Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Playday Noordoostpolder 31 juli 2011, nu met foto's!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Playday Noordoostpolder 31 juli 2011, nu met foto's!

Op zondag 31 juli organiseer ik een playday bij mij thuis in Luttelgeest. Eveline Asjes zal komen om de deelnemers te helpen en ideeën aan te dragen.
    Er zijn paddocks beschikbaar voor de vreemde paarden.
    Natuurlijk kun je ook zonder eigen paard komen om te kijken, maar ook kun je evt een pony van ons lenen.
    Wij hebben er veel zin in! Wie nog meer?

*nieuw* Tanja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Leeftijd
    49

Re:Playday Noordoostpolder 31 juli 2011

Ik!
    dat word mijn eerste playday, ik heb er nu al zin in!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Leuk!
    Ik pb je later over tijden etc.

Actief Forumlid -Marijke-'s Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    27

Leuk! Er komt nog een fjordje! Ik kom ook en heb ook een fjord
    Mijn blog over onze ' journey to partnership' --> http://marijkeshorsejourney.blogspot.nl/

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Leuk Marijke, Ik heb Robin eigenlijk nog nooit gezien...
    Ook jij krijgt de info later nog per pb.

Ja k wil ook graag meedoen.
    Kan ik me bij deze opgeven?

Wendy
    <!-- w -->http://www.gwistables.nl<!-- w -->

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ja natuurlijk, leuk
    Binnenkort krijgen jullie een pb.

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Het is bijna zover!
    Ik heb er in ieder geval zin in, ben benieuwd, word mijn eerste playday en ik hoop dat er nog vele op gaan volgen!
    Foto en filmcamera mee en vooral een goed humeur mee, nieuwe mensen en paarden ontmoeten, wat wil een mens nog meer?
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ja, het duurt niet zo lang meer!
    We hebben nu 7 deelnemers. Er is plek voor nog een paar mensen, dus mocht je nog zin hebben, je bent van harte welkom!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Voor wie zondag nog tijd en zin heeft: langskomen mag altijd natuurlijk.
    We beginnen om 10.30 uur, tot ongeveer 15.30 uur. En het weer belooft prima te worden gelukkig.

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Zo, het zit erop, was super!

Heb even een verslagje geschreven, hoop dat het een beetje een idee geeft van mijn persoonlijke belevenis van deze dag.

31 juli NOP playday.

Vroeg mijn bed uit op zondag, dat viel even zwaar op mijn uitslaapdagje normaliter
    Rond kwart over acht was ik op "stal" en met z'n allen hadden we al het speelmatriaal binnen no time staan, toen nog
    even snel het zand van de paarden afgeveegd en bij Athena even wat vlechtjes gezet zodat ze een beetje toonbaar waren.
    Het weer was mooi, niet te heet en vooral niet nat, pfieuw dat was een opluchting na al die natte dagen!

Na even wachten kwam Eev en begonnen we alvast met spelen, ondertussen kwamen de andere deelnemers binnendruppelen en
    al snel was iedereen aan het spelen.
    Tot de middagpauze lekker gespeeld met beide paarden, tips en gedachtegangen/ideeen mee gekregen van Eev, waarbij de sleutel
    bij beide paarden (alhoewel op een andere manier op hun karakter gericht) was de aandacht bij me te houden en dat dan op een
    positieve/opbouwende manier. Bij Athena de aandacht goed vast houden en het beloningsmoment goed uitkiezen, wanneer ze haar aandacht
    bij mij heeft en niet terwijl ze bv naar buiten kijkt. Bij Bowen geoefend met heel klein zijn in mijn aanwijzingen, dat motiveerde
    hem heel erg aardig en motivatie is bij hem zo belangerijk, ik heb toch teveel de neiging te groot te worden, wat maakt dat ik nogsteeds
    veel meer deed dan hij, dat terwijl hij heel prima weet wat hij moet doen en het eigenlijk heel goed kan.

Dat bleek wel na de heerlijke lunch, Eev had wat speelmogelijkheden veranderd en het in een soort van "challenge" idee
    gegoten, niet in wedstrijdvorm, maar met verschillende opdrachten voor de verschillende levels bij elke speelmogelijkheid.
    We hadden zo 7 verschillende speelmogelijkheden met bij ieder 4 opdrachten, 1 voor elk level en 5 minuten om te kijken wat
    wilde lukken.
    Athena had ik uitgeleend, voor de eerste keer, oei, spannend, voor mij dan, Athena vond het wel leuk
    Met Bowen begonnen met het zeil, gewoon erop stilstaan was geen probleem, om hem heen lopen terwijl hij
    bleef staan was iets lastiger, hij wilde meedraaien, maar ook dat lukte.
    Toen nog hem laten draaien op het zeil door de leadrope om hem heen te leggen, alleen de level 4 vanaf de boomstam heb
    ik niet gedaan.

De 2de opdracht was een slalom, heen ging erg goed, bij het terug ging hij vaak in draf bij het draaien, lekker recht
    vooruit of zelfs van de slalom af (daar gingen de mooi getrokken lijnen in het zand ).
    Bezig geweest met rustig draaien en in stap de slalom door tot de tijd op was.

Toen naar de 3de opdracht, 2 fietsbanden op de grond met daartussen een ton om op te zitten. Ik ben natuurlijk gelijk gaan
    zitten (liever lui dan moe vind ik wel een mooi motto ).
    De opdracht was 1 voorbeen in de fietsband, 2 benen in de fietsband, 1 achterbeen in de fietsband, 2 achterbenen erin.
    Dat vond Bowen wel wat, hij dacht gelijk ze wil vast iets met mijn voeten en die band, hij houdt van dingen met zijn
    voeten doen.
    Alle opdrachten gingen dan ook prima, alhoewel ik niet specifiek om een bepaalde voet heb gevraagd, de voet die ging was mij
    prima zo

De 4de opdracht was een yo-yo, eerst door een grotere opening van tonnen, daarna door een smallere opening.
    Door gebrek aan een langere leadrope op dat moment de laatste opdracht niet gedaan, maar weer lekker vanaf de luie ton
    de opdrachten gedaan zonder probleem.

Door naar de 5de opdracht, een squeese opdracht, 2 hoelhoeps op verschillende afstanden om in te staan voor ons mensen, een
    soort van gangetje van balken en boomstammetjes en een laag sprongetje (nou ja, overheen stap ding volgens Bowen).
    Bowen door het gangetje gestuurd vanuit de hoelahoep die het meest dichtbij was, dat ging probleemloos, hetzelfde vanuit de
    andere hoelahoep.
    Daarna over het sprongetje en terug door het gangetje, ook dat ging vlekkeloos dus ik besloot gewoon de level 4, over de sprong
    en dan achteruit weer terug eroverheen maar gewoon te proberen, geen idee of het zou lukken.
    Maar tot mijn en zelfs Bowens grote trots ging ook dat goed, eerst maar eens met alleen de achterbenen, maar daarna ook helemaal.

Bij de 5de opdracht moesten we een circling game doen, level 1 twee rondjes netjes in gang blijven en terugkomen.
    Level 2 twee rondjes, maar dan presies tussen 2 balken terugkomen, level 3 een overgang maken tussen 2 balken van stap naar draf
    en andersom, daarop moesten we even oefenen, Level 4 was tussen de balken waar we ook de overgang deden stoppen en achteruit,
    wat Bowen heel keurig deed!
    Ik bleef netjes klein in mijn vragen, mezelf er steeds aan herrinerd en op een bepaald moment gaf hij zelfs zomaar een
    galopsprongetje, helemaal gratis en voor niets

De 6de opdracht was lastig, we hebben een verhoging, een soort bak van boomstammen gevuld met zand.
    De bedoeling was dat hij zijn voorvoeten op de boomstam zou zetten, maar waar hij best 1 voet op de boomstam wilde zetten
    of over de boomstam heen in het zand wilde gaan staan wilde hij niet echt op de boomstam zelf.
    Helemaal op de verhoging was geen probleem(het staat in zijn leefruimte, dat doet hij wel vaker op een dag), alleen de voorbenen
    er weer af ook niet (kijk eens wat ik kan, krijg ik nu wat lekkers ).
    Maar achteruit er echt op vond hij een brug tever, hij ging heel knap er wel helemaal tegenaan met zijn achterbenen, dat is
    voor hem best heel wat, hij deed heel erg zijn best, maar er echt op zat er niet in. Er achteruit op en ook weer aan de
    andere kant achteruit eraf hebben we niet gedaan.

De laatste opdracht was een porcupine slalom, achteruit via het halster tot de 2de paal was geen probleem, achteruit naar de 2de
    paal en dan de achterhand draaien om achteruit de slalom uit te gaan was ook geen probleem.
    Maar achteruit door de slalom was lastiger, met wat heen en weer steken en achterhand draaien tussendoor is het toch gelukt,
    maar het was duidelijk voor verbetering vatbaar, het ging niet alleen via het halster en niet heel smooth.

Bowen deed heel erg zijn best en heeft wat prachtige dingen laten zien waarvan ik nog niet wist dat we het konden.
    Hij was ook heel gemotiveerd in dit 2de deel van de dag, tnx voor de tips Eev.

Al met al was het een superdag, alles was goed voor elkaar, we zijn goed verzorgt, Marion, top geregeld!
    Ik vond het een hele leuke eerste playday en hoop dat er nog veel zullen volgen!

Gandhi

Leuk verslag van een volle dag! Zijn er ook foto's gemaakt?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Ja, wel veel volgens mij, maar ik heb zelf geen foto's gemaakt.
    Denk wel dat ze later volgen de foto's...
    Gandhi

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Re:Playday Noordoostpolder 31 juli 2011, nu met foto's!

Leuk, zo'n verslag Corrie!
    Voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n dag organiseerde, dus spannend. Wel lekker thuis, had ik gelijk een aantal deelnemers want 2 van mijn dochters deden ook mee, en Corrie natuurlijk. Verder kwam Marijke met haar Fjord Robin die verderop woont, Tanja was er helaas zonder eigen paardje, maar kon gelukkig hier 2 pony's lenen. En Wendy bleek erg dichtbij te wonen en was hier met Thirza (als ik het goed onthouden heb ) en Finally.
    Eveline was er om te helpen en uit te leggen waar nodig.

Ik vond het erg leuk om te doen, en om al die bedrijvigheid op het terrein te zien.
    Mn met Sola heb ik een boel geleerd, omdat zij toch een heel ander karakter heeft dan mijn andere pony's. Maar ook met Morris bleek weer dat ik zelf veel te veel doe; hij kan het best allemaal, ik kan veel kleiner bewegen. Terwijl ik met Sola, waar ik steeds zo voorzichtig mee was, groter mag bewegen om haar wat te desensibiliseren.
    Leuk ook om dochters Dian en Inge bezig te zien, ik denk dat vooral Inge een hoop geleerd heeft met Svetla.

Nu de foto's dan, met dank aan mijn oudste dochter Kyra:

Finally meets Robin. Robin vindt haar niet zo bijzonder....

Robin vond het in het begin erg spannend al die vreemde paarden om hem heen

Skylar mocht er ook een tijdje bij lopen

Lieve Sterre

Robin en de bal

Corrie en Athena door de poolnoodles

Blij kind

Actiefoto Wendy en Finally

Sterre ook in actie

Ja, gelukt!

Na de lunch de challenges

Nu Thirza met Athena

Dian met Belle

En Tanja met Morris

Geweldige foto

Mooi!

Lieve Sola

Bowen tussen de tonnen

Alert hoofd

En voor Inge: Bandu, broertje van Lola

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Re:Playday Noordoostpolder 31 juli 2011, nu met foto's!

Leuk zeg, veel obstakels enzo, echt gaaf!
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten