Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: Storm en ik hebben een probleempje...

Re:Storm en ik hebben een probleempje...

inmiddels alweer 3 sessies verder en het gaat goed!
    Gister avond nog even wat bij hem in de wei gezeten, hij hield me wel in de gaten maar bleef verder doorgaan met grazen.
    Vanmorgen weer even in de wei en toen kwam hij al dichter bij me grazen om stiekem even te kijken wat ik aan het doen.
    Net weer even langs geweest om wat dingen te doen op wei en toen kwam Storm me aan de draad begroeten.
    hem even aan mijn hand laten snuffelen en daarna zelf weer doorgelopen.

toen ik klaar was met mijn dingen nog even in de wei gaan zitten. Heb wat brokjes in de emmer gedaan en hij kwam meteen om ze op te peuzelen. Toen stapte hij uiteindelijk mijn richting in en heeft hij wat brokjes gegeten die ik in mijn handen had liggen. Toen hij naar me kwam heb ik verder niets aan mijn houding veranderd, gewoon net gedaan of hij er niet was. Toen de brokjes op waren bleef hij gezellig in mijn buurt staan eten en keek hij af en toe eens om om te chekken of ik er nog wel zat. Uiteindelijk de wei weer uitgegaan en storm keek heel lief naar mijn richting waar ik heen ging.

ik ben dus heel tevreden, het is nog wel moeilijk om te accepteren dat ik echt niet meer mag doen dan zitten en voor standbeeld spelen, maar ach je moet er iets voor over hebben. Ben erg blij dat hij vandaag zelf naar me toe kwam, dit is dus wel een teken dat hij aandacht wil en nieuwschierig is. ik wil het nog een paar dagen zo doen en in mijn handen wat brokjes houden. Uiteindelijk hoop ik dat hij ook zonder voer naar me komt om even te snufffelen.

aan de andere kant is het ook wel fijn zo'n paardje dat op afstand blijft. heb vanmorgen andor en kenzo weer even flink uit mijn ruimte moeten zetten. Ze snappen nog steeds niet dat ik de eerste ben die door het gangpad gaan, en dat ze moeten wachten met rennen en gek doen tot ik netjes aan de kant ben.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Goed zo!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Fijn, Keeyzie!
    Ik vind het knap van je!

Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    61

Fijn dat je merkt dat het werkt. Word niet ongeduldig, neem je boek mee, neem uitgebreid de tijd, en denk aan de hele kleine stapjes die je moet nemen, ook straks.

Ik heb veel geduld, maar ben graag in beweging daarom is het zo moeilijk voor mij.
    Vooral omdat Andor precies anders is en graag bezig is en ook niet kan stilstaan.

Toch heb ik nu in de gaten dat rust het codewoord is bij Storm en dat ik daar dus ook hard mee aan de slag moet gaan. We gaan het gewoon in hele kleine stapjes doen zodat we het beide goed kunnen volgen.

ik hou jullie op de hoogte.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Fijn om te lezen dat je aanpak vruchten af werpt. Het moeilijkste op onze Parelli reis is het aanleren van geduld en geloven in de principes en dat ze werken.

Ik heb toen ik Amerika was vol bewondering zitten kijken naar Linda Parelli die de catching game speelde met een paardje dat in de game of contact course zat . Ze hield dit ruim 2uur en driekwartier! vol zonder meer druk te zetten. Tranen in mijn ogen toen het paard er uiteindelijk zelf voor koos om haar te volgen. Zo'n geloof in de werking van het programma vind ik heel indrukwekkend!

Succes!
    Irene

Wow, dat lijkt me geweldig om dat een keer in werkelijkheid te zien joh!
    Het geduld heb ik op zich wel, maar het is bij mij vooral de twijfel of ik het wel goed doe.
    dat is ook de reden dat ik vaak verschillende methodes uit probeer om tot het goede resultaat te komen.
    echter is nu het grote verschil dat ik bij Storm alles moet oplossen met veel rust, en Andor juist altijd een beetje moet terugzetten om het maar even simpel te omscrhijven.

Vandaag weer een grote sprong gemaakt. Vanmorgen weer lekker in de wei gaan zitten Wat brokjes in de blauwe emmer gedaan en Storm kwam al meteen naar me toe. hem lekker uit het emmertje laten smikkelen en zelf niets gedaan toen kwam hij uiteindelijk met zijn neus in mijn richting en heb ik hem een snoepje aangeboden. In het begin was dit nog heel twijfelachtig maar uiteindelijk kwam hij in volle overtuiging steeds iets dichter bij. Uitendelijk een beetje gestuurd met het snoepje om te kijken of hij nog zijn voetjes durfde te verzetten en ook dat ging goed. Toen weer in neutrale positie gaan zitten om hem wat rust te gunnen. Hij bleef heerlijk bij me staan snoezen in het ( toen nog ) zonnetje. Uiteindelijk wilde ik op staan om de wei te verlaten. En Jawel hoor meneer kwam vrolijk achter me aan gelopen. Nu weet ik eigenlijk niet of ik het juiste hebt gedaan...

ik heb hem namelijk ook staand nog even wat gevoerd en gevraagd of hij wat pasjes wilde doen, dit ging super. En uiteindelijk heb ik zelfs zijn hals nog lekker kunnen kriebelen. Heb zeker een half uur lekker staan kroelen en hij genoot er zichtbaar van. Toen vond ik het goed en ben ik de wei uitgelopen.

vanavond ook nog even geprobeerd. Weer hetzelfde begonnen zittend in de wei wat brokjes in de blauwe emmer. Storm kwam meteen weer aan en at wat brokjes. wel merkte ik dat hij dit keer weer wat skeptisch was. Dus niet meer gedaan dan alleen gezeten. Uiteindelijk kwam hij toch naar me toen en heb ik hem wat brokjes uit de hand gegeven. Toen weer lekker neutraal gaan zitten. Storm begon wat om me heen te grazen en zo hebben we een kwartiertje doorgebracht, toen heb ik de wei weer verlaten. Vond het wel moelijk maar het was dnek ik wel het juiste moment.

hij gaf aan dat hij er dit keer niet aan toe was om verder te gaan en zocht zelf wat meer ruimte op om me heen. Ik ben wel nog even blijven zitten om aan te tonen dat ik niets kwam doen alleen even lekker zitten. En toen ik weg ging was hij duidelijk wel een beetje teleurgesteld.

ik wil zo dus doorgaan en kijken wat hij zelf aanbied en hier gebruik van maken. Wil hij niet dan is het ook goed dan doe ik gewoon mijn ding ( lekker zitten in het zonnetje ) en zo komen we er wel denk ik.

ben alleen bang dat ik misschien vanmorgen iets te snel ben gegaan, maar aan de andere kant gaf hij zelf ook de gelegenheid.. beetje dubbel. Maar ik ben in ieder geval heel blij met deze verbetering. Heb zelfs een klein vreugde dansje gedaan!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Je paard geeft de beste feedback Keeyzie.
    Ik denk zelf dat je paard na de sessie met het halster even voorzichtig wilde kijken of je weer "gewoon" was

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Knap hoor. Jullie gaan sprongen maken. Ik weet hoe moeilijk het is om niet steeds iets verder te willen gaan als het goed lijkt te gaan. Maar je hebt nu in ieder geval al heel veel vooruitgang geboekt.

Wat je eerder beschrijft heb ik ook hoor dat je graag wat wil doen en het moeilijk is als je andere paard juist anders reageerd

ik ga verder met mijn berichten in mijn dagboek, ik hoop dat jullie dan nog steeds lezen :lol:

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Goed van je Sanne, geduld is moelijk fjn dat hij je zo duidelijk feed back geeft.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten