Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Wat ging eerst WEL goed en nu niet meer?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Wat ging eerst WEL goed en nu niet meer?

Callippo, bedankt voor de tip, alleen heb ben wij geen natuurlijk bekapper maar een gewone hoefsmid is dat ook goed? Ik heb er gister eens op gelet en inderdaad het leek net alsof er zo''n ring in haar achterhoeven zichtbaar was... net als bij een pony die hoefbevangen is. Zou dat het kunnen zijn en hoe moet ik het oplossen?

groetjes Elianne

ps; ik zal vandaag even fotoos ervan maken en dan zet ik ze op het forum, want misschien "overdrijf" ik wel.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Ik moet dingen niet tevaak doen. Dan is Lan het zat en doet ze het half. Of ze gaat bedenken dat ik dat waarschijnlijk wil en gaat het al doen. Oplossing: poosje niet doen. Vooral iets anders doen. Helpt echt
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ja dat heb ik ook heel erg met Fenna, maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel saai vind worden anders dus misschien komt dat wel door mezelf . In ieder geval gaat het altijd stukken beter als ik het even heb laten rusten!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Nee, gewone hoefsmid ziet dat soort dingen helaas niet. Zelfs een andere natuurlijk bekapper (niet-strasser) zag het probleem niet eens.

Maar jij schrijft dat het eerst wel goed ging en ineens niet meer, dan lijkt het mij niet snel een probleem met de hoefjes hoor.
    Bij shaf kon ik namelijk ruim een half jaar zijn achtervoeten niet optillen en van de ene op de andere dag wel (na goede bekapping dus)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Woehaa! Bruut Yo-Yo't opeens niet meer... Achteruit gaat prima... dat 'gebruiken'we ook vaker (bijvoorbeeld omdat ik hem meestal achterwaarts zin box in send) Naar voren gebruiken we niet zo vaak en toen Nicolien er laatst was, viel me op, dat hij dus gewoon pas met stevig trekken (fase 3) naar voren komt... vaag...

helpt "kammen" met de stick op de leadrope ook niet?

Morrie komt als een speer naar me toe, zijn enige echt snappy actie, maar een stalgenoot van me "kamt" de leadrope en dan komt haar paard ook, die gaat beter naar achteren als naar voren.

Ik heb Morrie voor het eerst door een smalle doorgang ge-yoyo't vandaag, squeeze kan er niet, want hij moet langs containers van een meter of 4, zo lang is m'n lijn niet....

Hij durfde er helemaal niet meer langs, hij was er een keer geschrokken een poos geleden en door de draden gerend, over mij heen, dus ik was alweer erg trots op hem vanmiddag dat ie het toch maar deed!

Aangezien ik geen Schwiegermutter heb, gebruik ik mijn ex-blik, dan yoyo't Morrie als een speer

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Sinds ik veel At Liberty ben gaan doen, heb ik ontdekt dat ik heel veel friendly tussendoor moet doen, want anders... Ik heb een "snappy horse", en als ik tijdens de circling game at liberty maar iets met de carrot stick doe dan speert ze alweer de cirkel op, bij een minimale beweging. Het is alweer over, maar het was dus zaak om echt veel friendly tussendoor te doen, mijn paard is niet zo goed in stil staan...

Ook bij de clover leaf patterns, waar ik pas mee ben begonnen: moet haar echt overtuigen om een poos op X te blijven staan, langer dan 3 seconden stil staan vindt ze heel moeilijk. Ach, komt ook wel weer goed
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

bij Morrie is ineens het knopje van de One Rein Stop en de laterale flexion "kwijt" de ene dag deed ie het nog, de andere dag niet meer, niet op de grond en niet als ik erop zit..... ik Parelli inmiddels genoeg om te weten dat het knopje er ineens ook weer terug op zit, maar nu is het ff "kwijt".....
    er zit niets lichamelijks verkeerd, want als ik later een stukje appel langzij houd, kan meneer zich helemaal dubbelvouwen om het te pakken

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten