Nee wat is NAET?
Hij krijgt geen brok alleen hooi en heb ook besloten hem niet op het land te zetten.. Al vind ik t wel sneu maarja jeuk is nog veel erger.. Wat geef jij ze verder nog?
Nee wat is NAET?
Hij krijgt geen brok alleen hooi en heb ook besloten hem niet op het land te zetten.. Al vind ik t wel sneu maarja jeuk is nog veel erger.. Wat geef jij ze verder nog?
Ik heb ook een eczemer en dat gaat erg goed op het moment. Gebruik de spullen van Marja, op basis van groene leem en teatrea en daarnaast 3 weken reiningskuur (groene leem inwendig) en kruiden van Marja. Soms zie ik hem schuren en dan smeer ik hem gelijk in met de teatrea zalf en is de jeuk gelijk over. Hele manenkam en staartwortel in de zalf zetten iedere dag en dan gaat het prima hier.
Mijn paarden staan de hele dag op de wei (weinig gras) met hooi en staan nu een half uur tot een uur op vol gras per dag. Dit ga ik steeds meer opbouwen als mijn andere weiland meer begroeid is. Op dit moment gaat het echt super, hoop dat het de hele zomer zo blijft want ben dik tevreden.
Er zijn mensen die goede ervaringen hebben met het geven van ursonne (zie website bio-ron). Ik heb het daar persoonlijk nooit voor gebruikt maar heb het wel een tijdje gevoerd en moet zeggen dat de paarden er altijd erg goed bij stonden.
Ik heb zelf ook een extreme exzemer.
Mijn mening is dat een goede deken evt. met hoofdkap toch echt belangrijk is zonder dat kom je er niet.
Verder was ik elke 2 weken de manen gewoon met groene zeep, puur omdat ook die deken weer gaat jeuken door stof wat in de manen blijft hangen, en om de vettig heid die ik heb gesmeerd er ook weer even uit te wassen.
Ja wat gebruik ik voor smeerseltje, geen derfen kon die van mij niet tegen haren vielen helemaal uit op de plekken waar ik het gebruikte.
Heb 2 jaar biohuidolie van leovet gebruikt, gewoon omdat het lekker verzachtend is.
Hielp wel redelijk goed.
Nu gebruik ik deze zomer voor het eerst wiemerkamfper plegeolie als ik het zo goed zeg.
Is alleen in duitsland te verkrijgen, het is een olie zuinig in gebruik ruikt beetje citroen achig stinkt in elk geval niet.
En of het toeval is weet ik niet maar het is nog nooit zo goed gegaan, normaal had ze altijd wel een of twee keer per zomer haar hele buik en uier en benen los liggen nu zie ik alleen af en toe een heel heel klein kaal plekje.
Verder gebruik ik als het echt helemaal loos is 10 dagen hydocortison lotion verkrijgbaar bij je da.
Alle paarden zijn anders , ik voer een klein beetje biologische spelt met goudsbloem en dat doe ik nu sinds 2 jaar en ik moet zeggen dat het momenteel echt goed gaat .
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent.
Bladwijzers