Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: fysiotherapeut gezocht

  1. #1

    fysiotherapeut gezocht

    Hoi,

    Mijn paardje Ramar heeft al sinds ik hem kocht erg veel last van zijn spronggewrichten. Een bezorgd telefoontje van mij naar de kliniek en ik was gerust gesteld. Het zou een 'jonge paarden' (hij is nu net 4 geworden en heeft vreselijk lange stelten..) probleem zijn.
    Veel longeren was het advies.
    Ik heb er voor gekozen om dat niet te doen. Ik ben bijna klaar met level 1, rij een paar keer in de week en hij loopt 24/7 in de wei (even om jullie een idee te geven hoe ik met hem bezig ben..).

    We zijn inmiddels een jaar verder na dat telefoontje en eigenlijk wordt het probleem steeds erger. Voor mij een reden om aan de bel te trekken en om toch maar eens het een en ander te laten onderzoeken.

    Weet iemand een deskundige paardenfysiotherapeut in het noorden?

    Groetjes

    Eef

  2. #2
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: fysiotherapeut gezocht

    Kijk eens op de site van de Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie bij Dieren: http://www.nvfd.nl/ Daar kan je vast wel een fysiotherepeut bij jou in de buurt vinden . Succes ermee!

  3. #3
    Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    veendam
    Berichten
    448

    Re: fysiotherapeut gezocht

    eef,
    heeft je paardje last van zijn spronggewrichten of van zijn (achter)knieen ?
    het advies van Utrecht lijkt mij juist te duiden op een knieprobleem: soms hebben jonge paarden in de groei last van (af-en-toe) opslot zittende knieen, doordat de kniebanden die het kniegewricht op zijn plaats houden, niet in het juiste tempo meegroeien (oprekken). dan is het sterker maken van het spiercorset rondom het kniegewricht door gerichte training een oplossing.
    maar als het de spronggewrichten betreft lijkt mij dat een heel ander geval.
    last uit zich dan wel in beperkte beweging van het gewricht, maar oorzaak is dan soms OCD of spat, en dat uit zich dan vaak weer door overvulling van het gewricht of botaanwas aan de binnenkant van het gewricht. deze laatste problemen zijn echt niet door een gerichte training of fysiotherapie op te lossen.
    mijn paard heeft een mening.

  4. #4

    Re: fysiotherapeut gezocht

    Hoi Lies,

    Het gaat om zijn achterknieen, maar om even een duidelijke plaats aan te geven heb ik zijn spronggewrichten genoemd. Bij knieen denken veel mensen aan voorbenen (in dit geval niet zo handig van mij gedacht...sorry).
    Zijn spronggewrichten zijn volgens de foto's helemaal in orde.
    Het probleem is precies wat jij beschrijft, alleen begint af-en-toe nu bijna-altijd te worden...daarom mijn ongerustheid.

    Ik heb een wat wisselende ervaring wat paardenfysiotherapeuten betreft, vandaar mijn vraag aan jullie. Het is altijd prettig vooraf te weten of iemand juist wel of geen goeie ervaring met een therapeut heeft.

    Groetjes

    Eef

    Ps. Ik neem de playday foto's maandag mee naar Ruinen (jij komt ook toch?)

  5. #5
    Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    veendam
    Berichten
    448

    Re: fysiotherapeut gezocht

    ja zeker, ik kom ook !!! veel te leuk om te missen. en natuurlijk gaat Memphis mee.
    om even bij het topic te blijven: bij sommige paarden worden de hoeven van de achterbenen "binnendoor"gezet bij het bekappen: dwz. aan de binnenzijkant iets lager dan aan de buitenzijkant. dat schijnt het probleemgebied te ontlasten. memphis heeft er als jong paard ook last van gehad, maar is er volledig overheen gegroeid.
    mijn paard heeft een mening.

  6. #6

    Re: fysiotherapeut gezocht

    Gezellig dat je ook komt!!

    Ik laat Ramar thuis, mede door zijn knieen.

    Ik heb hem inderdaad op advies van de kliniek binnendoor laten zetten door de smid. Toch wordt het probleem momenteel alleen maar erger.....ik vind hem zo sneu als hij zo loopt te strompelen....

    Hopelijk groeit hij er ook snel overheen.

    Dank je wel voor je meedenken en je positieve berichtje.

    Groetjes en tot maandag,

    Eef

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •