    - omgaan dat mensen ANDERS denken dan jij,
    - omgaan dat mensen anders KIEZEN dan jij.
    - ( en zelfs omgaan met mensen die Monty Robberts he-le-maal- NIETS vinden ; ik waarschuw je maar alvast)
    En dat hoort nou eenmaal bij de "gewone" wereld...

Dit is het eerste woordje dat ik van jou verbeter.(Al heb ik al 100-den fouten gezien)
    Ik heb dat gedaan, omdat ik méér dan 3x moest lezen, om te begrijpen wat je bedoelt.
    Mijn reden voor verbeteren (voor dit woord) is het LEESBAAR maken van de tekst.
    Voor mezelf en voor die 2000 (!!!) andere mensen, die óók lid zijn van dit forum.
    En dat verbeteren blijf ik doen, waar mijns inziens nodig...

Ik wens je veel succes met je persoonlijke groei!
    Je hebt daarvoor écht het juiste forum uitgekozen; juist hier is iedereen héél behulpzaam.
    Maar medelijden is niet de kracht van dit forum
    Heel veel draait hier om *empowerment*. En je eigen grenzen oprekken!!!

Succes! Het gaat je zeker lukken!!! Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

offtopic

Bart ik hoop dat je wat met de posts van Nienke en Els doet, ik denk dat zij de spijker op zijn kop slaan en -hoewel wellicht niet leuk om te lezen- hun posts voor jouw erg hulpzaam kunnen zijn.
    In dit voorbeeld wil ik ook graag Anouk noemen, heb je haar onderschrift al eens gelezen? Ik denk dat dat een goed voorbeeld is van willen leren.

en weer even terug op het oorspronkelijke onderwerp:

Zou je je laatste inhoudelijke post misschien kunnen toelichten, want ik kom er niet uit. Mag ik vragen waarom jij de leadrope (op dit ogenblik) waardevoller vind dan een stick?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Ter verdediging van paardbart, het is heel demotiverend als mensen je steeds op je fouten wijzen.
    Daar leer je eigenlijk niets van, bhalve dan dat je minder gaat schrijven omdat je toch commentaar krijgt.

Ik weet nog van vroeger dat ik weleens huilend over een tekst gebogen zat, waarbij ik wist dat het fout was, maar niet wist wat dan, ik zag het gewoon niet.
    Heel veel bijlessen en gedoe hebben mij wel geholpen, maar nogsteeds maak ik fouten.

Ik zeg altijd maar, ik heb ermee leren leven, nu de rest nog
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Ik snap het punt wel
    Maar het demotiveert wel heel erg je kunt er ook ov er heen lessen en ik controleer egt alles wat ik schrijf maar ik zie wel eens wat over het hooft en de reden dat ik van bok naar dit forum ben ge gaan is dat de reden
    Dus zal het heel jammer vinden als mij hier het zelfde overkomt
    En als je mij wil helpen waardeer ik dat wel maar doe het even via een prife bericht
    Maar goed offtopic
    Terug komen op de late robe ik vind het zelf fijn werken om dat hij lekker in de hand ligt niet te zwaar is
    En iets langer dan een halster touwe
    En bij het los werken vind ik hem ook fijn zelf de reden'
    Het is dus geen reden teegen over het paard maar meer een eigen voor keur
    bart oolders van Paardbart horsewispering, www.paardbart.nl

[s]Ik ben dyslectisch hulp is altijd welkom maar doe dat dan wel even in een persoonlijke bericht vind ik wel zo netjes[/s]

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Weet je Bart... het woord leadrope staat ergens in een post van Els hierboven... aanleiding voor de 'verbeter' discussie. Sorry, maar ik denk dat als je er ECHT wat aan wil doen, dan kan je beter je best doen en had je nu niet weer 'late rope' geschreven, maar had je het woord van Els als voorbeeld genomen of zelfs het woord gekopieerd ....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Weet je Bart... het woord leadrope staat ergens in een post van Els hierboven... aanleiding voor de 'verbeter' discussie. Sorry, maar ik denk dat als je er ECHT wat aan wil doen, dan kan je beter je best doen en had je nu niet weer 'late rope' geschreven, maar had je het woord van Els als voorbeeld genomen of zelfs het woord gekopieerd ....
    O ja dom van mij sorry had ik ook wel kunne bedenken
    maar laten we er nou maar over op houden oké niemand word hier blij van en we zitten op een forum voor ons plezier en niet om me kaar zwart te maken

[s]Ik ben dyslectisch hulp is altijd welkom maar doe dat dan wel even in een persoonlijke bericht vind ik wel zo netjes[/s]

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Héél even nog Bart .
    Zelf ben ik niet enorm dyslectisch, mijn vader en broertje zijn dat allebei wel. Met heel veel oefenen (dus lezen, lezen en nog eens lezen) kun je echt veel meer woorden leren kennen.

Nu nog even on-topic:
    Ik heb sinds kort een kinder-stick, die dus een derde korter is als een gewone stick. Ik bemerk dat deze ook dunner is en dat is voor mij prettig, maar ik moet wel opletten dat deze stcik niet zwiept zoals een zweep. Ik heb lang gewerkt met het uiteinde van mijn touw (zoals jij nu doet), maar vind een stick prettiger werken. Kwestie van wennen .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Oké bedankt voor de tip
    Maar nu nog even een vraag in het algemeen waarom word een leadrope vergeleken met iets voor beginners
    Dit om dat iedereen zegt toen ik begon
    Grote namen zo als Emiel foest en Pieter baalbergen werken er ook mee en Monty Roberts werk met iets dat er op lijkt
    Dus waarom als ik met die technieken werk word ik snel als beginner gezien
    Of zit ik er nu hoop loos naast
    Ik wil graag professionaliseer tijd uit stralen tegen over mijn Horsemanship klanten

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Als je professionaliteit wilt uitstralen, dan ga je niet een stick gebruiken omdat dat zo professioneel zou ogen, maar omdat jij die stick nodig hebt bij het soort oefeningen dat je doet. Als jij prima kunt werken met een leadrope, dan is daar niks mis mee. Als dat jouw werkwijze is, dan zou ik dat vooral zo houden. Op dit forum zitten echter veel mensen die het Parelli-programma volgen, en bij het type oefeningen dat Parelli met paarden doet, is een stick een vrij onontbeerlijk hulpmiddel.
    De associaties 'leadrope is voor beginners' en 'stick is voor gevorderden' valt ook nog te verklaren met de uitgebreidheid van het trainingsprogramma van Parelli (die met een stick werkt): Parelli gaat met het grondwerk vele malen verder dan iemand als Emiel Voest of Monty Roberts. En met een leadrope kun je nu eenmaal minder soorten aanwijzingen geven dan met een stick, dus als je verder gaat (met Parelli), dan ga je die stick vanzelf wel missen.

Overigens, en dit bedoel ik niet lullig: als je professionaliteit wilt uitstralen, laat dan alsjeblieft iemand die goed Nederlands kan je website herschrijven. Ik heb er een moment naar gekeken maar heb direct weggeklikt: er staan zoveel taal- en spelfouten op dat het tamelijk onleesbaar is en zeer onprofessioneel overkomt...

Ik waardeer je duidelijke antwoord over die stik of leadrope
    Maar zit niet op die 2 onderste regels te wachten
    Wat je wel kan begrijpen voegt niet egt iets toe aan mijn vraag en is nou niet egt respect vol vind je zelf niet

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Beste Bart, ik vind mijn reactie wel degelijk respectvol.
    Je schrijft zelf dat je professionaliteit wilt uitstralen naar je klanten toe. En dat je daarom wilt weten wat beter is, werken met een stick of met een leadrope.
    Ik wijs je er alleen maar op dat je op dit moment niet bepaald de door jou gewenste professionele uitstraling hebt, door de manier waarop de teksten op je website geschreven zijn. Daar is werkelijk niks respectloos aan hoor! Ik begrijp dat je dyslexie gevoelig ligt, en ik val je daar ook absoluut niet op aan. Echter de geschreven taal is nu eenmaal de manier waarop gecommuniceerd wordt op internet. Als je website niet professioneel overkomt door taalfouten, lijkt het me dat je dat toch zou willen weten, aangezien je aangeeft professionaliteit belangrijk te vinden.
    Dus ik snap je probleem met mijn opmerking eigenlijk niet zo goed?

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Persoonlijk ben ik het wel met Marja eens, misschien kun je je moeder/buurman of een kennis eens vragen ernaar te kijken? Zelf heb ik ook dyslexie, maar ik probeer (als ik twijfel of iets goed is) ook vaak iemand het even te laten nakijken. Dat geeft niets, want aan de andere kant help ik mijn vriend bijvoorbeeld met koken (dat kan hij weer niet ).

Stel dat mijn vriend voor jou zou koken in een restaurant (proffesioneel dus) dan denk ik niet dat je het eten zal opeten (ziet er dan aangebrand of te rauw uit). Waarschijnlijk ga je dan even verder kijken naar een restaurant waar het eten er wel lekker uitziet. Stel dat ik hem geholpen had en het eten zag er wel lekker uit, dan zou je het wel opeten. Zo is het denk ik ook met een website, als het niet goed leesbaar is of onduidelijk gaan mensen verder zoeken naar iets wat wel duidelijk en goed leesbaar is.

Maar OT; In mijn ogen 'moet' je gebruiken wat jij denkt dat je nodig hebt. Daarbij maakt het niet uit wat een ander vindt of denkt. Ik woon tussen behoorlijk veel traditioneel paardenhouders, en die hebben nog nooit een stick gezien/vast gehad. Dat ik wel zo'n ding gebruik is mijn persoonlijke keus, en dat wordt hier gewoon gerespecteerd. Mensen zien het resultaat, en daar gaat het om denk ik.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Beste Bart,

Groeien betekent dat je feedback omarmt. Het is aan jou wat je ermee doet.
    Verwerp je het, dan staat dat groeien in de weg. Groeien naar proffesionaliteit. Het is aan jou welke keus je maakt.

ik word hier een beetje moe van Julie hebben Julie punt all zoon 1000 keer duidelijk gemaakt ik snap Julie wel.
    Maar ivm omstandigheden in mijn pryve leven heb ik er geen tijd voor om bijlessen of iemand te vragen nog er zelf naar te kijken

En ik vind het egt niet meer leuk en je moet weten dat ik die website bine kort kwa tekst nog el ga verbeteren maar geen tijd voor op dit moment
    En ik vind het jammer als ik zoo veel moeite heb gestoken in een mooie website en al die tijd stop in de lay-out en foto's dat de hele website op die paar foutjes word afgerekend en gezegd word ik klik hem gelijk weg je ziet zelf toch ook wel dat er veel zorg en liefde in zit ik ben 4 maanden bezig geweest met die lay-out en ben zeer teleurgesteld in dat Julie daar niet door heen kunnen kijken
    En alleen maar de negatief punten er uit kunnen halen en dat op een manier brengen waar mee ik me rot voel
    Het is niet leuk als je ergens veel tijd in stopt en je best op doet en iedereen kraakt het af hier
    En als Julie mij willen helpen geef dan duidelijk aan wat je wild dat veranderd word en welke woorden verkeerd staan en niet
    En dat wil ik kwijt
    en je ziet maar wat je er mee doet

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee Bart, JIJ ziet maar wat je ermee doet.
    Je ziet en ervaart alleen maar negativiteit, terwijl die er hier op dit forum echt niet veel is. Wij zeiken elkaar (en jou!) hier niet af, we proberen positieve feedback te geven. Je kunt je dan wel aangevallen voelen, maar dat is toch echt JOUW ding. Dat je je rot voelt ligt niet aan de manier waarop dingen gezegd worden, maar aan de manier waarop JIJ ermee om gaat.

Dat je site er qua layout mooi uitziet is fijn en ook belangrijk, maar dat is maar de helft. Als hij vervolgens vol staat met grove taalfouten, dan haken mensen af. Niet alleen ik. En ik zei dat, omdat jij graag professioneel over wil komen. Dus ik wilde je waarschuwen: die professionele uitstraling die je wilt heb je nu niet, en ga je met zo'n website ook nooit krijgen. Maar je reacties getuigen er meer en meer van, dat je dat helemaal (nog) niet in de richting van een professional komt. Een pro kan ook omgaan met kritiek... Dat zie ik bij jou nog niet terug; je schiet alleen maar in de verdediging. En dat is erg jammer, aangezien de kritiek hier toch echt op een opbouwende manier gegeven wordt. Als je een leerschool zoekt om jezelf verder te kunnen ontwikkelen, dan zit je hier op zich goed. Maar dan moet je je wel open durven stellen...

En je meent toch niet werkelijk dat je verwacht dat wij hier jouw hele site taalkundig gezien onder handen gaan nemen? Dat is nogal een klus, daar zul je toch echt iemand voor moeten inhuren/een bevriend persoon naar moeten laten kijken.

Bladwijzers

Forum Rechten