Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 45

Topic: Change of directiont (afspl uit marits dagboek)

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Change of directiont (afspl uit marits dagboek)

Leuke filmpjes! Stoer dat je dat doet in het grote weiland aan de 22ft. Mag ik je een paar tips geven? Je draw is mooi, ik zou alleen je timing veranderen. In feite kijk je bij de draw namelijk de achterhand weg. Dus wanneer zij rechtsom gaat, draw je haar wanneer haar achterhand je rechterschouder gaat passeren. Snap je wat ik bedoel?

Verder ben je bezig met travelling cirkels in galop en dat gaat al best goed. Maar persoonlijk zou ik eerst opzoek naar een beetje ontspanning op de cirkel. Ze heeft erg veel go en zoals met dat balkje, je wil liever niet meegesleurd worden over de wei. Je hebt nu haar feet om de cirkel, maar niet echt haar mind.

Maar ik zeg, goed bezig!!
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:Wonder en Marit volg ons vanaf het begin!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nikkepik
    Je draw is mooi, ik zou alleen je timing veranderen. In feite kijk je bij de draw namelijk de achterhand weg. Dus wanneer zij rechtsom gaat, draw je haar wanneer haar achterhand je rechterschouder gaat passeren. Snap je wat ik bedoel?
    Hm, niet mee eens volgens mij.
    Met draw wil je GEEN disengagement, maar een mooie bocht naar binnen om de gang te kunnen behouden. Ik vind eigenlijk dat marit dat hier uitstekend doet!
    grote hulpen? Waar, waar, waar? Echt, ik vind je gewoon heel netjes communiceren met Wonder

Heeft ze vaak zoveel spanning op de cirkel, of lag dit aan jou en de camera?
    Als het een structureel probleem is, zou ik het tempo tot draf houden en daar gaan wachten op ontspanning en flexion. Geef je paard daar gerust een uur de tijd voor hoor , RB-exjes hebben dat soms nodig om into the pattern te komen.
    Schrok ze van het balkje, of vind ze balkjes en hindernissen vaker eng?
    Ook hierbij kun je heel goed een patroon maken door een cirkel te doen met 1 of 2 balken erbij en net zolang door te gaan tot Wonder zegt: pfff, heb je wéér zo'n balk... zucht, gaap...

Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

@ Sandra, ik heb het ook niet over een disengage en geen soepele bocht etc. Maar meer het moment van het vragen. Althans, zo heb ik het geleerd. Dat je de draw vraagt wanneer de achterhand jouw schouder passeert. Maar het moment maakt dus niet uit?

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik moet even goed nadenken hoor
    Voor mij voelt het logischer om een change of direction te vragen op het moment dat je paard (rechtsom) je linkerschouder passeert. Gewoon om het simpele feit dat je voor een COD achteruit moet lopen en je dan gewoon recht achteruit kan lopen omdat je paard op weg is naar "recht voor je".
    Gaat je paard je rechterschouder voorbij, dan zul je dus zelf een halve slag moeten draaien om achteruit te kunnen lopen voor een COD, toch?

Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Het klinkt wel heel logisch hoe je dat zegt. Maar dan zou je dat logischerwijs dus ook doen bij een gewone draw na een circling game, zonder COD toch? Dan heb ik het verkeerd geleerd/begrepen.
    Sorry Marit, ik heb niets gezegd

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Uiteraard, draw is draw. Of er nou een COD op volgt of niet.
    Het is zelfs zo dat het erg goed is om van de 5 keer draw, maar 1 keer COD te doen.
    Let er wel op dat een draw, niet een standaard einde van de circlinggame is. De draw bij de circling is vooral om je paard te leren recht naar je toe te komen, zijn rust bij jou te vinden en om te werken aan een vloeiendere COD. Normaal gesproken vraag je een disengagement als einde van de circlinggame, omdat je hiermee je paard te stilstand vraagt.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Uiteraard, draw is draw. Of er nou een COD op volgt of niet.
    Het is zelfs zo dat het erg goed is om van de 5 keer draw, maar 1 keer COD te doen.
    Let er wel op dat een draw, niet een standaard einde van de circlinggame is. De draw bij de circling is vooral om je paard te leren recht naar je toe te komen, zijn rust bij jou te vinden en om te werken aan een vloeiendere COD. Normaal gesproken vraag je een disengagement als einde van de circlinggame, omdat je hiermee je paard te stilstand vraagt.
    Wij doen dit ook inderdaad.
    en de laatste keer in galop was zo gaaf, toen sprong ze ineens de voorhand over en stond ze stil
    zeg maar een kwart pirouette.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Voor mij voelt het logischer om een change of direction te vragen op het moment dat je paard (rechtsom) je linkerschouder passeert. Gewoon om het simpele feit dat je voor een COD achteruit moet lopen en je dan gewoon recht achteruit kan lopen omdat je paard op weg is naar "recht voor je".
    Gaat je paard je rechterschouder voorbij, dan zul je dus zelf een halve slag moeten draaien om achteruit te kunnen lopen voor een COD, toch?
    Nu ben ik weer in de war. Ik deed een COD ongeveer zo, maar toen heeft Humphrey mij 'gecorrigeerd'. Als het paard rechtsom voor langs loopt dan wissel je niet met stick en leadrope (dus leadrope blijft links en stick rechts) maar je laat je armen kruisen, als het paard bij de rechterschouder komt dan drijf je de achterhand iets weg, vraagt het hoofd naar je toe en dan kun je de schouder weer wegdrijven. Ik mocht maar 2 stappen naar achter doen, maar het liefst geen.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
    Nu ben ik weer in de war. Ik deed een COD ongeveer zo, maar toen heeft Humphrey mij 'gecorrigeerd'. Als het paard rechtsom voor langs loopt dan wissel je niet met stick en leadrope (dus leadrope blijft links en stick rechts) maar je laat je armen kruisen, als het paard bij de rechterschouder komt dan drijf je de achterhand iets weg, vraagt het hoofd naar je toe en dan kun je de schouder weer wegdrijven. Ik mocht maar 2 stappen naar achter doen, maar het liefst geen.
    nu snap ik het niet meer. als je paar rechtsom loopt, heb je de leadrope toch in je rechterhand? en hoe kruizen?

uhm misschien kan een iemand dit even splitsen naar een apart topic?

Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

Hoi Annelies, ik snap het. Ik kan me eigenlijk niet voor stellen dat het echt iets uitmaakt. Alleen dat je dan zelf niet achteruit loopt, dus dat je eigenlijk niet drawt, maar drijft. Dus niet "lokken" en weer wegsturen. In die zin dus wel een verschil. Grappig om even over na te denken.

Oh ja, sorry, Marit. Maar nee, dat kan ik ook niet...

Maar ik denk dat je hem dan dus expres juist in je linkerhand houdt, OMDAT je een cod gaat doen en dan daarna niet meer hoeft te wisselen.
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Cora
    Hoi Annelies, ik snap het. Ik kan me eigenlijk niet voor stellen dat het echt iets uitmaakt. Alleen dat je dan zelf niet achteruit loopt, dus dat je eigenlijk niet drawt, maar drijft. Dus niet "lokken" en weer wegsturen. In die zin dus wel een verschil. Grappig om even over na te denken.

Oh ja, sorry, Marit. Maar nee, dat kan ik ook niet...

Maar ik denk dat je hem dan dus expres juist in je linkerhand houdt, OMDAT je een cod gaat doen en dan daarna niet meer hoeft te wisselen.
    Dan moet je een soort 'trekken' aan de LR ?
    mm ik begrijp het niet echt eigenlijk

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

Ik had gedacht: rope links, stick rechts, als paard rechts is ( op rechterhand) , rechterhand onder linker door, buig naar voren, kijk de achterhand wat weg en leid dan met je linkerhand zijn voorhand naar de linkerkant, en drijf dan evt met je rechterhand en stick de schouder weer van je weg. Zoiets, denk ik. Snap?

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

oke dat snap ik.

Maar eigenlijk disengage je dan! en ik zie dat dus ook als: Kom maar bij me, en nu weer weg?!

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

Ja, misschien met dat verschil dat hij/zij dan niet zo "face to face" naar je toe komt terwijl jij achteruit loopt? Ik snap de achterliggende gedachte ook niet,hoor!
    Misschien is die er ook wel niet!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

je disengaged niet, je kijkt een heel ieniemienie beetje naar de achterhand (bij disengage doe je dat veel meer) en de verder drijf je met je stick de achterhand een stukkie weg en dan stuur je de voorhand weer de goede kant op. Humphrey heeft mij vast de achterliggende gedachte wel uitgelegd (hij heeft zelfs simulaties met mij als paard gedaan), maar ik heb altijd wat herhaling nodig voordat het blijft hangen Het gaat bij mij in ieder geval veel lichter en vloeiender dan achteruit lopen en ik gebruik het ook bij de figure 8.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten