Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Ervaringen gezocht met (professioneel) internationaal paardenvervoer

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ervaringen gezocht met (professioneel) internationaal paardenvervoer

Ik hoop dat dit topic hier goed staat. Ik kon niet echt vinden waar het bij hoort. Mocht dit niet de juiste plaats zijn dan hoor ik het graag.

Ik ben opzoek naar ervaringen met internationaal paardenvervoer door professionele bedrijven. Wie heeft dit wel eens laten doen en wil dat hier (of via pb) delen? Ik ben specifiek opzoek naar een bedrijf dat mijn paard in een vrachtwagen samen met andere paarden wil vervoeren naar Duitsland. Het lijkt me namelijk prettiger voor mijn paard om samen met andere paarden vervoerd te worden en dat kan ik hem zelf niet bieden. Bovendien gaat het om een vrij lange reis (van Nederland naar Zuid Duitsland) dus dan is een vrachtwagen wel zo comfortabel.

Dit zijn dus een aantal dingen die voor mij belangrijk zijn. Verder vind ik het natuurlijk belangrijk dat de mensen prettig met de paarden omgaan, dat de paarden voldoende eten en drinken krijgen en niet te lang hoeven te wachten. En tenslotte vind ik het belangrijk dat het bedrijf zich aan afspraken houdt, zodat ik echt op een bepaalde datum kan rekenen (aangezien ik daarnaast nog een hele verhuizing moet regelen ). De prijs is voor mij van minder belang (dit wordt vergoed), zo lang het maar in verhouding staat tot de service die ze verlenen.

Ik kreeg van Roos het bedrijf www.paardentransporten.eu door. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit bedrijf?

Verder hebben jullie misschien nog tips waar ik op moet letten of hoe ik dingen het beste kan regelen en afspreken. Die hoor ik ook heel graag! Ik vind het onwijs spannend, dus alle tips zijn welkom.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re:Ervaringen gezocht met (professioneel) internationaal paardenvervoer

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela

Ik kreeg van Roos het bedrijf www.paardentransporten.eu door. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit bedrijf?
    Ik was erbij toen (iemand van) deze meneer Twister kwam halen voor de reis naar Frankrijk. Ik zou mijn paarden zo aan hem toevertrouwen, fijne man!
    Started!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Ik heb mijn paarden naar Denemarken moeten vervoeren, voor ons was de prijs helaas wel van belang, want het werd niet vergoed. Professioneel transport was erg duur, vrachtwagentje huren lukte niet, uiteindelijk hebben wij iemand gevonden die vanuit DK naar Belgie reed, wekelijks of maandelijks, en die dan leeg terug reed, en hij kon ons dan wel meenemen.
    Het is fijn dat jij alles wat je wilt goed doorgeeft en duidelijke afspraken maakt. Bij ons was mijn eis dat ik ze zelf wilde laden en dat ze niet uitgeladen zouden worden. Bij aankomst hier thuis, bleek dat ze ze wel hadden uitgeladen. Was ik niet blij mee... wilde ook niet weten hoe dat dan gegaan was, want ik geloof niet dat ze er makkelijk weer in gingen....

Misschien is het een idee dat een van jullie zelf meereist, zodat je zelf oog erop kunt houden.
    Verder wordt aanbevolen dat je paard gekeurd wordt door de Keuringsdienst van waren. Dit hebben wij dus gedaan, maar het stelt echt helemaal niets voor. Niemand heeft er ooit naar gevraagd, dus ik zou het niet weer doen.

Succes, en ik denk, dat als je voor zo'n professioneel bedrijf gaat, het allemaal best in orde komt!

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Dank voor het delen Dunya. Ik zou het inderdaad ook niet fijn vinden als ze onderweg zo maar de paarden uitladen en weer inladen (en dan waarschijnlijk niet op een fijne manier...).

Voor ons is het heel fijn dat de kosten vergoed worden, dan kan ik zoeken naar een bedrijf dat het zo goed mogelijk doet.

Bea, ging jij Twister inladen of deed die meneer dat? En stonden er dan al andere paarden in de vrachtwagen of gingen ze eerst naar een soort verzamelpunt?

Ik heb heel erg goede ervaringen met het transportbedrijf Potijk! Ze hebben geen website, wel is het telefoonnummer te vinden op internet. Aardige mensen, denken met je mee, hadden zelfs een extra paard geregeld zodat die van mij niet alleen zou zijn. Houden zich aan afspraken, altijd goed bereikbaar, een fijne vrachtwagen, ze rijden vaak dus je hoeft niet een maand te wachten tot je paard op transport kan enz. Het is me echt onwijs goed bevallen!
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Bea, ging jij Twister inladen of deed die meneer dat? En stonden er dan al andere paarden in de vrachtwagen of gingen ze eerst naar een soort verzamelpunt?
    Ik speelde alleen ramptourist.
    De meneer wilde geloof ik (liever) niet zelf inladen, maar stiekem hielp hij wel een beetje mee. Ik weet zo niet meer of Twister de eerste was of dat er al paarden in stonden.
    Roos kan je dat ongetwijfeld vertellen.
    Started!

Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    59

Potijk heb ik ook goede ervaringen mee. De paarden van Neo's fokker stonden in Hongarije en moesten met spoed terug. Zij hebben de paarden in Hongarije ingeladen in de vrachtwagen en de grote hengst daarachter in de trailer. In duitsland hebben ze een tussenstop gemaakt en daar is die man bij het 1 jarige hengstje naast de stal gaan slapen omdat hij dat zo'n zielig poepie vond en hij een oogje in het zeil wilde houden.

Ze kwamen om 23.00 uur bij de thuisstal aan en daar heeft ie zich toen snel gedouched en gevraagd of ie nog even bij dat hengstje mocht blijven. Ik heb geholpen met uitladen, net als hij en hij was echt mega relaxed en zacht.
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2010
    Leeftijd
    47

Paardenvervoer door mensen met een NH gedachte zou wat zijn
    Maar de ervaringen van bovengnoemde bedrijven zijn goed geloof ik !
    Toch zou ik kijken of het mogelijk is dat je zelf meereist , ik weet niet of ik mijn paarden met
    een vreemde mee zou durven geven ( ben ook een zeurpiet wat dat betreft
    Zinti , Finesse & Annelie "mijn meiden "
    Star & Max " onze jongens "

Zinti , mijn kanjer je bent een Topper

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik heb ervaring met BSS ook en met Gelissen. Als ik moet kiezen voor die twee dan raad ik je BSS toch wel aan. Daarnaast nog met een Duits bedrijf, daarvan moet ik de naam opzoeken.

Het viel me bij allemaal iets tegen omdat de data zoveel verzet werden. Als je daar goed tegen kan, is er niks aan de hand. De meneer van BSS die mijn paard vervoerden was er super super lief voor von ik. Dat was echt erg fijn. Het enige nadeel vond ik dat hij er dus wel alleen op stond nog maar bij het uitladen, terwijl het een broekie was van 2 jaar.

Gelissen vond ik dus niet zo wat. Het is duurder, al is dat dan bijzaak. Aliso kwam met hen. Hij zou eerst op donderdag aankomen, toen vrijdag. Vervolgens besloten ze vrijdag dat het al e laat was, moest hij mee naar Limburg om pas maandag mijn kant op te komen na een weekend in de stal. De maandag hadden ze hem op route door heel Nederland gedaan om hem maandagavond middernacht te brengen. Nee daar was ik niet zo een fan van.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Potdijk klinkt in ieder geval als een goede optie.

Ik moet zeggen dat BSS er heel erg professioneel uitziet op de website. Dat spreekt me wel aan. Margot, ging jouw paardje mee met een verzameltransport van hun? En stond hij op het eind alleen omdat hij de laatste was? Ik denk dat bij mij het risico dat Ab het laatste paard is heel klein is, omdat wij naar Zuid Duitsland moeten en de transporten meestal doorgaan naar Zwitserland en Italie. Dus dat lijkt me wel een prettig idee.

Margot, toen je paard opgehaald werd door BSS stonden er toen al andere paarden op de wagen? En gingen ze meteen op reis of moesten ze nog ergens verzamelen?

Ondertussen heb ik van iemand anders een soort gelijk verhaal gehoord over Gelissen (maar dan de andere kant op, van Nederland naar buitenland). Blijkbaar is dat geen uitzondering daar... Dus Gelissen wordt het in ieder geval niet.

Zijn jullie met jullie paard meegereisd? Ik denk dat ik het mezelf daarmee wel heel lastig zou maken, aangezien we ondertussen ook nog onze eigen spullen moeten verhuizen en een hele emigratie moeten regelen.. Daarom zou het prettig zijn als ik de verhuizing van Ab over kan laten aan een professional. Maar goed, als het beter is om zelf mee te reizen dan doe ik dat natuurlijk hoor.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik ben niet mee gegaan met het transport. Het was bij de aanschaf en dan heb je toch ook nog niet echt een band. Als het kan zou ik het mischien doen, maar anderzijds heb ik wel vertrouwen in de bedrijven. Zeker de chauffeur van BSS was echt lief voor Jaleo! Hij is wel uitgeladen geweest tussendoor en een week onderweg geweest. Dat is en minpunt. Anderszijds was dat te verklaren met de hevige sneeuwval die periode.

Jaleo was de laatste op route, dus dat scheelt.

Voor mij ook nooit meer Gelissen. Nee, BSS is op zich heel goed te doen.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Wendela op Parelli Connect las ik een verhaal van een Nederlandse die nogal wat problemen had met de vervoerder (ook veel data wisselen)
    Misschien haar eens contacten?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ik las het ook net Dat is niet fijn! Ik ga even aan haar vragen welk bedrijf dat is...

Ook hier ervaring met Gelissen: vervoer an sich was prima, mensen waren fijn met de paarden, maar afspraken maken was rampzalig.
    Vanuit Frankrijk werden ze, (2 dagen later dan afgesproken, ook hier) ondanks mijn mail met hun STALADRES in hoofdletters, bijna in ons woonwijkje afgeleverd...

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ik heb uiteindelijk gekozen voor BSS International. Ze bieden allemaal ongeveer hetzelfde aan, maar bij deze mensen had ik het beste gevoel aan de telefoon. Ik zal jullie nog wel laten horen hoe het allemaal verloopt.

Nu in ieder geval bezig met alle papieren verzamelen voor de vwa-keuring voor vertrek.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten