Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 45 van de 45

Topic: Change of directiont (afspl uit marits dagboek)

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Re:Change of directiont (afspl uit marits dagboek)

dus mijn timing is niet goed in het filmpje?

EDIT:
    Filmpje toegevoegd.

op ong 50 sec. de COD in galop(met flying leadchange )
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forumlid Eleni's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    35

Misschien is het wachten totdat je paard voorbij je schouder is, wel een soort van set it up for success? Want wanneer je een draw vraagt als je paard voor je is, moet hij een soort van sneller reageren, dan wanneer je eerst zelf een halve slag moet draaien en dan naar achteren loopt? In mijn beleving creëert het wachten tot je paard je schouder passeert een soort extra zuigkracht (weet even geen beter woord), waardoor het makkelijker is om naar binnen te komen? Ik denk dat het daarom vooral in het begin handig is om deze techniek te volgen?

En oja, Marit, volgens mij ken jij het verschil tussen een hele en halve disengagement wel

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Tja, ik zie écht geen probleem in Marits filmpje
    Het kan inderdaad zijn dat het vanaf je rechterschouder makkelijker gaat... Ik ga dat vanmiddag eens uitproberen. Om eerlijk te zijn is COD al zo'n bekende oefeningen dat ik totaal niet meer denk aan wat, waar, hoe en wanneer...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Wauw, mooi filmpje Marit! Slack in de lijn, LB-galopje, prachtig!

Over het moment van vragen: de connectie met je paard is belangrijker dan het technische moment.

Zoals meerderen noemen (waaronder Eleni): Als je het vraagt ná passeren van je 'voorste schouder' (dus wanneer je paard weer uit je beeld loopt) kun je een kwartslag meedraaien, wat je ook doet bij een versnelling. Dit trekt de aandacht van je paard en versnelt hem, waardoor je idd makkelijker die COD kunt maken.
    Maar: je wil pas achteruit lopen als je de aandacht echt hebt, zodat het niet een 'ik sleur je mee naar binnen' beweging wordt.

Als je goede connectie hebt, kun je het op een willekeurig moment vragen (zolang je oplet dat je niet eerst tegen de beweging van je paard indraait, want dat werkt vertragend, of iig, je zou willen dat hij hierop afremt)

Over het disengagen: in de oude Level 2 (die uit 2000) werd de COD nog aangeleerd met een disengagement! (boekje 3) En dan al wel wanneer hij je voorste schouder voorbij is. Het is dus niet vreemd dat hier discussie over is, want ook bij Parelli werd het vroeger anders gedaan

Ik heb het ook jaren met disengage gedaan, tot ik bij MCL leerde dat ik alleen recht achteruit moest lopen (maar daarbij wél eerst mentale connectie moest hebben). Was dát ff vreemd, hihi.

Nogmaals complimenten voor Marit, je schreef dat je pas wilde rijden als je L1 doorlopen had, maar zo te zien ben je met grondwerk al véél verder!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door irene
    Handig zon computer die zelf woorden maakt dode gage moet dus zijn game. Over. Hopelijk doet ie t nu wel ....

Maar wel duidelijke uitleg! En met de aanvulling van Evi ook duidelijk waar de verwarring door ontstaat.

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Nou, ik weet waar ik m'n volgende les aan wil werken. Hele en halve desengagements
    Ik denk dat ik wat praktijkervaring nodig heb. Bij yoyo kan ik wel drijven maar verder moet ik het denk doen om te gaan begrijpen hoe je het verschil voor je paard maakt.

Bedankt voor alle duidelijke uitleg!

@Marit, ik ben wel een beetje jaloers op je hoor!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Marit, ik heb je filmpje even bekeken. Jouw cod begint idd bij de andere schouder. Probeer het maar eens te doen zoals in mijn mail hierboven. Ben benieuwd!
    Overigens is jouw paard behoorlijk onrustig nog online, maar jijzelf hebt ook nog geen neutral gevonden. Begin rustig in stap of draf en wacht tot je paard ontspant dan game over. Bouw van daaruit op en pas bij ontspanning een cod vragen. Je krijgt dan meer kwaliteit in jullie spel samen. Een cod kan veel adrenaline opwekken waardoor jouw paard zich emotioneel op kan blazen. Take THE time it takes!
    Bij RBE kan het best lang duren voor de ontspanning komt. Maar als je pas bij kwaliteit beloont krijg je de volgende keer sneller je resultaat! Immers we spelen vandaag met ons paard voor morgen!

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Evi, allereerst bedankt voor je onwijs gave complimenten mijn doel was inderdaad eerst level 1 en later dacht ik ook level 2. Nu ben ik inmiddels wel begonnen met op haar stappen en friendly met zadel en daar reageerd ze goed op! Kan m al op gooien
    Bedankt voor je uitleg zo is het wat duidelijker!

Leoni, bedankt maar je hoeft toch niet jaloers te zijn ? Jij bent al zo goed bezig met easy, hij is al veel minder introvert en dat is al heel knap

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Thanx Marit! Af en toe is het wat jaloersmakend als je zelf een introvert hebt en anderen energieke dingen ziet doen met een extrovert paard Dat lijkt zoveel sneller te gaan op de een of andere manier. Lekker offtopic.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ow ja, dat is erg herkenbaar Leonie, Evi en ik hebben het daar vaak over. ondanks dat Evi met sjefke veel verder is dan ik, ziet het er bij Shanna altijd indrukwekkender uit. Toch zegt dat NIETS, maar dan ook NIETS van je niveau hoor, leonie.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Irene, in mijn dagboek heb ik de reden genoemd waarom het niet zo rustig ging! Ik ben mij hiervan bewust.
    Normaal heb ik wel een neutraal want we kunnen ook zittend circlen (ook galop)
    ik heb dit filmpje laten zien omdat ik wel heel trots was op de leadchange en dat ze niet heel erg RB-E is geworden, een maand geleden kon ze niet een rustig drafje zonder een RB-E actie.
    Maar ik zal er op letten!
    Wel jammer dat ik geen filmpje heb hoe de circling eerst was, want hier ben ik al zooo blij mee!

Leonie, ik snap het, maar voor ons is de ontspanning veel moeilijker te vinden zo is er altijd wat

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Duidelijke uitleg, danku

verder offtopic @ leonie volgens mij is het andersom ook wel eens zo.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Irene, je hebt mij erg aan denken gezet, ik krijg hier nu best tegenstrijdige berichten.
    De 1 vind het al heel goed en eigenlijk zeg jij dat het niet goed is.
    Heb je ook de anderee filmpjes bekeken in mijn dagboek? En het verhaal hier om heen? Je zegt dat ik geen neutraal heb, maar je hebt het dan over dit filmpje toch?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Hoi Marit,

Ik zeg niet dat het niet goed is hoor. Ik heb je alleen wat aandachtspunten om op te letten willen geven. In het betreffende filmpje liet je geen neutraal zien. Het wel belangrijk om die te vinden in jezelf aangezien je daarmee je paard kan helpen te begrijpen wanneer je wat wilt vragen en wanneer hij de relaxatie zelf op de cirkel mag vinden. Immers uiteindelijk is de circling game een friendly game verder weg waarbij we het paard aanmoedigen om zijn rust in zijn verantwoordelijkheden zelf te vinden. Een goede neutraal is daarbij belangrijk.
    Vanuit neutraal energy up is let op paard er gaat iets veranderen!

Ik heb je andere filmpjes in je dagboek niet bekeken ik geef alleen mijn ideeën bij het filmpje wat je hier hebt geplaatst.

Ik begrijp dat je eigenlijk pas bezig bent met level 1/2. Dus wees niet te kritisch op jezelf, neem de tipsI die je krijgt aan denk er over en probeer het uit. never enting selfimprovement!

Heel veel speelplezier!

Irene

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Bedankt voor je toelichting!

Ik zal er op letten!
    Klopt ik heb Wonder pas sinds december en in februari ben ik echt begonnen met parelli waarvan de laatste weken heel fanatiek daarom was ik al heeel trots dat Wonder rustig is. Sowieso ben ik het met je eens dat het niet perfect is want vorige week was ze veel relaxter omdat ik dat toen ook was

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten