Ik hoop dat dit topic hier goed staat. Ik kon niet echt vinden waar het bij hoort. Mocht dit niet de juiste plaats zijn dan hoor ik het graag.
Ik ben opzoek naar ervaringen met internationaal paardenvervoer door professionele bedrijven. Wie heeft dit wel eens laten doen en wil dat hier (of via pb) delen? Ik ben specifiek opzoek naar een bedrijf dat mijn paard in een vrachtwagen samen met andere paarden wil vervoeren naar Duitsland. Het lijkt me namelijk prettiger voor mijn paard om samen met andere paarden vervoerd te worden en dat kan ik hem zelf niet bieden. Bovendien gaat het om een vrij lange reis (van Nederland naar Zuid Duitsland) dus dan is een vrachtwagen wel zo comfortabel.
Dit zijn dus een aantal dingen die voor mij belangrijk zijn. Verder vind ik het natuurlijk belangrijk dat de mensen prettig met de paarden omgaan, dat de paarden voldoende eten en drinken krijgen en niet te lang hoeven te wachten. En tenslotte vind ik het belangrijk dat het bedrijf zich aan afspraken houdt, zodat ik echt op een bepaalde datum kan rekenen (aangezien ik daarnaast nog een hele verhuizing moet regelen). De prijs is voor mij van minder belang (dit wordt vergoed), zo lang het maar in verhouding staat tot de service die ze verlenen.
Ik kreeg van Roos het bedrijf www.paardentransporten.eu door. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit bedrijf?
Verder hebben jullie misschien nog tips waar ik op moet letten of hoe ik dingen het beste kan regelen en afspreken. Die hoor ik ook heel graag! Ik vind het onwijs spannend, dus alle tips zijn welkom.![]()
Bladwijzers