Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: paard wil mij constant 'facen' :S

paard wil mij constant 'facen' :S

Nou, de titel zegt het al, als ik een beetje aan het oefenen ben wil rowygo mij heel de tijd facen. Als ik hem ook maar een beetje laat wijken voor druk, draait hij zo dat hij me weer faced. dat is best wel lastig.. wat kan ik hieraan doen?

alvast bedankt

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: paard wil mij constant 'facen' :S

Bedoel je dat hij recht tegenover je gaat staan?

Kun je met gewoon aaien wel naast hem komen te staan? Of blijft hij wegdraaien?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

hij blijft zo draaien dat hij me faced.. ja dat bedoel ik, dat hij dus recht voor me staat. In principe kan ik ook wel om hem heenlopen en hem overal aaien, enzo, maar zodra ik m laat "wijken" voor druk, draait hij zich weer naar mij toe..

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, als jij hem wil laten wijken voor druk, en hij draait naar je toe, dan komt hij toch tegen de druk in? Dan kun je toch je fases opvoeren tot hij wel wijkt?

Beschrijf eens precies wat er gebeurt als je de voorhand of achterhand wil laten wijken, dan wordt het misschien wat duidelijker.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

dus na het "wijken voor druk" stop je en blijf jij staan en je paard draait?? Als dat zo is vergeet je te aaien op de plaats waar je druk hebt gegeven tot je paard stilstaat!
    Als hij stilstaat draait hij namelijk niet (ehhh logisch) Ik begrijp dus dat dit het geval is klopt dat??
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ah, zo had ik het nog niet geinterpreteerd.
    Zie hier een paard voor me waarbij je de voorhand wil wijken en dat hij zich dan zo draait dat hij met zn neus weer recht voor je staat.

Wel superhandig voor circling en yoyo, zo'n 'facend' paard

misschien kan ik er vandaag een filmpje van maken maar het gaat dus zo.

Ik sta bij de schouder, en wil hem laten wijken, gewoon opzij zeg maar. Maar als ik druk geef ( fysiek ) dan wijkt hij wel maar als ik dan stop en hem aai draait hij zich om zodat hij met zijn hoofd naar me toe recht voor me staat. Snappen jullie? en k weet niet hoe k m dan kan laten stoppen met draaien.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik zou me er niet te druk om maken, gewoon steeds opnieuw je oefening herhalen en misschien wat meelopen tijdens het friendlyen tot hij wel stil staat.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Hi! Ik ben met een paard bezig dat ook dat probleem heeft, voornamelijk omdat het allemaal nieuw voor haar is en ze nog vrij onzeker is (met haar hoofd naar me toe weet ze zeker dat ik niets engs doe!) Ik friendly heel erg veel, vooral veel aaien voor- en nadat je druk geeft, benadrukken dat als jij na de druk aait, hij stil blijft staan! En vooral..blijven herhalen ;o)

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Dat doet Pjelk nou ook vaak! Als ik bijvoorbeeld zijn voorhand wegstuur met de porcupine game dan doet hij netjes 1 of 2 twee stapjes met zijn voorbenen maar zodra ik stop komt zijn hoofd weer naar mij toe..
    Het zelfde gebeurt bij de sideways. Hij gaat dan netjes op zij maar zodra ik stop staat ie weer recht voor me..

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik las dit verhaal nog eens, sloot het beeldscherm af en bedacht toen opeens waarom een paard dit zou doen, vooral wat mellien hier beschrijft dan he. Dat is natuurlijk puur logisch. Stel dat je paard er nog niet van overtuigd is dat jij te vertrouwen bent. dat zijn alarmbelletjes heel zachtjes nog aan het rinkelen zijn, dan keert hij liever niet zijn kwetsbare flanken naar je toe. Maar dan draait hij zich zo dat hij zich kan evrdedigen, mocht dat nodig zijn.

is dit misschien een intepretatie?

Ik denk zeker dat dat meespeelt. Plus het bouwen van nieuwe goede gewoontes: hoe beter je rub-to-a-stop, hoe makkelijker je dit kunt "fixen".

May the horse be with you!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Ja, daar zit idd wat in Sandra! Vooral als ik (in mijjn geval met Pjelk dan) kijk naar hoe Pjelk reageert op mijn live-down. Daar reageert hij dus nog neit zo erg op. Hijloopt liever voor de zekerheid nog een paar passen door met porcupine van de achterhand dan dat hij meteen ontspant als ik dat ook doe. Ook vind hij achterwaarts tussen paaltjes doorgaan nog heel eng. We hebben dus nog heel wat te doen aan zijn vertrouwensband. Maar het scheelt iig te weten wat de oorzaak is.

Bladwijzers

Forum Rechten