Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Wratjes

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Wratjes

Opeens heeft m'n paard wratjes bij de neus en een paar bij het oog. Dat staat zo raar. Zou ik ze safe weg kunnen halen? Zo ja Hoe? Of weet iemand een homeopathisch middeltje? Ik heb geen ervaring met wratjes. Het ziet er onschuldig uit.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re:Wratjes

We hebben het er hier al eens uitgebreid over gehad, even zoeken levert misschien handige dingen op.
    Wratten komen voort uit een virus en gaan vanzelf weer weg. Jonge paarden hebben ze vaak. Om ze te helpen kan je ze Thuja geven, een homeopatisch middel. Dat is er voor zowel in- als uitwendig volgens mij.
    Ik kende een paard dat zijn hele neus onder de wratten had, maar oa door de Thuja zag je er een paar maanden later helemaal niets meer van.
    Started!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Of Tea Tree, dagelijks erop smeren, liefst 2 x per dag.

nicky en shaf hebben het gehad.
    wij hebben er niks aan gedaan en ging vanzelf weg, duurde wel even
    je kan ze geloof ik ook weg laten branden. maar ze maken ook zelf afweerstoffen aan en verdwijnen dan vanzelf

Aangemeld
    May 2005

Ik zag dat vandaag dat een paar weg waren en op andere plekken weer bij waren gekomen. Tea tree heb ik wel in huis. Een kuurtje Thuja lijkt me ook goed. Ze is helemaal wat uit balans. Ik kan me voorstellen dat met verminderde weerstand zo'n virus omhoog komt.

Ja, Thuja D4 geven, ik zou het inwendig doen, 5 dr. per dag of zo voor 6 weken.
    Daarnaast zou je haar ook appelazijn kunnen geven om te reinigen? 2 weekjes 50 ml per dag door haar voer?
    Succes, ben heel benieuwd hoe het afloopt.

Aangemeld
    May 2005

De wratjes zijn al minder geworden. Al zijn ze nog niet helemaal weg. Ik heb er voor gekozen om wat meer vitaminen te geven. Haar hele weerstand kon wel wat beter. Mochten de laatste wratjes niet weggaan, zal ik haar nog een kuurtje Thuja geven.

Bladwijzers

Forum Rechten