vandaag 2 dingen geprobeerd,
in de middag gedaan wat Marrit omschreef. Hem benaderen, en zodra hij zijn achterhand wegdraaide en aandacht voor me had weggelopen. dit werkte op zich wel uiteindelijk zette hij 4 passen richting mij en ben ik gestopt.
hieraan ging vooraf dat storm eerst ongeveer 80 rondjes om me heen heeft gedraafd. het rare daarbij was dat hij wel netjes cirkels om me heen bleef draven, hij had de hele wei maar bleef toch op een diamter van 15 meter om mee heen draven. Uiteindelijk he ik hem laten stoppen met rennen en zijn achterhand weggekeken. elke keer waneer hij dat deed weer weggelopen. na een stukje rust weer opgezocht en weggelopen zodra hij zijn achterhand van me weg deed.
vanavond wilde ik het anders aanpakken, helaas een beetje verkeerd uitgepakt. Had de wei al gehalveerd zodat ik een kleinere ruimte had. In het begin wat gedaan met voer. Meneer is heel slim zodra ik uit de buurt van de emmer ben smikkels hij, maar zodra ik er bij ben is hij weer weg.... waarschijnlijk is de druk dan dus echt te groot. Uiteindelijk een beetje catching gespeeld met mijn stick. dit was duidelijk te veel dus overgegaan op mijn lange lijn. Helaas ontdekte storm toen dat hij met zijn handige lenige lichaam heel makkelijk onder alle draden door kon. en daar maakte hij dus goed gebruik van. Hij is ongeveer 10 keer onder de draad doorgeglipt en heeft alle stukjes van de wei gehad. Uiteindelijk is het me samen met een vriendin gelukt om hem terug zijn "eigen" weitje in te jagen en heb ik hem met rust gelaten.
ik denk dat het dus echt een kwestie word van met een boek in de wei gaan zitten en wachten totdat hij mij benaderd. Hij is namelijk nieuweschierig zat maar mist net het stukje "....." om naar mij toe te komen. wat ik op de puntjes in moet voelen vind ik nog moeilijk, hij geeft namelijk zoveel verschillende signalen af.
- hij draait heel makkelijk zijn achterhand weg en kijkt dat met zijn oren naar voren naar mij toe
- na een paar van deze oefeneningen is hij zelfs al bereid een paar passen naar me toe te zetten.
- wanneer ik achter de draad sta neemt hij wel snoepjes aan... Nu is voor mij de vraag, doet hij dat omdat hij weet dat ik hem niets kan doen, of omdat hij weet dat ik dan niet bij hem kan komen.
- hij rent met zijn oren naar voren van me weg, je zou zeggen dat een echt bang paard zijn oren naar achter legt....
eerder met het halster kwam hij veel sneller naar mij toe, nu weet ik niet of dit aan het halster lag of aan de druk die erop ligt. Ik ga dus echt weer even helemaal opnieuw beginnen om te kijken of dat iets kan helpen.
Bladwijzers