en dat probleempje is dat storm zijn halster op wonderlijke wijze heeft afgedaan en ik hem nu met geen mogelijkheid meer te pakken krijg.
gisteren heb ik anderhalf uur met veel geduld in de wei gestaan en op allerlei manieren geprobeerd hem te kunnen pakken maar uiteindelijk toch opgegeven.
Het halster had ik voor de zekerheid omgelaten, maar nooit echt nodig gehad om te "vangen".
wel merk ik dat hij nu het halster af is niet eens meer benaderd wil worden, het lijkt wel of hij nu weet dat hij "echt" vrij is.
best vervelend dus, want het is nu wel de tijd om een vliegenmasker op te doen en hem proberen in te spuiten. Ik wil graag weer even vanaf het begin beginnen om hem weer op mij gericht te krijgen.
hij houd me wel in de gaten en wil ook graag komen maar het stukje "durven" ontbreekt gewoon. Gisteren is het me wel gelukt om hem 2 keer een snoepje te geven. maar deze grijpt hij snel en daarna vlucht hij weeer.
zijn billen aaien gaat soms wel maar wanneer ik richting zijn voorhand loopt draait hij om en vlucht hij opnoieuw. Uiteindelijk nog een keer zijn billen geaaiend en het daarbij eglaten om het toch goed af te sluiten.
ook gistern veel gedaan met benaderen en weer met rust laten ( ik geloof approach en retreat ) maar ook dat mocht niet baten. Ik kan dicht in de buurt komen maar wanneer ik hem in zijn ruimte benadere vlucht hij.
in het begin hben ik elke dag 3 keer langs gegaan om hem enkel wat lekkere kribeles en brokjes te geven. mijn idee is dus om hier weer even naar teurg te gaan. echter ben ik bang dat ook het voeren van brokjes niet echt gaat lukken. d
maar nu mijn belangrijk vreaag:
hoe zouden jullie nou zoiets oplossen?
Storm wil dus wel graag maar mist gewoon het stukje vertrouwen om ook daadwerkelijk te komen..
Bladwijzers